HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 Diverse
 HiFi Off Topic - Fritt Forum
 Pinsamt Stockholm!!!
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Pjotre
dr. kursuppgång

3276 Posts

Posted - 2007/11/21 :  21:45:12  Show Profile Send Pjotre a Private Message
Inte ens 30.000 på Sveriges avgörande EM kvalmatch....!!!

Hoppas det var sista gången på länge som det "korrumperade" fotbollsförbundet lägger en viktig landskamp på den arenan!

PG Jeppsson
100.000-klubben

7768 Posts

Posted - 2007/11/21 :  21:49:27  Show Profile Send PG Jeppsson a Private Message
Håller med...... bedrövligt

Är numera säljare av
biostimulerande grejor.....

Är lagliga grejor.......

HiFiForum.nu det kloka forumet.



Edited by - PG Jeppsson on 2007/11/21 21:50:04
Go to Top of Page

arcam
Member

1698 Posts

Posted - 2007/11/21 :  22:28:04  Show Profile Send arcam a Private Message
Det blev 2-1 för Sweden
Go to Top of Page

Claes_Ireland
Member

2146 Posts

Posted - 2007/11/21 :  22:31:44  Show Profile Send Claes_Ireland a Private Message
Nja, bedrövligt? Jag håller inte med. Det har haussats gång på gång, avgörande match, så de flesta hade nog avskrivit Lettlands matchens betydelse. Sen är det kackväder här med. Jag gissar att de får vad de förtjänar. Sverige har inte spelat en bra match på LÄNGE.

Sweden->Ireland->Australia->Ireland->...Sweden...Glad to be back
Go to Top of Page

Ronnie_Ericsson
Medlem i AÖ

1035 Posts

Posted - 2007/11/21 :  22:31:44  Show Profile  Visit Ronnie_Ericsson's Homepage Send Ronnie_Ericsson a Private Message
Förlåt

heavy like if you were pulling into your driveway only to witness the whole of the moon slowly crushing your house
Go to Top of Page

Magils
Member

7061 Posts

Posted - 2007/11/21 :  22:36:25  Show Profile  Visit Magils's Homepage Send Magils a Private Message
Håller med, nästa kvalmatch kör vi på Parken.

- Det finns inget problem som är större än lösningen..

- Hemma hos...http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=54225
Go to Top of Page

PG Jeppsson
100.000-klubben

7768 Posts

Posted - 2007/11/21 :  22:43:22  Show Profile Send PG Jeppsson a Private Message
Kvällens match var bra, synd att Zlatan inte gjorde en balja... det hade han varit värd..

Är numera säljare av
biostimulerande grejor.....

Är lagliga grejor.......

HiFiForum.nu det kloka forumet.


Go to Top of Page

Lovan
Member

3166 Posts

Posted - 2007/11/21 :  22:46:43  Show Profile Send Lovan a Private Message
Vad är en balja?
Go to Top of Page

ryst
Medlem i AÖ

1470 Posts

Posted - 2007/11/21 :  23:25:40  Show Profile Send ryst a Private Message
här har du en balja i plast

______________________________________________
Sonos -> Classé Delta SSP-800 -> Classé Delta CA-M400 -> B&W 802D
Go to Top of Page

FBK
700.000-klubben

7378 Posts

Posted - 2007/11/22 :  00:19:43  Show Profile Send FBK a Private Message
Va, har det varit fotboll idag?säger en Stockholmare. Har själv tappat intresset för landslaget totalt nästan pga tråk fotbollen de spelar numera med Lagerbäck vid rodret, och sedan är det för dyrt att gå och kolla på landlaget också.
Ps. Snygg balja för övrigt ryst

Lever på samhällets botten.
Knappt aktiv forummedlem längre, men jag tittar in ibland.

Edited by - FBK on 2007/11/22 00:55:45
Go to Top of Page

Jörgen_G
Medlem i AÖ RödaTråden vinnare

8011 Posts

Posted - 2007/11/22 :  08:06:57  Show Profile  Visit Jörgen_G's Homepage Send Jörgen_G a Private Message
Tja - det finns annat att göra och lägga sina pengar på i Stockholm en kall duggregnskväll i november, än att bege sig till en gisten fotbollsarena och titta på bollsparkning...

/ Jörgen G

Mina grejor kan man läsa om i min tråd i Medlemmarnas system.

Hen är ett förvånansvärt praktiskt och användbart pronomen.

