Author |
Topic |
Dr.Nope
Member
631 Posts |
Posted - 2007/11/05 : 09:11:10
|
Lovan: Jo, det har du nog rätt i, annars lär det väl svänga rejält om RIAAT, och i det här fallet är det inte positivt ;)
reVintage: Vet du vad det är som låter illa med NFB? Vet att folk brukar säga att helt utan motkoppling är bäst, men jag kan inte förstå varför om jag skall var ärlig. Kommer jag så långt att jag har kopplingsdäck och komponenter hemma skall jag nog prova och kolla upp det. Ang. modeller skall jag leta lite själv när det blir dags, ont om tid att sitta framför datorn och timmarna försvinner rätt snabbt. Tog ju ett par timmar bara att komma så långt att man kan skippa strömingång..... |
Fått ordning på förstärkaren än? Jajamensan, den står där borta och svänger för sig själv!
You can kalla mig James, eller Jimmy för de svenska |
|
|
reVintage
Medlem i AÖ
3445 Posts |
Posted - 2007/11/05 : 10:00:33
|
Ang. NFB så finns det massor med teorier om varför det inte är bra. Googla!
Min egen teori är att det uppkommer ngn form av tidsmässig förvrängning vid NFB. "Vanlig" harmonisk distorsion ex.vis 2H kan man acceptera även om den är förhållandevis hög. I det senare fallet kanske någon maskeringseffeket i hjärnan?
Ang. tidsåtgången så finns det inga som helst genvägar till lärande vara sig teoretiskt eller "the hard way", det tar tid! Om man håller på med DIY är tillgång till tid en avgörande faktor, inga genvägar där heller. |
mvh Lars "Back To Basics" Bygger reVintage Amps, www.revintage.se Sur man med svart själ! |
|
|
Dr.Nope
Member
631 Posts |
Posted - 2007/11/05 : 13:17:46
|
reVintage, kolla min fotnot nu då |
Fått ordning på förstärkaren än? Jajamensan, den står där borta och svänger för sig själv!
You can kalla mig James, eller Jimmy för de svenska |
|
|
reVintage
Medlem i AÖ
3445 Posts |
Posted - 2007/11/05 : 13:28:33
|
Juste, Jimmy! |
mvh Lars "Back To Basics" Bygger reVintage Amps, www.revintage.se Sur man med svart själ! |
|
|
Topic |
|
|
|