HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 Diverse
 HiFi Off Topic - Fritt Forum
 Paypal
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

pix
200.000-klubben

4164 Posts

Posted - 2007/11/16 :  21:51:03  Show Profile Send pix a Private Message
Hej
Någon som vet säkert hur Paypal funkar?
Jag förstår att de utgör en mellanhand så man inte behöver lämna ut sina kort-uppgifter (eller transferera pengar) till en säljare.
Men någon sade att paypal håller inne pengar för ett köp till varan nått köparen, därefter släpper de pengarna till säljaren.
Stämmer detta?
Hittar inget om detta på Paypals hemsida.
Mvh
/Pix

"The total harmonic distortion is not a measure of the degree of distastefulness to the listener and it is recommended that its use should be discontinued", Radiotron 3rd edition.

Snoddas
Member

920 Posts

Posted - 2007/11/17 :  16:26:12  Show Profile Send Snoddas a Private Message
quote:
Men någon sade att paypal håller inne pengar för ett köp till varan nått köparen, därefter släpper de pengarna till säljaren.
Stämmer detta?


Mig veterligen...nej!
Använt Paypal runt 20 gånger på Ebay men jag kan aldrig erinra mig att dom hållt inne några pengar.


"And if you ever come across us don't give us your sympathy
You can buy us a drink and just shake our hands
And you'll recognise by the reflection in our eyes
That deep down inside we're all one and the same"

-Derek William Dick aka Fish-
Go to Top of Page

Leif Eriksson
Member

700 Posts

Posted - 2007/11/17 :  17:22:58  Show Profile Send Leif Eriksson a Private Message
Nej! Paypal håller inte inne några pengar, det du frågar om är Escrow som är en helt annan service. Jag har använt Escrow för någta år sedan, och det fungerade utmärkt.
Jag använder sedan flera år Paypal ett flertal gånger varje månad, främst via Ebay då jag köper en hel del vinyl på Ebay. Hittils så har det fungerat alldeles utmärkt.

"the bitterness of low quality,
remains long after,
the sweetness, of low price"
//Leif
Go to Top of Page

Roq
RödaTråden Vinnare

2892 Posts

Posted - 2007/11/17 :  22:57:00  Show Profile Send Roq a Private Message
Nån som vet kostnaderna med PayPal. Min fru använder det mycket men kommer inte ihåg. Hon säger att det är någon procent i avgift.
Jag går in och läser på deras sida men hittar bara en massa frågor och svar och där är det mesta "gratis"...?
Jag tror att det kostar att "funda" sitt konto från sitt kort?
Go to Top of Page

jonasz
Member

2542 Posts

Posted - 2007/11/17 :  23:16:33  Show Profile Send jonasz a Private Message
Inte saker men jag tror avgiften ar 3% av priset.

You'll Never Walk Alone...
Go to Top of Page

Lovan
Member

3166 Posts

Posted - 2007/11/17 :  23:19:30  Show Profile Send Lovan a Private Message
Brukar vara en avgift på 3%.
Go to Top of Page

rannagarden
Reportage-Harry 2006

4161 Posts

Posted - 2007/11/18 :  00:11:20  Show Profile  Visit rannagarden's Homepage Send rannagarden a Private Message
Det är den som tar emot pengen/betalningen som åker på avgiften. Handlar man inom EU är det kostnadsfritt. Utanför EU tillkommmer 3%. Att ha ett konto eller knyta ett konto till betalkort osv är gratis.
Go to Top of Page

Ryssen
100.000-klubben

8510 Posts

Posted - 2007/11/21 :  00:30:38  Show Profile  Visit Ryssen's Homepage Send Ryssen a Private Message
quote:
Men någon sade att paypal håller inne pengar för ett köp till varan nått köparen, därefter släpper de pengarna till säljaren.

Det ska finnas nån funktion som gör att mottagaren av betalningen kan godkänna eller inte ditto,har råkat ut för det nån gång,t.e.x att somliga inte tar betalningar som går genom t.e.x Visa kort,utan endast om pengar finns på paypal kontot,var nåt med ännu högre avgift,ej så insatt i just detta..

Learning by burning..
You say that you can read my mind--Be careful of what you might find. -Ozzy-
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.27 sekunder. Snitz Forums 2000