Author |
Topic |
|
duck77
Member
135 Posts |
Posted - 2007/10/24 : 20:43:16
|
Hej.
Någon som har erfarenhet av Simaudio Moon, och i synerhet den nya Evolution serien.
Jag är sugen på Slutsteget W-7, dock osäker på hur det skall gå i hop med mina Von Schweikert VR4 GEN III HSE.
Hur är Simaudio Soundet, hörde som snabbast på Evolution serien (typ 10min) när jag var i sthlm senast. Har Simaudio kropp och karaktär i sig, eller är det mer hyperdetaljerat, har det drag osv.
Ska försöka låna hem nått, om det går framöver, men alla tips är välkommna.
Mvh
Sjösse |
|
Njord
Member
298 Posts |
Posted - 2007/10/24 : 21:33:45
|
Jag har aldrig själv lyssnat på Simaudio Moon men har ofta stött på namnet på ett kanadensiskt forum som jag emellanåt besöker.
http://www.canuckaudiomart.com/ Du kommer att få många träffar om du gör en sökning här.
Simaudio är ju ett kanadensiskt företag och jag har själv ett par kanadensiska högtalare från Totem. Totem och Simaudio förefaller att vara den vanligaste kombinationen i Kanada. Inte så konstigt kanske. Mitt intryck är i alla fall att Simaudios produkter är långt högre skattade än Totemhögtalare. Om Totem råder det minst sagt delade meningar. |
|
|
Amund
Fisherman
682 Posts |
Posted - 2007/10/24 : 22:21:20
|
Om jag får uttala mig.
Moon är väldigt naturell i sin återgivning tycker jag. Har väldigt mycket rytm och drag, men samtidigt "klara" i klangen. Dessutom är Moon oerhört transientsnabba! Jag har aldrig hört Moon passa dåligt ihop med något, vilket för mig är lite ovanligt.
Om jag skulle jämföra Moon med några andra märken så tycker jag att Acoustic Art och Burmester har liknade "ljud".
Konstuktionsmässigt så är produkterna som många andra i prisklassen, dvs byggda som tanks
Ps. Ses detta som reklam så tar jag bort det med en gång |
/Daniel
"Arbetar för Hifi Art ibland" |
|
|
Snutten
200.000-klubben
3452 Posts |
Posted - 2007/10/24 : 22:42:28
|
Hej, jag tycker Moon är snabba och ganska livliga utan att det blir hårt eller jobbigt, neutrala och ärliga. Har slutsteget w-3 och integrerad i-3. Kvalitetsgrejer helt enkelt, byggda för att hålla länge . |
|
|
linkan
Mångalen...!?
545 Posts |
Posted - 2007/10/25 : 07:58:14
|
Hej
Håller med föregående talare, alla de komponenter jag hört ur Moon's sortiment känns oerhört transientsnabba. Väldigt neutrala utan att bli åt det "kalla" hållet. Har dock inte lyssnat på just W7 men W8 och det lät väldigt bra (eller om det var musiken som lät bra?). Har själv en SuperNova CD från deras Evolution serie samt en I-5:a från deras Classic serie och är extremt nöjd med dessa produkter.
|
Linkan
|
|
|
MartinH
Audiotrade
3778 Posts |
Posted - 2007/10/25 : 08:50:31
|
Själv har jag nog lyssnat till de flesta Simaudio produkter som finns just nu...
Nja inte de största monoblocken iof...
Men visst kan det bli fel ibland, som alla produkter så har Simaudio inte en perfekt match till allt. Som alla sa tidigare så är dom mycket snabba och rena i sitt ljud, men med fel högtalare kan det bli lite svalt och oengagerande.
Basområdet är mycket kontrollerat och klarar att hålla i högtalaren på ett fast sätt...
/M |
|
|
duck77
Member
135 Posts |
Posted - 2007/10/25 : 19:41:20
|
Man tackar för alla synpunkter. Jag får se om Jultommten kommer med nått, eller Påsk-haren.
Mvh
Sjösse |
|
|
|
Topic |
|