HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 Diverse
 HiFi Off Topic - Fritt Forum
 Opel Omega Elegance 2.2 -01
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Snoop
Medlem, HiFi Norr

4184 Posts

Posted - 2007/11/15 :  21:53:33  Show Profile Send Snoop a Private Message


Växellåda: Manuell
Bränsle: Bensin

Opel Omega Elegance -01

Info: ABS bromsar, ACC/K-limatanläggning, Airbag förare & passagerare, CD-stereo, Elhissar fram och bak, Elspeglar, Farthållare, Fjärrstyrt c-lås, Färddator, LM-fälgar, Motorvärmare, Stolvärme fram, Xenonstrålkastare, Yttertemperaturmätare, Svensksåld

Nybesiktad utan anmärkningar den 21 september
Går bra och är i fint skick.
Sommar och Vinter däck.
Full Servicebok
Nybytt olja och filter.

Registreringsnummer: SUY078

Pris 57000kr

För mer info ring 0702214228 eller 066013922

[Squeezebox 3][Onkyo TX-SR876][Phonar Veritas P5][Kef KHT 2005.2]
Moderator på Minhembio


Edited by - Snoop on 2008/02/06 10:01:12

CarlssonH
Skämtsam

1265 Posts

Posted - 2007/11/15 :  23:03:56  Show Profile Send CarlssonH a Private Message
Underbar bil med en otrolig komfort, åtminstone tycker jag det med mina 198 cm och 130 kilo.
Faktiskt är Omegan en av de skönaste bilarna jag kört.

A balanced diet is a cookie in each hand.
Go to Top of Page

Snoop
Medlem, HiFi Norr

4184 Posts

Posted - 2007/11/17 :  18:36:45  Show Profile Send Snoop a Private Message
Jag håller med komforten är super, men tyvärr så behöver vi ingen bil längre så då får vi göra oss av med den.

Men tyvärr verkar intresset för den väldigt lågt, har legat ute nån månad nu och bara en som hört av sig.

[Squeezebox 3][Onkyo TX-SR876][Phonar Veritas P5][Kef KHT 2005.2]
Moderator på Minhembio

Go to Top of Page

CarlssonH
Skämtsam

1265 Posts

Posted - 2007/11/17 :  21:30:05  Show Profile Send CarlssonH a Private Message
Vi har precis köpt ny bil och vår "andra-bil" får gå ett tag till annars hade jag varit sugen på att ha den som just "andra-bil".

Men det stora problemet med att sälja en beggad Omega är väl det faktum att ryktet är dåligt. Mycket sämre än vad bilen gjort sig förtjänt av.

De första åren, 1988-1991, var ju Omega en riktig rosthög för att sedan bli bättre och bättre, men det är svårt att tvätta bort ett sådant rykte som den fick i början av sin karriär.

Lycka till med försäljningen.

A balanced diet is a cookie in each hand.
Go to Top of Page

Snoop
Medlem, HiFi Norr

4184 Posts

Posted - 2007/11/17 :  21:34:33  Show Profile Send Snoop a Private Message
Ja tyvärr är det ju så, min bil är dock helt rostfri och i mycket fint skick, aja vi får se om någon nappar på den.

[Squeezebox 3][Onkyo TX-SR876][Phonar Veritas P5][Kef KHT 2005.2]
Moderator på Minhembio

Go to Top of Page

Magoo
Member

509 Posts

Posted - 2007/11/18 :  07:56:00  Show Profile Send Magoo a Private Message
Hur långt har den gått?

comfortably numb
Go to Top of Page

Snoop
Medlem, HiFi Norr

4184 Posts

Posted - 2007/11/26 :  23:41:53  Show Profile Send Snoop a Private Message
11500 mil.

[Squeezebox 3][Onkyo TX-SR876][Phonar Veritas P5][Kef KHT 2005.2]
Moderator på Minhembio

Go to Top of Page

pick-me-up
Member

1382 Posts

Posted - 2007/11/30 :  13:53:16  Show Profile Send pick-me-up a Private Message
Jag visste inte ens att det går att få så mycket bil för dessa slantar i dag *ler*
Men det var visst ett antal år sen när begagnadpriserna i Sverige sjönk rejält.

Så egentligen är det helt sjukt att köpa en sprillans ny bil i dag om man inte råkar vara en miljonär!

När Omegan kom så provkörde jag en sån. Det som var lite problematiskt var att man knappt kunde höra motorn ens ... I trafikljuset ibland trodde man att motorn hade stannat.

