HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Fynd (?) på Loppmarknader
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

CarlssonH
Skämtsam

1265 Posts

Posted - 2007/10/22 :  22:57:40  Show Profile Send CarlssonH a Private Message
När jag jobbar hela helger brukar jag köra till Kvibergs marknad med "mina" pojkar. Tyvärr blir det alldeles för många helger som ligger en vecka från löning.

Hur som helst så var jag där i helgen och hittade en hel del kuliga prylar som jag inte kunde köpa pga tidigare nämnda anledning.

Bland de roligare sakerna jag såg fanns bland annat en hel hoper gamla Akai receivers, en Pioneer A-66 i bra skick för en 5-hundring, ett par gamla Sony receivers var av en såg ut att vara i "near Mint Cond" för 500:- (tror den hette str-7025), en del gamla Marantz stärkare och tuners av enklare modeller plus en del gamla högtalare i varierande skick.

Som stor älskare av gammal HiFi (främst designen på 70-talet) är det kul att vandra omkring och kolla på sakerna även om det sällan handlar om gammal "High End".

Risken är att om jag har med mig pengar när jag går omkring där så kommer jag antagligen att köpa en massa gamla prylar med motiveringen "en sådan hade jag i slutet på 70-talet och den stärkaren/tunern/receivern/högtalaren var ju så snygg/bra", och sen får man en åthutning av huskorset som har en helt annan syn på det här med "fynd".

Någon annan som får lust att köpa gamla saker på loppis?

A balanced diet is a cookie in each hand.

dwain
Member

1240 Posts

Posted - 2007/10/22 :  23:21:40  Show Profile Send dwain a Private Message
jaaaa. det e ofta man lyckas hitta grejor man skulle velat ha men samtidigt så är det roligare å spara pengarna å köpa något man hellre vill ha som e lite dyrare. Jag brukar kolla blocket varje dag och drömma om alla grejor man skulle vilja ha. Det är skönt och drömma också
Go to Top of Page

B-200
fd. asimov66

4687 Posts

Posted - 2007/10/22 :  23:24:41  Show Profile Send B-200 a Private Message
Tuner får jag alltid en "vill ha" faktor på loppisar. Kostar inget men är riktigt bra de äldre iaf.

.....Med reservation för subjektivitet och stavfel
Go to Top of Page

CarlssonH
Skämtsam

1265 Posts

Posted - 2007/10/23 :  00:07:14  Show Profile Send CarlssonH a Private Message
quote:
Tuner får jag alltid en "vill ha" faktor på loppisar. Kostar inget men är riktigt bra de äldre iaf.

Jag vet precis vad du menar...
Jag har försökt förklara för sambon ett flertal ggr att många äldre tuners är VACKRA, enda reaktionen från hennes sida är en "sjumilablick".
Oftast tar jag det som ett OK så det har vandrat ett antal tuners genom huset bara för att säljas efter ett tag igen (oftast med förlust).

A balanced diet is a cookie in each hand.
Go to Top of Page

Vox
fd. Eric V-ås

3656 Posts

Posted - 2007/10/23 :  07:40:25  Show Profile Send Vox a Private Message
Köpte den här i somras för 20 SEK på en auktion.

Som synes är den byggd 1935. Om den funkar vet jag inte, men den är snygg i alla fall.

"Om Gud ville att vi skulle lyssna på fler kanaler än 2 skulle han gett oss fler öron"
Go to Top of Page

B-200
fd. asimov66

4687 Posts

Posted - 2007/10/23 :  08:56:33  Show Profile Send B-200 a Private Message
Jisses. Det är just sånt som är så otroligt snyggt. 20 spänn är ju helt otroligt.

.....Med reservation för subjektivitet och stavfel
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.34 sekunder. Snitz Forums 2000