HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Köpa diskant från USA - säker betalning
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

guy gadbois
Member

2415 Posts

Posted - 2007/12/03 :  14:08:39  Show Profile Send guy gadbois a Private Message
då vi har två minst sagt energiska katter hemma så händer ibland saker som är mindre bra. Mina Von Schweikert VR-2 har softdome diskant och någon av katterna har använt diskanten som stöd när den hoppat ner/upp från ena högtalaren (jag spärrar numer den möjligheten för katterna med ett par mjukispandor från IKEA som tronar ovanpå högtalarna). Följdaktligen har ytskiktet rispats på Softdomeytan. Kan inte säga att jag hör att det är någon skillnad, men det gnager i en att "det nog inte står rätt till"... "det borde höras"...

Till saken: Jag har varit i kontakt med Von Schweikert via mail och de lovar att skicka nya diskanter enligt följande meddelande "just leave your credit card number and and I can have it shipped out as soon as payment is received"

Det känns en smula osäkert att skicka sitt kreditkortsnummer till någon via mail... eller att överhuvudtaget lämna ut numret. Finns det säkrare sätt att betala, hur gå till väga? Tacksam för erfarenheter från forummedlemmar som säkerligen har större erfarenhet av att handla tvärs över atlanten

Min anläggningstråd

SW
Member

542 Posts

Posted - 2007/12/03 :  14:40:43  Show Profile Send SW a Private Message
Jag har ett VISA kort som jag normalt inte har några pengar på som jag använder. När jag skall handla något så överför jag en summa som täcker kostnaden till det kortet. Det kostar väl ett par hundra per år med ett extra kort men det känns säkrare.

S
Go to Top of Page

Ubbe O
Member

82 Posts

Posted - 2007/12/03 :  15:21:42  Show Profile Send Ubbe O a Private Message
E-kort?
Du ansöker om det på din bank (internet eller i butik). Det brukar inte kosta något extra och fungerar mycket bra och är enkelt att använda.
Du för över den summa pengar som behövs till ett temporärt betalkortnummer. Då ger du dem det numret och de kan inte dra mer pengar än du satt in plus att numret är ogiltigt efter överföringen.
Go to Top of Page

guy gadbois
Member

2415 Posts

Posted - 2007/12/03 :  15:36:41  Show Profile Send guy gadbois a Private Message
Det där lät ju som en attraktiv lösning Ubbe O, måste kolla upp det med banken.

Min anläggningstråd
Go to Top of Page

Ior
Member

76 Posts

Posted - 2007/12/03 :  22:07:41  Show Profile Send Ior a Private Message
Betala Audiocubes i USA med utlandsbetalning via internetbanken, smidigt å snabbt kostade iofs 90riksdaler...Sen att grejorna skickades direkt från Japan till mej gjorde de bara mer exotiskt..=)

feel of the floor, man..
Go to Top of Page

f95toli
Member

4209 Posts

Posted - 2007/12/03 :  22:42:37  Show Profile Send f95toli a Private Message
E-kort är som sagt var en bra lösning. Det har väl alla banker numera?
Fast i och med att det är ett företag som du rimligen borde kunna anta är seriöst så är det ju faktiskt inte "farligare" att lämna ut kortnumret till dem än till godtycklig svensk butik eller restaurang.

Däremot bör du INTE skicka kortnummer via mail (någonsin), i det här fallet så borde det väl dock gå bra att istället ex. faxa över numret.

Go to Top of Page

Ryssen
100.000-klubben

8488 Posts

Posted - 2007/12/04 :  01:28:18  Show Profile  Visit Ryssen's Homepage Send Ryssen a Private Message
Fax är säkrare,även om jag skickat nummret med mail till Audioxpress några ggr och det har gått bra.(ta i trä )

Learning by burning..
You say that you can read my mind--Be careful of what you might find. -Ozzy-
Go to Top of Page

Vox
fd. Eric V-ås

3656 Posts

Posted - 2007/12/04 :  07:16:20  Show Profile Send Vox a Private Message
För några år sedan handlade jag av ett företag i USA som ville ha halva kortnumret via mail och andra halvan via fax. Idiotsäkert eller?

"Om Gud ville att vi skulle lyssna på fler kanaler än 2 skulle han gett oss fler öron"
Go to Top of Page

guy gadbois
Member

2415 Posts

Posted - 2007/12/04 :  12:10:30  Show Profile Send guy gadbois a Private Message
Tackar för alla bra förslag!

Min anläggningstråd
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.45 sekunder. Snitz Forums 2000