HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Tankar om ESL-63 och gångjärn
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Zombie
Member

2502 Posts

Posted - 2007/11/08 :  11:24:26  Show Profile Send Zombie a Private Message
Eftersom man kan placera ESL-63 dikt an mot sidovägg utan problem, undrar jag om någon här har hört och eller själv hängt upp sina ESL-63 på sidoväggarna?
En ännu vildare tanke, som dessutom ökar WAF, vore att ta bort högtalarens fot, placera den på golvet och leda upp högspänningskablaget på väggen in i högtalaren. Då kan man hänga upp ESL-erna på gångjärn och vika undan dem, kanske t o m göra en nisch att vika in dem i och göra så att de fullständigt försvinner när de inte används (och givetvis staga upp dem horisontellt)...vad tycker ni? Kan man spåna vidare eller ska jag ta min medicin istället?

Översätter gärna eng/ty/dan/nor/est-sv, sve/est-eng, men tar betalt...fast inte så mycket

esl
Upptäckare! Mästar-Harry 2007, 200.000-klubben

2578 Posts

Posted - 2007/11/10 :  21:19:16  Show Profile Send esl a Private Message
Möjligen skulle du kunna förlänga högtalaren 20 cm i samma profil hela vägen.
Du kan inte dra högspänningskablaget igenom väggen pga av kapacitans känslighet i delayledningskablaget totalt 16 trådar samt högspänningssnöret på 5000 volt.
Boxen bör vara kvar men jag gillar din idé.
Du måste kompensera frö det basstöd du får av högtalarna från ca 300Hz och neråt där du kommer en liten puckel. Men gillar du några dB extra bas så är det helt ok!

/esl

Innovare necesse est.
Det är ännu häftigare utan baffel.
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.51 sekunder. Snitz Forums 2000