HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Dagen startar underbart nuförtiden
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Burmäster
Fd. Dan

2853 Posts

Posted - 2007/10/30 :  10:02:50  Show Profile  Visit Burmäster's Homepage Send Burmäster a Private Message
Detta är en post som högst troligt gör en hel del avundsjuka

Sista månaden har jag testat en ny rutin och den fungerar helt perfekt. Lotta kör barnen till dagis 08.55 mån-fre. Så fort dörren stängs igen, lägger jag i en skiva, sätter mig i sweetspot och drar igång. Kaffe och macka står bredvid och laptop'n surras igång.

Jag kollar mailen och normalt ligger där 4-6 mail som ska besvaras. Detta brukar ta en timme. Då sitter jag ensam, i sweetspot, med rätt bra volym och besvarar dessa. Sjukt underbart

Sedan är man pigg, glad och kan få ut mycket produktivitet resten av dagen.

Ville bara skriva och säga att jag mår väldigt bra

Artphotography

Audionet
Reportage-Harry 2007, 100.000-klubben

4639 Posts

Posted - 2007/10/30 :  10:11:31  Show Profile  Visit Audionet's Homepage Send Audionet a Private Message
Jag gläds med dig Dan.
Må gott skall man göra

- Jag undrar hur dom medeltida människorna kunde klara sig utan skivspelare.
- Det kunde dom inte, dom är ju döda allihop.

Min blogg http://matvinhifi.blogspot.se
Min hemsida http://www.bildifokus.se
Facebook
http://www.facebook.com/Bildifokus
Go to Top of Page

Iqulah
Member

162 Posts

Posted - 2007/10/30 :  10:42:08  Show Profile Send Iqulah a Private Message
Låter som en fin rutin. Själv går jag upp 04:50 alla sover och jag måste smyga mig ut illa kvickt!

Shengya CD-S10MkII - Analog Research Golden Raincoat - CAV A12 - Xindak FS-5 - Audio Pro Avanti A.100
Go to Top of Page

Burmäster
Fd. Dan

2853 Posts

Posted - 2007/10/30 :  10:55:10  Show Profile  Visit Burmäster's Homepage Send Burmäster a Private Message
Riktigt bra är det! Igår lyssnade jag igenom Jeff Black, idag Ida Sand och imorgon har jag redan valt Amused to death.....


Artphotography
Go to Top of Page

Marc
Member

759 Posts

Posted - 2007/10/30 :  11:09:10  Show Profile Send Marc a Private Message
JAAG VIIILL OCKSÅÅÅÅ!!!!!!!!!

Tranquil PC T2e -> HagUSB -> i2Digital X-60 -> Audio Aero Prima DAC 24/192 -> Acoustic Zen Absolute -> Berning ZH270 / Gryphon Callisto 2100 -> Acoustic Zen Satori -> Focal-JMlab Micro Utopia Be
Go to Top of Page

marcus_ec
Member

2396 Posts

Posted - 2007/10/30 :  19:37:40  Show Profile Send marcus_ec a Private Message
Och du bor i hus :D
Go to Top of Page

Roq
RödaTråden Vinnare

2892 Posts

Posted - 2007/10/30 :  19:59:46  Show Profile Send Roq a Private Message
GRIS!
Nä men grattis. Det låter väldigt bra. Här är det jag som lämnar på dagis inte 8:55 utan 7:50 må-fre.
Nån lyssning på morgonen är inte tal om... Mitt morgonhumör är heller inte det bästa.
Kanske skulle det vara bättre med din "metod".
Synd att man inte kan jobba hemma.
Go to Top of Page

Pac
200.000-klubben

22003 Posts

Posted - 2007/10/30 :  22:05:21  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message

Det var en härlig morgonrutin. Den skall jag försöka kopiera men får nog förskjuta den till några timmar tidigare. Vi kommer att gå i skift.

// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu
// HiFiForum.nu's regler, Artikelregister

Go to Top of Page

johan.björklund
Reportage-Harry -05 & -07, 100.000-klubben!

20859 Posts

Posted - 2007/10/30 :  22:20:19  Show Profile  Visit johan.björklund's Homepage Send johan.björklund a Private Message
Lika gott åt dig Dan

>musik förmedlingen<
Medlem av det Skånska välljuds sällskapet eoJEUD
Go to Top of Page

Burmäster
Fd. Dan

2853 Posts

Posted - 2007/10/31 :  09:57:44  Show Profile  Visit Burmäster's Homepage Send Burmäster a Private Message
Tackar alla
Idag var det tänkt en genomkörare med Waters och hans bästa: Amused to Death. Men jag hittade inte skivan i min icke organiserade CD hylla Så det har blivit Shpongle istället.

