HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Bra h/k Cd??
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

petrus
Starting Member

1 Posts

Posted - 2002/12/11 :  16:59:22  Show Profile Send petrus a Private Message
Hejsan!

Är ny inom hifi. Min utrustning är h/k 670 förstärkare, Canton RC-L högtalare och IXOS BW högtalarkablar. Ska nu köpa en bättre CD-spelare. Helst en h/k då det estetiskt passar förstärkaren. Läst lite i tidigare forum att h/k Hd750 är "surrig o ljus". På den lokala Hifi affären menar man att både h/k DVD 21 och DVD 25 har bättre ljud än Hd 750. Har lite svårt att avgöra detta på affären, så det landar väl på att jag lånar hem. Till frågan: Har någon av Er nån erfarenhet av h/k:s CD spelare o vilken kan rekomenderas??

/peter

marens
Member

3368 Posts

Posted - 2002/12/11 :  17:29:41  Show Profile Send marens a Private Message
quote:
Originally posted by petrus

Hejsan!

Är ny inom hifi. Min utrustning är h/k 670 förstärkare, Canton RC-L högtalare och IXOS BW högtalarkablar. Ska nu köpa en bättre CD-spelare. Helst en h/k då det estetiskt passar förstärkaren. Läst lite i tidigare forum att h/k Hd750 är "surrig o ljus". På den lokala Hifi affären menar man att både h/k DVD 21 och DVD 25 har bättre ljud än Hd 750. Har lite svårt att avgöra detta på affären, så det landar väl på att jag lånar hem. Till frågan: Har någon av Er nån erfarenhet av h/k:s CD spelare o vilken kan rekomenderas??

/peter



Köp inte 750, jag har haft den i en vecka. Den är så hemskt dålig att den tom. fungerar dåligt/buggigt. Jag kan inte se någon anledning till att köpa denna CD-spelare, förutom om alla andra CD-spelare fösvinner från denna jord. Den visslar och kvittrar, fungerar långsamt och hänger sig tom ibland. Läs mitt inlägg i den förra tråden för mer info.

http://www.hififorum.nu/topic.asp?TOPIC_ID=5171&SearchTerms=HD,750
Go to Top of Page

ayayay
Inredningsarkitekt

1278 Posts

Posted - 2002/12/12 :  09:38:08  Show Profile Send ayayay a Private Message
Ja köp inte en HD750! Hade en sådan i 3 veckor, skräp!

"difficulties mastered is opportunities won" - Winston Churchill
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.45 sekunder. Snitz Forums 2000