HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 xtz 99.25
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Previous Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 2

Ryssen
100.000-klubben

8508 Posts

Posted - 2007/11/11 :  15:03:49  Show Profile  Visit Ryssen's Homepage Send Ryssen a Private Message
quote:
den blir bättre om man spelar på max volym då liksom lossnar isklossen från högtalaren.


Är du däker på att allt är okej med din förstärkare?

Att du inte förbättrar filtren i dom,istället för att sälja elementen!?

quote:
hur många försärkare har 7ohm?

Det "har"/klarar nog dom flesta.


Learning by burning..
You say that you can read my mind--Be careful of what you might find. -Ozzy-
Go to Top of Page

Jimmy
Member

245 Posts

Posted - 2007/11/11 :  15:25:45  Show Profile Send Jimmy a Private Message
det är inget fel på stärkaren.. det är fel på högtalarna det står xtz på dem!!!!!
Go to Top of Page

Orpheus
Member

970 Posts

Posted - 2007/11/11 :  16:34:15  Show Profile Send Orpheus a Private Message
Det var lite underhållande(intressant) i början utav tråden men jag tror inte att vår kära Jimmy kan bli övertalad om detta problem.

Ska bli intressant att höra dina omdömmen när du bytt det du ska

Egentligen fattar jag inte varför du skrev denna tråd då du inte verkar vara så mottaglig för råd


Patrik

Mitt System :http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=21660
Go to Top of Page

EngelholmAudio
Member

8209 Posts

Posted - 2007/11/11 :  16:58:54  Show Profile Send EngelholmAudio a Private Message
quote:
engelholm ja blir ganska upprörd när dem inte låter speciellt bra i mina öron..
kanske mäter bra ?

Njäe, låter det illa mäter dom oftast illa.

Jag tror det är fel i systemlösningen och många ingredienser finns att skylla på. Rummet är kanske ett av dom lättaste alterantiven att hacka på. Opera-elektroniken - den jag har hört - har ett rätt rundt ljud och här käns det som att det kan bli många bäckar små.

Men som förtydligande: tycker du inte om ljudet så gör du inte och det har du rätt till. Dock tycker jag du skall vara mer försiktig i dina slutatser att ditten eller datten är dåligt.

Äger, driver och är engelholm audio (i Blekinge).
Egna produkter, Krell, ARC. Akustikkonsultation medelst Svanå's produkter.
Bara för att det går att hänga på väggen betyder det inte att den har bra akustiska egenskaper som främjar musikupplevelsen!
Go to Top of Page

guy gadbois
Member

2415 Posts

Posted - 2007/11/11 :  20:22:06  Show Profile Send guy gadbois a Private Message
Jimmy: om jag inte minns helt fel (vilket jag kanske gör), hade inte du ett par rätt fina Mårten Design-högtalare förut? I så fall inbillar jag mig att dessa XTZ 99.25 ändå, utan att ha lyssnat på dem, ligger "under" dina gamla högtalare vad gäller både pris och kvalitet. Det kanske i så fall också är en naturligt reaktion du har i förhållande till de tidigare högisarna...?

Min anläggningstråd
Go to Top of Page

Jimmy
Member

245 Posts

Posted - 2007/11/11 :  20:59:53  Show Profile Send Jimmy a Private Message
ja det stämmer jag hade mårten duke..
och saknar dom någe grymt.
går ju inte att jämnföra alls med mårten.
men klart mårten kostar 40000:- och xtz 7495:-

kanske skulle slå till på ett mäss erbjudande igen på ett par mårten igen
Go to Top of Page

jos
Member

815 Posts

Posted - 2007/11/12 :  10:36:30  Show Profile Send jos a Private Message
quote:
det är fel på högtalarna det står xtz på dem!!!!!

Varför frågar du om råd när du redan bestämt dig för att de låter skit? Verkar nästan som du har något emot själva märket också...

Klart att ett par burkar för 7500 inte kan mäta sig jämfört med fem ggr dyrare Mårten.. Inte konstigt att de låter kass i jämförelse. Du får vad du betalar för.
Go to Top of Page

guy gadbois
Member

2415 Posts

Posted - 2007/11/12 :  15:20:38  Show Profile Send guy gadbois a Private Message
Men frågan är fortfarande lite obesvarad som Jimmy ställde i första inlägget

quote:
har ni likande uppfattningar ? eller har ni fått välljud ur dem som är jag tacksam för ett svar eller flera svar!


Själv har jag bara positiva erfarenheter av XTZ... köpte en liten XTZ 70 till hemmabion... under trehundra spänn styck. Kan säga att jag är mycket nöjd, men det är ju i förhållande till det priset... Den arbetar som centerhögtalare. Detta blir i och för sig lite av "inte relevant" i denna tråd då den handlar om 99.25

Min anläggningstråd
Go to Top of Page
Page: of 2 Previous Topic Topic Next Topic  
Previous Page
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.58 sekunder. Snitz Forums 2000