HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 Diverse
 HiFi Off Topic - Fritt Forum
 Grattis KIMI!
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Nitram
Medlem i AÖ

1171 Posts

Posted - 2007/10/21 :  20:30:59  Show Profile Send Nitram a Private Message
Ja... vad ska man säga? vilken rafflande avslutning... fantastiskt kul med en säsong som är så jämn och avgörs i sista racet

Min anläggning
När jag köper en ny bumerang... hur blir jag av med den gamla?

Edited by - Nitram on 2007/10/21 20:32:29

Magoo
Member

509 Posts

Posted - 2007/10/21 :  22:07:05  Show Profile Send Magoo a Private Message
Jag missade loppet idag, hur gick det? Jag hoppades faktiskt på Hamilton mest för att han verkar ha en skön stajl.

comfortably numb
Go to Top of Page

Larsho
Member

5340 Posts

Posted - 2007/10/21 :  22:46:42  Show Profile Send Larsho a Private Message
Tyvärr slarvade man bort Hamiltons titel i förra racet, då man lät honom köra med för hårt slitna däck o han körde av på väg in i depån och missade poäng.

Livet är alldeles för kort, jämfört med hur länge man ska vara död
Go to Top of Page

Orpheus
Member

970 Posts

Posted - 2007/10/22 :  08:54:27  Show Profile Send Orpheus a Private Message
Härligt race!
O vilka fantastiska glädjescener från Kimi!

Må det fortsätta så här nästa år!

Patrik

Mitt System :http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=21660
Go to Top of Page

OcA
Member

2184 Posts

Posted - 2007/10/22 :  09:05:38  Show Profile Send OcA a Private Message
Hade inte Hamiltons hydralik strulat hade det sett annorlunda ut... Kimi hade nog vunnit loppet, men Hamilton hade vunnit säsongen...

Men, grattis Kimi! Ruggigt bra kört och den mest spännande F1 säsongen på bra många år!

Vem har saknat Schumi? Inte jag iaf...

Dator -> Sony TA9000ES -> Mackie M1400x2 -> JBL! LS60 + dubbla tappade horn = konsert hemma!
Go to Top of Page

guy gadbois
Member

2415 Posts

Posted - 2007/10/22 :  11:54:49  Show Profile Send guy gadbois a Private Message
Så länge jag har följt formel 1 sedan slutet av 80-talet så har jag inte upplevt många säsongsavslutningar med samma ovisshet och spänning ända in i slutet. Kul!

Min anläggningstråd
Go to Top of Page

Claes_Ireland
Member

2146 Posts

Posted - 2007/10/22 :  12:14:33  Show Profile Send Claes_Ireland a Private Message
Skönt att fuskarna McLaren inte vann, men nu protesterar McLaren till FIA om bränslet på tre bilar som var för kallt. Race Ledningen i Brasilien avslog protesten, men det är inte avgjort än.

Vore det inte illa om en fuskare som dömts till över en halv miljard i böter, som dessutom fuskade i kvalet, överklagar någon annans fusk och vinner. Usch, det vore trist. Det vore nog den mest ovärdiga vinnaren någonsin, om man inte räknar med "I'll run you off the track" Schumacher. :)

Sweden->Ireland->Australia->Ireland->...Sweden...Glad to be back
Go to Top of Page

Tobbe_L
Klubbmästare i AÖ

9028 Posts

Posted - 2007/10/22 :  12:31:03  Show Profile Send Tobbe_L a Private Message
Kul för Kimi

Men jag har tröttnat på F1...
Tacka vet jag Moto GP

Jag är inte dum....
Jag har bara otur när jag tänker
Go to Top of Page

Magoo
Member

509 Posts

Posted - 2007/10/22 :  12:48:20  Show Profile Send Magoo a Private Message
MotoGP rockar!
F1 har kul teknik, men inte lika kul tävlingar. Men grattis till Kimi ändå.

För att citera en av kommentatorerna för MotoGP när de fick frågan varför det inte är däcksbyten i MotoGP: "Bra racing behöver inte däckbyte, dålig racing behöver däckbyte för att det ska hända något..."

Jag hade gärna jobbat gratis i ett av F1-stallen om jag fick mat och tak över huvudet.

comfortably numb
Go to Top of Page

Larsho
Member

5340 Posts

Posted - 2007/10/22 :  14:28:39  Show Profile Send Larsho a Private Message
Claes_Ireland

Nu tror inte jag att Ferrari har direkt rent mjöl i påsen, de är nog lika goda kålsupare.

Livet är alldeles för kort, jämfört med hur länge man ska vara död
Go to Top of Page

Claes_Ireland
Member

2146 Posts

Posted - 2007/10/22 :  15:58:58  Show Profile Send Claes_Ireland a Private Message
Tja, det är möjligt, men de har inte åkt dit på ett lika flagrant sätt, antigen för att de inte fuskar, eller helt enkelt för att alla är bra på det, men McLaren inte så bra. :) Vilket som, det svider om en dömd fuskare vinner, det tycker jag i alla fall. Böterna McLaren fick för sitt fusk, plus att de blev av med alla poäng i konstruktörsmästerskapet, visar på att fusket var väldigt allvarligt.

Sweden->Ireland->Australia->Ireland->...Sweden...Glad to be back
Go to Top of Page

Musiikin
Fd. Audioname

102 Posts

Posted - 2007/10/22 :  22:42:40  Show Profile  Visit Musiikin's Homepage Send Musiikin a Private Message


"Mr. Dennis, did you plan Lewis Hamilton to block Kimi Räikkönen for two critical times in the Brazil qualifying?"

No, just kidding! Never mind!






Edited by - Musiikin on 2007/10/22 22:54:27
Go to Top of Page

Bernt Jansson
400.000-klubben

19763 Posts

Posted - 2007/10/26 :  14:19:57  Show Profile  Visit Bernt Jansson's Homepage Send Bernt Jansson a Private Message
Bara att gratulera Kimi till världsmästartiteln och Finland till ännu en mästare!

MVH Bernt Mitt system

"Det enda man kan vara praktiskt taget säker på är att en rak tonkurva alltid är fel." - Ingvar Öhman

Jobbar för Jorma Design och gillar bashorn
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.5 sekunder. Snitz Forums 2000