HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 S.A.T Amplifix i Surround läge utan fjärrkontroll?
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Beyer
Starting Member

35 Posts

Posted - 2007/11/12 :  20:14:16  Show Profile Send Beyer a Private Message
Kanske ligger denna i fel tråd, men jag är desperat. Har en S.A.T Amplifix som jag använder som rent slutsteg. Kör denna i Surround Processor mode med andra ord. Problemet är att jag idag gjorde lite fint i stereobänken och kopplade då ur Aplifixen, bytte plats på denna och kopplade in den igen. Då blir denna nollstäld och jag skulle då ställa denna i "slutstegsläge" igen, men just det har ju inte kvar fjärrkontrollen som jag sålde ihop med min cd-fix för ett par veckor sedan. Enligt manualen måste man ha fjärrkonrollen. Nu vet jag inte vad jag skall göra!? Någon som har ett bra tips kan man verkligen inte ställa denna förstärkare i surround processor mode utan fjärrkontrollen?

Tacksam för all hjälp!

bjorn
senior advisor

390 Posts

Posted - 2007/11/12 :  20:25:29  Show Profile Send bjorn a Private Message
Hej Beyer,

jag misstänker att du skulle kunna använda en Bladelius fjärrkontroll till detta. Kontakta Hifi Consult för att få vidare besked om detta är möjligt.

Med vänlig hälsning

Björn

Verksam i HiFi-branchen sedan 1987.
Go to Top of Page

carlcamper
Member

66 Posts

Posted - 2007/11/12 :  20:46:16  Show Profile  Visit carlcamper's Homepage Send carlcamper a Private Message
tjena, jag bor i halmstad o har en fjärr till amplifixen, kanske kan komma förbi och hjälpa dig. Bor på Brogatan...
Go to Top of Page

B-200
fd. asimov66

4687 Posts

Posted - 2007/11/12 :  21:07:00  Show Profile Send B-200 a Private Message
levereras inte bladelius ibland med en one-for-all fjärris. då är det bara att ta en universal med en kod som du säker kan få av sladd så har du även i framtiden.

.....Med reservation för subjektivitet och stavfel
Go to Top of Page

dwain
Member

1240 Posts

Posted - 2007/11/12 :  21:53:14  Show Profile Send dwain a Private Message
ja vill du ha hjälp hojta till jag har också en amplifix jag kör som slutsteg och även jag kan svänga förbi med fjärr och hjälpa dig

Vad jag vet så kan man inte ställa den i surroundläge utan fjärren.

Men för säkerhets skull ska jag kolla bruxen när jag kommer hem och även fråga pappa.
Go to Top of Page

Beyer
Starting Member

35 Posts

Posted - 2007/11/12 :  23:54:20  Show Profile Send Beyer a Private Message
Tack för alla tips! Verkligen schysst av er. Tänkte att jag skall sticka bort till Ljudcenter i Halmstad imorgon och kolla efter en programmeringsbar fjärrkontroll. Sedan kanske jag kan koda in någon av eran fjärrkontrolls kod till denna så att jag har den i framtiden med. Meddelar hur det går.
Go to Top of Page

dwain
Member

1240 Posts

Posted - 2007/11/13 :  11:36:25  Show Profile Send dwain a Private Message
se till och snacka med andreas på ljudcenter. en liten man med glasögon han är duktigast när det gäller hifiprodukter
Go to Top of Page

Beyer
Starting Member

35 Posts

Posted - 2007/11/13 :  17:42:21  Show Profile Send Beyer a Private Message
Jag har köpt en universalkontroll nu och jag skulle behöva hjälp av någon som har en fjärr till amplifixen och lägga över kommandot på min universal. Kan någon ringa mig på nummer 0707536908 så är jag jättetacksam.

Go to Top of Page

dwain
Member

1240 Posts

Posted - 2007/11/13 :  22:33:54  Show Profile Send dwain a Private Message
jag ska in till halmstad på fredag och snurra på dagen du skulle kunna få låna min fjärr ett tag å fixa med koderna om du vill. Jag använder den inte just nu
Go to Top of Page

Beyer
Starting Member

35 Posts

Posted - 2007/11/14 :  09:43:23  Show Profile Send Beyer a Private Message
Det hade varit toppen Dwain!

Så otroligt schysst! Jag jobbar mitt inne i centrum så jag kan möta upp dig var som helst i centrum på fredag. Vilken tid tror du att du är inne i city?
Go to Top of Page

dwain
Member

1240 Posts

Posted - 2007/11/14 :  15:00:01  Show Profile Send dwain a Private Message
jag är nog i stan vid runt 12.30 eller så. var jobbar du nånstans?
Det är bara å låna på
Go to Top of Page

Beyer
Starting Member

35 Posts

Posted - 2007/11/14 :  15:31:17  Show Profile Send Beyer a Private Message
Jobbar på stadsbiblioteket. 12.30 är kalas!
Go to Top of Page

dwain
Member

1240 Posts

Posted - 2007/11/14 :  17:08:14  Show Profile Send dwain a Private Message
ahh då kommer jag dit
Go to Top of Page

Beyer
Starting Member

35 Posts

Posted - 2007/11/14 :  21:52:56  Show Profile Send Beyer a Private Message
Dwain: Är det ok om jag lånar fjärren över helgen? Är inte hemma på hela fredagen då vi har personalfest direkt efter jobbet. När är du inne i Halmstad nästa gång?
Go to Top of Page

dwain
Member

1240 Posts

Posted - 2007/11/14 :  22:27:26  Show Profile Send dwain a Private Message
ingen fara du kan låna den tills du e klar. jag har redan satt min amplifix i slutstegs läge så jag klarar mig
Om det inte blir något strömavbrott
Ne men låna du den över helgen. Jag bor typ 20min utanför halmstad så jag kan ju bara komma in nån gång å hämta den
Go to Top of Page

Beyer
Starting Member

35 Posts

Posted - 2007/11/15 :  07:29:10  Show Profile Send Beyer a Private Message
Grymmt schysst Dwaine! :) När du kommer in biblioteket är det bara att fråga i receptionen efter Johan Beyer eller ringa 0707-536908 så kommer jag dit på stört. Självklart kan jag även möta upp någon annanstans i stan om det skulle passa bättre.
Go to Top of Page

Beyer
Starting Member

35 Posts

Posted - 2007/11/18 :  10:13:17  Show Profile Send Beyer a Private Message
Dwain det fungerade perfekt! Toppen! Nu skall min syster skicka up en programmerbar fjärkontroll från Lund så skall jag lägga över funktionen på den så man har den i reserv så att säga. Än en gång, tusen tack för lånet!

Edited by - Beyer on 2007/11/18 10:13:45
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.61 sekunder. Snitz Forums 2000