Author |
Topic |
|
Manga X
Donator: Bildserver
3083 Posts |
Posted - 2007/11/09 : 15:14:13
|
Har ni packat ihop för hösten eller ska ni kroka ytterligare något?
Mvh Magnus Eriksson |
|
80-talet
Member
362 Posts |
Posted - 2007/11/09 : 16:33:53
|
flugfiske i all ära men tackar vet jag jerkbait och gäddmete!! det är fiske för män |
eoJeud |
|
|
PG Jeppsson
100.000-klubben
7768 Posts |
Posted - 2007/11/09 : 20:57:39
|
UL-fantast, för några år sedan var jag väldigt aktiv... Väntar på ett återfall, fiske är både spännande och avkopplande.
Meta är inte så dumt det heller .
|
Är numera säljare av biostimulerande grejor.....
Är lagliga grejor.......
HiFiForum.nu det kloka forumet.
|
|
|
Tobbe_L
Klubbmästare i AÖ
9028 Posts |
Posted - 2007/11/09 : 21:31:58
|
Själv är jag mest för tyngre djuphavsfiske Söröya som jag var på förra året (missade årets resa) har haft ett attans bra hälleflundraår med största fisk på 92Kg på spö o 314Kg har yrkesfiskare tagit...
Flugfiske har jag aldrig provat med skulle hemskt gärna lära mig |
Jag är inte dum.... Jag har bara otur när jag tänker |
|
|
Marcus7601
Member
536 Posts |
Posted - 2007/11/09 : 22:36:29
|
Själv pysslar jag mest med öring-fiske på vårkanten på västkusten. Finns inget bättre än att frysa fingrarna av sig. |
"Learning by doing" |
|
|
plind
Member
1378 Posts |
|
Loopen
Member
621 Posts |
Posted - 2007/11/11 : 02:12:43
|
Nä så länge man får flugan genom isen och linan inte fastnar så fiskas det fluga. Skall på "flugfiskares träff" i vår klubb nu på fredag så det blir nog avsluningen för i år.
//Kim |
|
|
Saro
Member
1721 Posts |
Posted - 2007/11/11 : 12:47:36
|
som norrlänning så föredrar jag väl medans jag bodde där uppe den lokala bäcken.. (som vi säger örabäcken) trevligt snårit ställe med skapliga öringar rund 0.5kg var ganska vanligt. Sen har jag ju den oturen att vara alergisk mot fisk så jag skänker ju min fångst till vänner.
Min bror har iår börjat med flugfiske och han rekomenderar mig det samma. Han är precis som jag hårt arbetande (280h månad) och menar på att det är det mest avkopplande han gjort. Så jag funderar väl på om jag skall göra det samma nästa sommar
flugfiskare: berätta lite om era upplevelser nu |
|
|
sisko
Member
202 Posts |
Posted - 2007/11/11 : 14:19:48
|
Jobb å småbarn förhindrade årets fisketurer, men visst är man flugfiskare om än av den mer amatörmässiga sorten. Jag har upptäckt att flugfiske är den ultimata fiskeformen då det inte spelar någon större roll om man får fisk. Ett väl placerat kast är en lika stor seger, iaf för mig. Men en fisketur utan att x antal tafsar å flugor sitter i buskar å träd visar bara att man inte försökt.
Popperfiske efter abborre är det som kommer i närheten av torrflugefiske vad gäller spänning. |
|
|
Bubbel
Eojeud-VALS, 100.000-klubben
6797 Posts |
Posted - 2007/11/11 : 21:20:21
|
quote: Själv pysslar jag mest med öring-fiske på vårkanten på västkusten. Finns inget bättre än att frysa fingrarna av sig.
Själv håller jag till på östkusten i skåne efter öringen får hoppas att kommande säsong blir bättre vad det gäller väder. Även genomfrusna känslolösa fötter är härligt precis som det skall vara.
Jag nyttjar flugspöet lite till husbehov men mest blir det haspel men det beror nog mera på att vindarna förstör på kusten.
Anders |
Min stereo: Hemmabygge, hemmabygge, hemmabygge, hemmabygge, köpe cdspelare, hemmabygge. |
|
|
Manga X
Donator: Bildserver
3083 Posts |
Posted - 2007/11/12 : 11:04:34
|
Härligt att se att man inte är själv om denna underbara hobby.
Plind: Vilket fantastiskt reportage!! Jag är nybliven medlem på Edge och har samma namn som här.
Jag tänkte ta ett par turer till Viforsen och Krokforsen i Ljungan efter den 15:e (Ljungan öppnar då igen). Kanske hinner med någon tripp till Ljustorpsån också innan jag "packar ihop" för denna säsong.
Mvh Magnus Eriksson |
|
|
McEnroe
fd ARCshark, 100.000-klubben
1486 Posts |
Posted - 2007/11/12 : 18:22:10
|
1/1 står man utvadad på engelska bryggan i jakt på öringen.Det känns långt dit.Undertiden kan man fördriva tiden med att bygga sitt eget spö. Det finns inget dåligt väder bara dåliga kläder
|
I was talking to myself! |
Edited by - McEnroe on 2007/11/12 18:26:06 |
|
|
Bubbel
6797 Posts |
Posted - 2007/11/13 : 00:41:41
|
quote: 1/1 står man utvadad på engelska bryggan i jakt på öringen.Det känns långt dit.
Inte visste jag att du fiskade ARCshark förmodligen har du berättat det men jag har glömt bort det. Samma sak gäller mig som ARCshark 1/1 står man på favoritrevet och längtar efter årets första öring dvs om vindarna är nådiga.
Det går fort till den 1/1 ARCshark börja putsa på grejorna så går tiden fortare. Vi får åka ut tillsammans en dag och göra några kast.
Anders |
Min stereo: Hemmabygge, hemmabygge, hemmabygge, hemmabygge, köpe cdspelare, hemmabygge. |
|
|
McEnroe
1486 Posts |
Posted - 2007/11/13 : 17:38:52
|
Klart vi ska Anders! Va skoj att du också fiska.Desto större anledning att fiska mer mot Kivik.Har mest kört dit när vindarna varit fel för oss som bor i sydvästra.
|
|
|
McEnroe
1486 Posts |
Posted - 2007/11/13 : 17:39:44
|
Eller harvar du i Kstad |
|
|
Bubbel
6797 Posts |
Posted - 2007/11/13 : 21:30:05
|
quote: Eller harvar du i Kstad
Nä du jag har en del hot spots runt simris som besöks ofta men söker nya platser hela tiden men jag har några platser som besöks i blekinge när det är väder för det. Jag tror att man är nog lite hemmablind på platser där man bor.
Anders |
|
|
McEnroe
1486 Posts |
Posted - 2007/11/14 : 19:02:46
|
Vid Lomma kan man vada plus hundra meter ut i havet.Det är en härlig känsla att stövla ut där.Går man sen upp på en sten därute ser man det som ett akvarium genom sina polariserande glasögon.Det är en fantastisk känsla att vara en del av även utan hugg.Normalt står man bakom en vågbrytande sten för att smälta in bättre.Där fiskar jag gärna av leopardbottnar och lite djuphålor som jag tror håller öring.Ibland flyger det förbi några svanar.Deras vingspel viner in i själen och skallen blir ren och fin. Brukar åka dit när det är för fint för att fiska öring |
|
|
|
Topic |
|