HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Man vet att det är en HiFi-entusiast när...
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Previous Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 4

Roq
RödaTråden Vinnare

2892 Posts

Posted - 2007/11/15 :  15:44:27  Show Profile Send Roq a Private Message
quote:
När man under täckmanteln krogbesök jobbar övertid för att kunna sätta lite extra på hifikontot.

När man under en allvarlig sekund funderar på om Pampers kan användas som akustikmaterial.


kris69: Helt lysande!

edit: Du kanske kan få Pampers att sponsra ett sånt projekt - det gäller ju nya användningsområden för en redan gångbar produkt!
Här finns pengar för dem att tjäna.

Edited by - Roq on 2007/11/15 15:46:12
Go to Top of Page

BddB
Medlem i AÖ

231 Posts

Posted - 2007/11/15 :  16:18:40  Show Profile  Visit BddB's Homepage Send BddB a Private Message
Pampers... hmm, finns det ingen risk att det låter skit då?

http://bennspcb.se
Go to Top of Page

Burmäster
Fd. Dan

2853 Posts

Posted - 2007/11/15 :  16:27:39  Show Profile  Visit Burmäster's Homepage Send Burmäster a Private Message
Bara begagnat marknaden

Artphotography
Go to Top of Page

kris69
Member

538 Posts

Posted - 2007/11/15 :  17:19:40  Show Profile Send kris69 a Private Message

" Vi borde prata mera om våra öron"
Go to Top of Page

Char-Lee
Starting Member

37 Posts

Posted - 2007/11/16 :  00:06:10  Show Profile Send Char-Lee a Private Message
steg 1: Vi erkände att vi var maktlösa inför vårt hifiberoende och att vi förlorat kontrollen över våra liv.


inte ett moln på himlen idag
Go to Top of Page

guffaw
Starting Member

33 Posts

Posted - 2007/11/16 :  01:12:10  Show Profile Send guffaw a Private Message
jag vet inte om detta räknas,men när man:
Grinar illa och blundar i förtvivlan varje gång det gnisslar i dragspelsbussen.
Lämnar nattklubben Valand för att diskanten skär i öronen.

Cambridge Azur 640v2 cd, Cambridge Azur 640 amp, Gale 3045
Go to Top of Page

Magils
Member

7061 Posts

Posted - 2007/11/16 :  07:41:04  Show Profile  Visit Magils's Homepage Send Magils a Private Message
När man totalbojkottar kopieringsskyddade CD's och blir sur när man ändå råkar få en.

- Det finns inget problem som är större än lösningen..

- Hemma hos...http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=54225
Go to Top of Page

Goldfinger
Member

1797 Posts

Posted - 2007/11/16 :  09:07:44  Show Profile Send Goldfinger a Private Message
När man som gäst hos någon börjar snoka runt apparaternas bakpaneler för att kolla kabeluppsättningar och att vid upptäckt av "skosnören" sedan fråga: -Du har inte funderat på att köpa bättre kablar?

Mäter det bra så är det iaf inte dåligt..

Edited by - Goldfinger on 2007/11/16 09:08:24
Go to Top of Page

whiskyman
Member

3896 Posts

Posted - 2007/11/18 :  14:29:30  Show Profile Send whiskyman a Private Message
När man som gäst hos någon börjar snoka runt apparaternas bakpaneler för att kolla kabeluppsättningar och att vid upptäckt av "skosnören" sedan fråga: -Du har inte funderat på att köpa bättre kablar?

Det borde man ju om man vore en riktigt hifiintresserad redan kunna höra att det är, och inte ens behöva titta bak på högtalaren.I annat fall så skulle inte jag anse personen som egentligen hifintresserad utan snarare statusintresserad. mvhKristofer
Go to Top of Page

huzze
RödaTråden-vinnare, 200.000 klubben

10180 Posts

Posted - 2007/11/18 :  17:15:13  Show Profile Send huzze a Private Message
Det ska man väl höra redan i trapphuset?
Go to Top of Page

kris69
Member

538 Posts

Posted - 2007/11/18 :  17:41:14  Show Profile Send kris69 a Private Message
Man vet att man är svårt hifi-sjuk, när man som en god vän till mig börjar skissa på hur man skall plugga igen det fönster som stör första reflexen. Då har man Hifilis av tredje graden.