Edited by - Jörgen_G on 2007/11/22 08:08:08
Go to Top of Page

80-talet
Member

362 Posts

Posted - 2007/11/22 :  08:43:38  Show Profile Send 80-talet a Private Message
quote:
Håller med, nästa kvalmatch kör vi på Parken.

absolut! köpenhamn (skånes huvudstad ) är närmre och bättre och så kan man ta bilen/tåget/bussen över på <40min ist för fyra timmar> till sthlm. skåningarna hade lätt fyllt parken och visat vart skåpet skall stå !!

eoJeud
Go to Top of Page

matte76
100.000-klubben

6570 Posts

Posted - 2007/11/22 :  09:17:53  Show Profile Send matte76 a Private Message
Att det inte kom så mycket folk berodde helt säkert dels på att Sverige med största sannolikhet skulle gå vidare (minst oavgjort hemma mot Lettland är ju nästan givet) och dels på att motståndet inte lockade särskilt mycket. Så pinsamt tycker jag inte att det är. Hade jag bott i Sthlm hade jag nog inte heller gått på matchen, trots mitt stora fotbollsintresse i övrigt. De kanske tog för höga biljettpriser dessutom?

Håller dessutom med FBK om att Sverige inte spelar särskilt underhållande, men den totalt okarismatiske och färglöse Lagerbäck verkar förespråka sådan fotboll. Den ende spelaren som gör det oväntade i landslaget idag är ZUPER-ZLATAN!!!

- Blått ett lag - Malmö FF!
- Min anläggning: DH Labs Silversonic Power Plus (nätkablar) - Marantz SA-11S2 (CD/SACD) -> Xindak FA-1 XLR -> Marantz PM-11S1 -> Audioquest CV-8 (DBS, biwire) -> Canton Ergo 609 DC (Med Soundcare Superspikes)
- Alla MÅSTE se "En obekväm sanning" (An inconvenient truth)!
- Löjligt korta bilresor i Malmö - http://www.ingalojligabilresor.nu/

Edited by - matte76 on 2007/11/22 09:20:03
Go to Top of Page

f95toli
Member

4209 Posts

Posted - 2007/11/22 :  10:08:17  Show Profile Send f95toli a Private Message
quote:
Håller dessutom med FBK om att Sverige inte spelar särskilt underhållande, men den totalt okarismatiske och färglöse Lagerbäck verkar förespråka sådan fotboll.


Men det fungerar. Flera kommentatorer här i England har påpekat att en anledning till att England inte gick vidare var att de försökte spela "underhållande" med mycket "passion" helt enligt order från Maclaren, tyvärr är helt enkelt inte spelarna tillräckligt bra för det(och detsamma gäller väl Sverige). När Svennis ledde landslaget så spelade de "tråkigt" och kanske mer "svenskt" (vilket han fick MYCKET kritik för) men å andra sidan är han den mest framgångrika tränaren av landslaget i modern tid.

Edited by - f95toli on 2007/11/22 10:09:14
Go to Top of Page

brewitz
SW-hantering

1624 Posts

Posted - 2007/11/22 :  10:16:47  Show Profile Send brewitz a Private Message
Att vandra in på jobbet idag var helt underbart. Sverige vidare (tråkfotboll eller inte) och England utslaget, guldläge för seriösa tråkningar frAn min sida. När vi hörde att Maclaren sparkats för femton minuter sedan setg jublet i hela huset.
Go to Top of Page

FBK
700.000-klubben

7378 Posts

Posted - 2007/11/22 :  11:44:14  Show Profile Send FBK a Private Message
quote:
Men det fungerar. Flera kommentatorer här i England har påpekat att en anledning till att England inte gick vidare var att de försökte spela "underhållande" med mycket "passion" helt enligt order från Maclaren, tyvärr är helt enkelt inte spelarna tillräckligt bra för det(och detsamma gäller väl Sverige). När Svennis ledde landslaget så spelade de "tråkigt" och kanske mer "svenskt" (vilket han fick MYCKET kritik för) men å andra sidan är han den mest framgångrika tränaren av landslaget i modern tid.

Nja, köper inte detta. Vilka lag är då så pass bra att de kan spela underhållande? om nu Sverige och England är så dåliga så de inte klarar detta. För visst kan de spela mer underhållande, anfall är bästa försvar. Och vi kommer aldrig att komma riktigt långt i något mästerskap med Lagerbäcks laguttagningar, det kan jag lova!Sedan att vi nästan alltid tar oss till mästerskapen med denna fotboll är en annan sak, men måste vi ta till sådan fotboll mot blåbärs nationer för att komma dit, så inser de flesta att det kommer inte att funka mot de bästa. Det handlar mer eller mindre bara om försvars fotboll och det kommer man inte långt med när det verkligen gäller emot de bästa,borta mot Spanien är ett bra exempel på detta!!
Ps. Att Svennson hela tiden får spela och med Källström oftast på bänken säger det mesta om Herr Lagerbäcks taktik Så jag förstår om fotbolls intresset svalnar i detta land.

Lever på samhällets botten.
Knappt aktiv forummedlem längre, men jag tittar in ibland.

Edited by - FBK on 2007/11/22 11:45:37
Go to Top of Page

vemsom
Member

6618 Posts

Posted - 2007/11/22 :  16:53:35  Show Profile  Visit vemsom's Homepage Send vemsom a Private Message
När nyheternas sport-del är 98% fotboll förstår jag att folk tröttnar.
Personligen tycker jag det är rena pinan med fotboll och all medieuppbåd kring det.

