HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Magnepan 3.6, biamping
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Batman
Member

836 Posts

Posted - 2007/11/02 :  22:13:13  Show Profile Send Batman a Private Message
Nu har jag fått mina Maggisar och dom låter underbart! Jag har 2 st McCormack DNA-1 som jag tänkte biampa. Nån som har erfarenhet? Kan jag köra med befintliga filter och använda det ena för basen och det andra för mellanregister/diskant eller måste jag skaffa ett nytt filter?

Ibland är beslut det enda som fattas

Edited by - Batman on 2007/11/03 10:36:00

Pac
200.000-klubben

22003 Posts

Posted - 2007/11/03 :  15:33:13  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message

3.6'orna är biampningsbara med orginalfiltret. Det är bara att koppla in på High respektive Low, det skall inte behövas nya filter.


// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu
// HiFiForum.nu's regler, Artikelregister

Go to Top of Page

Batman
Member

836 Posts

Posted - 2007/11/03 :  17:12:12  Show Profile Send Batman a Private Message
Tack Pac! Det står med i manualen som biwiring alternativ men jag visste inte om det gick att göra även med 2 förstärkare!

Ibland är beslut det enda som fattas
Go to Top of Page

Pac
200.000-klubben

22003 Posts

Posted - 2007/11/03 :  17:29:03  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message

I mitt filter är de båda halvorna helt avskilda elektriskt när man kör via Biwire-uttagen så det skall gå fint att biampa.


// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu
// HiFiForum.nu's regler, Artikelregister

Go to Top of Page

Batman
Member

836 Posts

Posted - 2007/11/17 :  18:55:33  Show Profile Send Batman a Private Message
Det fungerar inte via biwireingångarna! Låter skrutt! Varför vet jag inte! Istället gjorde jag som på 3a - bassteget ansluts via externa filtret ( filtret monteras av högtalaren och ansluts till bas ingången via kablar ) och mellanregister-/diskantsteget ansluts direkt till ingången på högtalaren. Nu låter det magnifikt!

Ibland är beslut det enda som fattas
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.67 sekunder. Snitz Forums 2000