" Vi borde prata mera om våra öron"

Edited by - kris69 on 2007/11/18 17:41:36
Go to Top of Page

Goldfinger
Member

1797 Posts

Posted - 2007/11/18 :  19:13:13  Show Profile Send Goldfinger a Private Message
quote:
När man som gäst hos någon börjar snoka runt apparaternas bakpaneler för att kolla kabeluppsättningar och att vid upptäckt av "skosnören" sedan fråga: -Du har inte funderat på att köpa bättre kablar?

Det borde man ju om man vore en riktigt hifiintresserad redan kunna höra att det är, och inte ens behöva titta bak på högtalaren.I annat fall så skulle inte jag anse personen som egentligen hifintresserad utan snarare statusintresserad. mvhKristofer


Och vad är det som säger att man inte får syn på kablarna före man lyssnar då? Och statusintresserad behöver man definitivt inte vara! det är väl fullständigt solklart att medföljande kablar inte är bra, oavsett om man lyssnar eller ej, dessutom är man ute på djupt vatten om man påstår att man kan höra kabelkvaliten på en anläggning man aldrig hört förut och inte vet ett dugg om elektronikens och högtalarnas prestanda. Den här tråden bör väl handla om våra egna upplevelser och inte kommentera varandras!!

Mäter det bra så är det iaf inte dåligt..
Go to Top of Page

PB
Member

127 Posts

Posted - 2007/11/18 :  19:56:26  Show Profile Send PB a Private Message
Ett senario som jag råkar ut för titt som tätt är följande:

Jag dämpar belysningen i lägenheten på kvällen och lyssnar på musik på lite lagom volym för att inte störa grannarna.
21.00 börjar det en film på tv som jag VÄLDIGT gärna vill se, antingen för att det är en bra film eller en som jag inte har sett....

Men jag missar filmen för jag kan helt enkelt inte stänga av stereon

Är det någon som känner igen sig eller har bara jag det problemet...

Primare 30.1 --> Scan-Speak
Go to Top of Page

Gemeni
Member

1162 Posts

Posted - 2007/11/18 :  19:57:22  Show Profile  Visit Gemeni's Homepage Send Gemeni a Private Message
Om man börjar kommentera andras upfattning om ljud och börjar tvinga på andra att ens upfatting om ljud är den enda riktiga.

Musik låter bäst på vinyl och i stereo

Go to Top of Page

Goldfinger
Member

1797 Posts

Posted - 2007/11/18 :  20:14:18  Show Profile Send Goldfinger a Private Message
quote:
Om man börjar kommentera andras upfattning om ljud och börjar tvinga på andra att ens upfatting om ljud är den enda riktiga.


Mäter det bra så är det iaf inte dåligt..

Edited by - Goldfinger on 2007/11/18 21:13:15
Go to Top of Page

Pac
200.000-klubben

22003 Posts

Posted - 2007/11/18 :  21:46:43  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message
quote:
Om man börjar kommentera andras upfattning om ljud och börjar tvinga på andra att ens upfatting om ljud är den enda riktiga.



Nej, det är verkligen inte ett signum för en HiFi-entusiast. Det handlar om helt andra saker. Börjar vi gå in på dem tror jag att vi kommer för långt från ämnet så låt oss lämna det därhän.


// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu
// HiFiForum.nu's regler, Artikelregister

Go to Top of Page

Gemeni
Member

1162 Posts

Posted - 2007/11/18 :  22:08:06  Show Profile  Visit Gemeni's Homepage Send Gemeni a Private Message
Det var ironi, som det framgick av "Smiliesen". Men jag kunde inte hålla mig på grund av det föregånde inlägget från Goldfinger. Hoppas vi kan fortsätta i god Hi-Fi anda.

Musik låter bäst på vinyl och i stereo


Edited by - Gemeni on 2007/11/18 22:09:33
Go to Top of Page

Pac
200.000-klubben

22003 Posts

Posted - 2007/11/18 :  22:27:25  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message




// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu
// HiFiForum.nu's regler, Artikelregister

Go to Top of Page
Page: of 4 Previous Topic Topic Next Topic  
Previous Page
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.66 sekunder. Snitz Forums 2000