HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Krell HTS (1) som forsteg?
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

pesa
Fd. moderator med nattpass

829 Posts

Posted - 2002/12/10 :  03:07:55  Show Profile Send pesa a Private Message
Har av min handlare har i USA blivit erbjuden att kopa en Krell HTS (den forsta varianten, dvs den aldre gra designen) som de haft som demoex for $1500. Nagon som har synpunkter pa denna tingest innan jag provlyssnar?

Jag har en Krell 300iL idag som jag i och for sig inte ar missnojd med. Fordelen blir att jag far ett forsteg som aven hanterar flerkanal och sedan ar det ju alltid kul att prova nya grejor om ett bra tillfalle medges...

Peter

Detroit, Michigan

Pjotre
dr. kursuppgång

3276 Posts

Posted - 2002/12/10 :  07:58:29  Show Profile Send Pjotre a Private Message
Godmorgon Peter!

Den HTS verisionen du tittat på har gått ur Krells sortiment för en tid sedan... (1-2 år) Björn får rätta mig om jag har fel.
Som begagnat försteg säljs dom här hemma i Svedala för dryga 30.000:-så ditt pris är det inget fel på. Du kan dessutom uppgradera den till en ny HTS 7.1 för 68.000:- i Sverige. Vad det kostar i Staterna vet jag inte men det kan du kolla med Krell direkt, jag har för mig att dom sköter den uppgraderingen själva då inte handlarna där borta var intresserade av att hjälpa till med det... (Det borde ju inte kosta mer än 7-8 tusen dollares.) (Olivia valde gubbarna...)

CH har kört denna HTS som försteg i flera år och jag har hört den hemma hos honom tillsammans med Plinius slutsteg och Wadia transport samt Revel Studiohögtalare. Det låter mumma!

Go to Top of Page

pesa
Fd. moderator med nattpass

829 Posts

Posted - 2002/12/11 :  02:39:20  Show Profile Send pesa a Private Message
Tjena Peter,
Jag mailade Krell support och de var inte alls pigga pa att uppgradera denna maskin till 7.1 mm. De sade att de endast gor detta for HTS2 (inofficeillt namn for generation 2 av HTS'en, den med den nya silver-designen). Jag blev lite forvanad for jag hade last att uppgradering var mojlig.

Hur som helst ar det inte min hogsta prioritet att gora uppgraderingen eftersom jag kor hemmabion i 5.1 (just nu i alla fall...). Om provlyssningen avloper bra sa lagger jag ett bud och ser vad som hander. Vad jag kan se i cyberrymden sa kan jag, pa begagnatmarknaden har i USA, atminstonde fa igen vad jag eventuellt ger...

Peter

Detroit, Michigan
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.55 sekunder. Snitz Forums 2000