Nu kan tråden självdö, behöver ju inte reta fler än i onödan.... det var ren reflex att jag ville dela med mig av min glädje över ny rutin som fungerar både arbetsmässigt och är förankrad hemma.


Artphotography
Go to Top of Page

Orpheus
Member

970 Posts

Posted - 2007/10/31 :  10:12:11  Show Profile Send Orpheus a Private Message
Jag har fördelen att jobba 5-skift o numera ha båda barnen i skolan vilket medför ungefär samma förfarande som du Dan,både när jag har friperioder och när jag jobbar eftermiddagar.

Visst är det ljuvligt

Patrik

Mitt System :http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=21660
Go to Top of Page

HJ
Member

799 Posts

Posted - 2007/10/31 :  10:14:20  Show Profile Send HJ a Private Message
Härligt att höra att det går att kombinera hobby med arbete. Har gjort likadant själv en del dagar jag haft möjlighet att jobba hemifrån. När barnen är lämnade på dagis/skola och kaffet sprider sin väldoft från koppen är det ganska OK att jobba en stund i "sötfläcken".

Noterar också att du hinner slinka inom HiFiForum under lyssningssessionen.

"So here I am once more..."

Go to Top of Page

Bernt Jansson
400.000-klubben

19763 Posts

Posted - 2007/10/31 :  10:26:53  Show Profile  Visit Bernt Jansson's Homepage Send Bernt Jansson a Private Message
quote:
Jag har fördelen att jobba 5-skift o numera ha båda barnen i skolan vilket medför ungefär samma förfarande som du Dan,både när jag har friperioder och när jag jobbar eftermiddagar.

Visst är det ljuvligt

Patrik
Samma här.

MVH Bernt Mitt system

"Det enda man kan vara praktiskt taget säker på är att en rak tonkurva alltid är fel." - Ingvar Öhman

Jobbar för Jorma Design och gillar bashorn
Go to Top of Page

80-talet
Member

362 Posts

Posted - 2007/10/31 :  10:52:57  Show Profile Send 80-talet a Private Message
nu är det kanske fusk då jag fortfarande pluggar men jag har ungefär samma morgonrutin !! riktigt nice, men jag är ändå "avundsjuk" på dig Dan av i huvudsak två anledningar. först och främst pga din riktigt fina anläggning tillsammans med ditt fina rum . men även för att du kan göra detta fastän du jobbar!! det är få förunnat! så GRATTIS.

eoJeud
Go to Top of Page

nahoj
Member

1542 Posts

Posted - 2007/10/31 :  12:21:31  Show Profile Send nahoj a Private Message
Min morgonrutin skiljer sig markant från din Dan, men jag uppskattar den lika mycket känns det som
Går upp 6:00 hoppar in i dushen, sambon drar på kaffet, sedan blir det en gemensam frukost därefter går jag en promenad med hunden
för att sedan gå med pojken till dagis 07:30.

Saknar inte sweetspot en sekund, den tar jag igen på kvällen

Huvudsaken är att det blir en bra start på dagen

Min hemsida/Blogg
http://johanstephan.com/
Go to Top of Page

fripps
Member

652 Posts

Posted - 2007/10/31 :  13:28:49  Show Profile Send fripps a Private Message
Är fruktansvärt avundsjuk. Lämnar på dagis 07.10 och när jag kommer hem från jobb sover familjen, har inte haft anläggingen igång på veckor.

Advantage S1 -> Transparent Plus -> Bladelius Idun -> Transparent Plus -> Bladelius Grendel med kondensatorbank -> Transparent Plus -> Burmester B50

Medlem i ASO
Go to Top of Page

Mikael2
Member

1431 Posts

Posted - 2007/10/31 :  15:12:00  Show Profile  Visit Mikael2's Homepage Send Mikael2 a Private Message
Låter som en härlig start på dagen. Lämnar själv på dagis 0800.

Jag brukar hinna med en timmes lyssning på lunchen och det är ett trevligt avbrott mitt på dagen.
Go to Top of Page

Lovan
Member

3166 Posts

Posted - 2007/10/31 :  15:18:37  Show Profile Send Lovan a Private Message
Själv brukar jag gå upp och slå på en skiva sen lägga mig i sängen en stund till och lyssna på morgon. Sen låter jag skivan rulla vidare medans jag lagar frukost och gör mig ordning för dagen
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.48 sekunder. Snitz Forums 2000