På en ett F1-race är det ofta dryga 200.000 besökare. och hur många sekunder om året visas F1 på SVT? Tror inte ens det sammanlagt läggs två minuter om året på det. Vore det inte för Speedway skulle SVT knappt berört motorsport alls.

TV4 sänder iaf F1-racen vilket är bra. Men mer än så är det inte.

Edit: Kom på en sak till. Fotbollsintresserade (s.k. fotbollsfans) visar ofta gott omdöme och mognad, tillika är de goda representanter för sporten.... eller?!

// fd. Klubbmästare och grundare av eoJeud // fredrik@vemsom.se / www.vemsom.se - - - DIY or DIE! - - -
// Min "läggning"

Edited by - vemsom on 2007/11/22 23:16:10
Go to Top of Page

dmr
Member

222 Posts

Posted - 2007/11/22 :  16:57:51  Show Profile Send dmr a Private Message
Huvudet på spiken, vemsom!
Det är ingen självklarhet att man tycker om fotboll, även om det känns så ibland.
Go to Top of Page

Jörgen_G
Medlem i AÖ RödaTråden vinnare

8011 Posts

Posted - 2007/11/22 :  16:58:30  Show Profile  Visit Jörgen_G's Homepage Send Jörgen_G a Private Message
Det är inte TV4 som sänder F1. Det var Viasat Sport/TV3/TV6 som sände i år - och har gjort åtminstone något år tidigare.

För övrigt anser jag att även bil- och motorcykelåkning är en onödiga sporter.

/ Jörgen G'

PS
Om det är någon som undrar vad jag gillar, så ligger mitt sportintresse på ishockey och rugby /DS

Mina grejor kan man läsa om i min tråd i Medlemmarnas system.

Hen är ett förvånansvärt praktiskt och användbart pronomen.

Edited by - Jörgen_G on 2007/11/22 16:59:30
Go to Top of Page

LeoArietis
Member

1953 Posts

Posted - 2007/11/22 :  19:21:39  Show Profile  Visit LeoArietis's Homepage Send LeoArietis a Private Message
Sunkig plan på Råsunda, hade det inte varit bättre att spela i Göteborg eller Malmö/Helsingborg?

Min anläggning: http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=30125
Go to Top of Page

Mikaell
Member

1046 Posts

Posted - 2007/11/23 :  01:13:43  Show Profile Send Mikaell a Private Message
Ps. Att Svennson hela tiden får spela och med Källström oftast på bänken säger det mesta om Herr Lagerbäcks taktik Så jag förstår om fotbolls intresset svalnar i detta land.

Jisses...
Go to Top of Page

poppen
Member

1570 Posts

Posted - 2007/11/23 :  08:46:58  Show Profile Send poppen a Private Message
Vi ska vara glada att vi gått vidare. Vi är inget stort fotbollsland. Det händer ingenting. backarna till mitfältet til backarna tillbaka påmit fältet o en långboll på Bengt. det ska vara långa bollar på Bengt som andra lagets backar hämtar hem eftersom bengt är på mittfältet eller lånar en snus av backarna. Sen kommer andra lagets backar spelar upp till mittfältet som snabkontar och gjör ett super snyggt mål på oss.

Svensk fotboll av idag.
Go to Top of Page

FBK
700.000-klubben

7378 Posts

Posted - 2007/11/23 :  10:33:11  Show Profile Send FBK a Private Message
http://www.aftonbladet.se/sportbladet/fotboll/landslaget/article1314062.ab
*Jisses* säger jag åt det beslutet.

Lever på samhällets botten.
Knappt aktiv forummedlem längre, men jag tittar in ibland.

Edited by - FBK on 2007/11/23 10:34:54
Go to Top of Page

80-talet
Member

362 Posts

Posted - 2007/11/28 :  22:47:56  Show Profile Send 80-talet a Private Message
jag tycker att det är helt ok att spela säkert för att komma till slutspel och det gör Lars-Roland bra, iaf oftast, kolla danmark, norge och england!! men jag förstår inte och tycker inte om deras spelide! dessutom tycker jag att när ett litet land, fotbollsnation, som Sverige tar sig till slutspel så är det fan bara att chansa, spela ut och hoppas på individuella prestationer och det bästa.. för med ruttet tråk-kval-lars-roland-spel kommer man inte långt i ett slutspel mot bättre motstånd!!

hur som helst så hade jag hellre missat ett och annat slutspel (LÄS:sparkat ut Lars-Roland) om vi (LÄS:Sveriges Landslag) bara spelade lite roligare satsade på ngn spelare under 30 och inte spelade allsvensk surfotboll med långbollar på bengt hela tiden.. att komma till slutspel är inget självändamål om man sen inte har ambitionen att förvalta läget på ett vettigt sätt när man väl kommit dit! men det är som vanligt, "vi" hade ju iaf bra intentioner! eller hur!?

eoJeud
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.5 sekunder. Snitz Forums 2000