Det fanns förut nån Omega med en värsting V-sexa som var snabbt som attan. Tror nästan att på den tiden var den bland de snabbaste bilar som var fyradörrars sedan.
Go to Top of Page

OcA
Member

2184 Posts

Posted - 2007/11/30 :  14:09:03  Show Profile Send OcA a Private Message
pick-me-up -> Gamla Omega fanns i versionerna Omgea 3000 och Lotus Omega. Omega 3000 hade rak sexa och var skapligt snabb och rolig. Konkurrenter såsom Audi 200, BMW 330-335 och starkare Merca hade givetvis högre status, men Omgegan var en rätt bra "lågbudget" version av premiumkryssarna...

Lotus Omegan däremot... Ujuj... Vilket ös! Bilen var egentligen mer Lotus än Opel... Chassi, motor, drivlina osv utvecklades av Lotus med den raka sexan från Omega 3000 som utgångspunkt. Vxl-låda från Corvette bland annat!

Gick som ett svin och kostade mycket pengar. Idag ett hett samlarobjekt som betingar en rätt saftig peng.

Den blev dock stulen ofta eftersom den med lätthet körde ifrån allt och alla när det vankades bankrån och liknande och försäkringspremierna tog väl egentligen kål på modellen. Dessutom var den inte lika "premium" som de andra lyxrökarna från andra tyska firmor. Inredningen i Omega har väl aldrig varit särskillt trevlig eller "premium"... Däremot funktionell! Går utmärkt att sköta reglagen i en Omega iförd hockeyhandskar!

Sök gärna på Youtube efter Lotus Omega, finns mycket skojigt där!

Dator -> Sony TA9000ES -> Mackie M1400x2 -> JBL! LS60 + dubbla tappade horn = konsert hemma!
Go to Top of Page

Vox
fd. Eric V-ås

3656 Posts

Posted - 2007/11/30 :  14:59:13  Show Profile Send Vox a Private Message
quote:
Men tyvärr verkar intresset för den väldigt lågt, har legat ute nån månad nu och bara en som hört av sig.

Sänk priset till hälften så ska du se att det börja hända saker på intressesidan.

"Om Gud ville att vi skulle lyssna på fler kanaler än 2 skulle han gett oss fler öron"
Go to Top of Page

Snoop
Medlem, HiFi Norr

4184 Posts

Posted - 2007/11/30 :  20:25:10  Show Profile Send Snoop a Private Message
Mycket bil för pengarna är den nog helt klart, men tror att många är rödd för att köpa opel pga hur de var tidigare med rost osv.


[Squeezebox 3][Onkyo TX-SR876][Phonar Veritas P5][Kef KHT 2005.2]
Moderator på Minhembio

Go to Top of Page

Martin.M
Semesterfirare

3556 Posts

Posted - 2007/11/30 :  21:43:43  Show Profile
Blir svårt att sälja den här tror jag, håller man på med hifi MÅSTE man ha en kombi så man kan lasta stora tunga högtalare i

admin @ Minhembio.com & självutnämnd Squeezbox-expert
Go to Top of Page

pick-me-up
Member

1382 Posts

Posted - 2007/12/01 :  16:24:32  Show Profile Send pick-me-up a Private Message
Tack OcA!
Ska kika där.

Martin.M!
Jag undrar om inte Sverige har mest kombibilar i hela Europa per capita. Förnuftiga människor i det landet, eller hur?




Go to Top of Page

lennartj
Member

1273 Posts

Posted - 2008/02/10 :  00:28:27  Show Profile Send lennartj a Private Message
Det gäller att svälja förtreten och rensa bort sina förutfattade meningar om att mer än xX % i värdeminskning är inte rimligt för de år jag ägt bilen. Kolla blocket ett tag och bilda dig en uppfattning om vid vilken prisnivå liknande bilar verkligen bytt ägare, inte vad de som inte får sålt sina bilar ligger kvar och begär. Jämför dessutom med prisnivån på mobile.de så kanske du lättare står ut med att sätta ett pris så att du åtminstone börjar få svar på din annons. Sedan ska du raskt avfärda de oseriösa som börjar pruta redan i telefonen innan de sett din bil. Har du satt rätt pris dyker det upp någon eller några seriösa köpare inom ett par veckor. Det är 30 år sedan jag ägde en Opel och det var samma visa redan då.

/lennartj
"Friskt kopplat, hälften brunnet"
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.39 sekunder. Snitz Forums 2000