HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 Diverse
 HiFi Off Topic - Fritt Forum
 Vad är en två år gammal 32 " LCD-TV värd?
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Magils
Member

7061 Posts

Posted - 2007/11/20 :  11:42:59  Show Profile  Visit Magils's Homepage Send Magils a Private Message
Ja, vad tror ni...

En Samsung LE-32R31, 32 tum LCD-TV ( Har HDMI-ingång, 1366*768,TruSurr etc. stativ och bra skick ).

Den är inte till salu, hade bara en diskussion om värdeförlust...

/M

- Det finns inget problem som är större än lösningen..

- Hemma hos...http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=54225

Zalve
Nerikes Audiofiler

18938 Posts

Posted - 2007/11/20 :  11:58:04  Show Profile  Visit Zalve's Homepage Send Zalve a Private Message
Den verkar ha kostat 11000.- enligt nån siffra på weben.

En LE-32R86 kostar väl lite drygt 8000:- idag.

"Vänner är de där ovanliga människorna som frågar dig hur det är och sen väntar på svaret. / Okänd"
Go to Top of Page

FBK
700.000-klubben

7378 Posts

Posted - 2007/11/20 :  12:05:30  Show Profile Send FBK a Private Message
Vad den kan vara eller borde var värd och vad man få på beg marknaden går inte riktigt i hand, det är min erfarenheter kring beg försäljning. Och jag tror inte att man får ut ens hälften av nypriset vid en försäljning, utan kanske max 4000kr.

Lever på samhällets botten.
Knappt aktiv forummedlem längre, men jag tittar in ibland.
Go to Top of Page

Vox
fd. Eric V-ås

3656 Posts

Posted - 2007/11/20 :  12:11:05  Show Profile Send Vox a Private Message
Den är värd det belopp du får ut vid en eventuell försäljning. Varken mer eller mindre.

"Om Gud ville att vi skulle lyssna på fler kanaler än 2 skulle han gett oss fler öron"
Go to Top of Page

Lovan
Member

3166 Posts

Posted - 2007/11/20 :  12:18:23  Show Profile Send Lovan a Private Message
Jag har svårt att tro att begagnatmarknaden är het på "gamla" lcd-tv. 4k är säkert tvn värd men det kan vara svårt att sälja då man får en ny för samma peng(även om det kanske inte är lika bra bildkvalite).
Go to Top of Page

pick-me-up
Member

1382 Posts

Posted - 2007/11/20 :  13:07:01  Show Profile Send pick-me-up a Private Message
Andrahandspriset på begagnade apparater är ofta så låg att det lönar sig inte att sälja ens dem, tyvärr.
Förut kunde man lämna sin gamla stereo i utbyte till exempel, men jag tror inte att det går längre. Kanske om man har riktigt fräscha grejer och har en god kontakt med sin säljare?

Har för mig att man kan få en fabriksny 32:a i dag under fem tusen. Kanske inte av samma märke, men av ungefär samma kvalitet.
Go to Top of Page

Magils
Member

7061 Posts

Posted - 2007/11/20 :  13:28:33  Show Profile  Visit Magils's Homepage Send Magils a Private Message
Det känns ju hemsk men jag betalade mer är 11K när det begav sig...

Dock tyckte jag själv efter en del rannsakning att 3,5-4K borde det ligga på, så såå tokigt var man inte ute alltså.

Fler synpunkter mottages tacksamt, intressant ämne tycker jag ( om än lite trist när man väl handlat)

- Det finns inget problem som är större än lösningen..

- Hemma hos...http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=54225
Go to Top of Page

FBK
700.000-klubben

7378 Posts

Posted - 2007/11/20 :  22:22:12  Show Profile Send FBK a Private Message
quote:
Den är värd det belopp du får ut vid en eventuell försäljning. Varken mer eller mindre.
Att sälja något beg som man har köpt nytt är trist och särskilt trist är det om det är lite billigare grejer det handlar om för de har ett klart lägre beg värde i procent än vad dyrare grejer har. Ta ett par högtalare som kostade 3000 nya tex, får man ute en bit över 1500kr för dessa efter 1år så får man vara nöjd. Samtidigt som ett par som kostade nya 30.000kr och är ett år gammla oftast går för 20.000kr. Sedan har vi det här med vad som har testats i Svenska Hifi-pressen och vad som inte har testats. Allt som har hissats upp i pressen oavsett om det nu verkligen är bra eller inte är det höga beg priser på, samtidigt som en produkt som kostar lika mycket och som inte har testats ligger långt under även om den kanske är en klart bättre produkt.
Har under alla åren som man har haft denna hobby märkt att det ofta finns produkter som är både bättre och billigare beg än många sk. test vinnare som även några gånger varit rent ut sagt dåliga i jämförelse med annat, men beg priserna har varit höga. Slutsats = vill man förlora så lite som möjligt köp allt beg. Näst bäst är att bara köpa sk. test vinnare nya, då förlorar du inte massor vi en eventuel försäljning.
Så jag förstår om det kan kännas hemsk Magils.

Lever på samhällets botten.
Knappt aktiv forummedlem längre, men jag tittar in ibland.
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.28 sekunder. Snitz Forums 2000