Author |
Topic  |
|
Gustaf
Member

398 Posts |
Posted - 2007/11/03 : 17:37:37
|
Gick från Denon PMA-1500AE förstärkare till Rega Maia 3...de ligger i ungefär samma prisklass men oj vilken skillnad i spelglädje! Nu blev det plötsligt riktigt kul att lyssna!
Det känns som att Regan ger en bättre insikt i det musikaliska flödet...musiken blir mer förståelig...rytmiken blir tydligare...roligare att lyssna helt enkelt  |
|
nahoj
Member

1542 Posts |
Posted - 2007/11/03 : 17:41:54
|
Bara till att gratulera Visst är det kul när det stämmer! |
Min hemsida/Blogg http://johanstephan.com/
|
 |
|
Kondensatorn
Member

120 Posts |
Posted - 2007/11/03 : 21:24:34
|
Bara att gratulera, det är ju precis så det ska vara, roligt att lyssna på musik helt enkelt |
Shanling CD T-100, ZERO 24BIT/192KHz DAC,Squeezebox V-3, Hegel-H1,Dual-721, Dynaudio Aries Diy Scanspeak 2 delat, Systemdek IIX |
 |
|
BosseBula
Klubbmästare eoJeud, 100.000-klubben

3057 Posts |
Posted - 2007/11/03 : 22:23:05
|
Va kör du för högtalare till? |
Klubbmästare eoJeud - Kontakta mig eller Anton om ni vill bli medlemmar Min medlemstråd
|
 |
|
Gustaf
Member

398 Posts |
Posted - 2007/11/03 : 23:14:21
|
Japp, riktigt kul! Högtalare: Kef IQ7 |
 |
|
Goldfinger
Member

1797 Posts |
Posted - 2007/11/04 : 03:10:52
|
quote:
Det känns som att Regan ger en bättre insikt i det musikaliska flödet...musiken blir mer förståelig...rytmiken blir tydligare...roligare att lyssna helt enkelt,
Ja Rega brukar vara musikaliska, jag minns deras toppmatade cd-spelare från sent -90 tal som kostade runt 5000kr, mycket musikalisk och prisvärd. När det gäller Denon tycker jag att företagets lite dyrare 2-kanals produkter inte alls imponerar även om vissa höjer dom till skyarna.
|
Mäter det bra så är det iaf inte dåligt.. |
 |
|
steffo74
Member

188 Posts |
Posted - 2007/11/05 : 16:17:43
|
Visst är det skönt när man tycker att man fått till det. Undrar bara om du menar mira 3? Vad har du för försteg annars? Har själv mira 3 och riktigt nöjd även om man ibland vill byta för skojs skull. Men efter att ha varit i byteskarusellen och numera kan lyssna på ALLT, vågar jag inte. / Stefan Ps. vad kör du med för cd och vilka artister åker på?
|
Nöjd tills man vet bättre! ........och just nu BlutEngel i cd:n och Hocico och Soulfly |
 |
|
Gustaf
Member

398 Posts |
Posted - 2007/11/05 : 20:06:26
|
Tack steffo...Mira 3 ska det naturligtvis vara! Just nu blir det mycket Miles Davis...tidigare har jazz varit svårlyssnat men med Regan blir musiken förståelig, följsam...och samtidigt mera...mystisk...
Även en hel del Neil Young, Paul McCartney, Joni Mitchell, The Band...
Jag kör en Sony cd som jag plockar ut digitalsignalen från och skickar in den i en Meridian 606 Dac...! Vad kör du för kringutrustning till din Rega? |
 |
|
Poe
Member

808 Posts |
Posted - 2007/11/06 : 15:22:57
|
Kan bara instämma med upplevelsen Gustaf. Har haft ett antal olika förstärkare men fastnade för Rega Mira 3, som jag nu kör tillsammans med Regas Apollo. Nu känner jag inte längre ett behov av att "lyssna på elektroniken"... |
eof Min anläggning |
 |
|
Gustaf
Member

398 Posts |
Posted - 2007/11/06 : 16:19:45
|
Hej Poe, kul att du har liknande erfarenheter! Man undrar ju i sitt stilla sinne hur för-/slutstegskombinationen låter!? |
 |
|
steffo74
Member

188 Posts |
Posted - 2007/11/07 : 11:51:53
|
Kolla min profil där står allt. Just nu är jag i tagen av att sandfylla min högtalare och beställa ett par sonicdesignkuddar. Även fixa sådana till subben. Håller med poe "behöver inte lyssna på elektroniken. Apoolon hade varit ett kul steg att gå. Synd bara på toppmatningen dåjag ej får plats med en sådan på det sättet. Vad hade du för cd innan poe?
Gustaf: Det finns en del som tycker att deras försteg och slutstegskombo låter helt okej men att den kanske inte är alldeles prisvärd. Finns som tur är beg. MVH Stefan
|
Nöjd tills man vet bättre! ........och just nu BlutEngel i cd:n och Hocico och Soulfly |
 |
|
|
Topic  |
|