HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Wahooo, ny CD-spelare....
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Dr.Nope
Member

631 Posts

Posted - 2007/10/20 :  20:51:49  Show Profile Send Dr.Nope a Private Message
Köpte en ny CD idag och nu är det skoj med HIFI igen. Synd bara att tanten inte vill åka iväg så man kan lyssna igenom sin CDsamling. Jisses vilken skillnad det är mellan spelare, känns ju löjligt.

Fått ordning på förstärkaren än? Jajamensan, den står där borta och svänger för sig själv!

You can kalla mig James, eller Jimmy för de svenska

snakeman666
Member

454 Posts

Posted - 2007/10/20 :  20:53:34  Show Profile Send snakeman666 a Private Message
Kul att höra.

Edited by - snakeman666 on 2007/10/20 20:55:12
Go to Top of Page

80-talet
Member

362 Posts

Posted - 2007/10/20 :  22:46:57  Show Profile Send 80-talet a Private Message
vad blev det för spelare då som gör dig smått lyrisk??

eoJeud
Go to Top of Page

Dr.Nope
Member

631 Posts

Posted - 2007/10/21 :  00:18:04  Show Profile Send Dr.Nope a Private Message
Det blev en Musical Fidelity A3. Låter bättre på alla punkter jämfört med min gamla Denon, men det borde den väl göra också med tanke på pris. Lägre bas, mer attack, mer... ja allt.... Låter dumt, jag vet, men det första som slog mig var rumsresonanser, och en bas som liksom kom bakifrån som det inte gjort tidigare. Dessutom är anslag mycket lättare att höra, trummor får ett nytt liv bl.a. Hur kul som helst. Riskerar att bli riktigt dyrt, med tanke på att man kanske blir tvungen att köpa ny pick-up och RIAA nu också... kan ju inte ha en CD-spelare som låter bättre än svarven.

Fått ordning på förstärkaren än? Jajamensan, den står där borta och svänger för sig själv!

Go to Top of Page

Dr.Nope
Member

631 Posts

Posted - 2007/10/21 :  20:50:33  Show Profile Send Dr.Nope a Private Message
Hmm.... istället för att verkligen njuta börjar man fundera på hur en Freja hade låtit, dumt..... fast jag tror inte det är så stor skillnad på elektronik längre om man skall vara ärlig, hur mycket mer får man betala för lite till och uppskattar man verkligen skillnaden? Jaja, har lite att vara nyfiken på framöver också med andra ord.

Go to Top of Page

Iqulah
Member

162 Posts

Posted - 2007/10/23 :  13:49:02  Show Profile Send Iqulah a Private Message
A3 är en mycket trevlig spelare. Har själv haft en!

Shengya CD-S10MkII - Analog Research Golden Raincoat - CAV A12 - Xindak FS-5 - Audio Pro Avanti A.100
Go to Top of Page

Orpheus
Member

970 Posts

Posted - 2007/10/23 :  14:04:35  Show Profile Send Orpheus a Private Message
Kolla min medlemstråd vad jag tyckte om Frejan kontra MF,visserligen en A5cd men jag tror grundklangen är densamma.
Enligt mina åsikter så kan du lungt luta dig tillbaka,rensa ur tankarna om Freja o njut

Givetvis väldigt personligt men ........

Patrik

Mitt System :http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=21660
Go to Top of Page

Dr.Nope
Member

631 Posts

Posted - 2007/10/23 :  14:51:42  Show Profile Send Dr.Nope a Private Message
Orpheus: Intressant läsning och imponerande rum! Jättesnyggt. Så du tyckte att Frejan lät bra, men lite trist? När jag kopplade in min Amplifix efter några månader med MF så tyckte jag att det generellt lät lite trist, kan inte sätta fingret på vad som lät annorlunda, bara att det var...tja... lite tråkigt.

Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.3 sekunder. Snitz Forums 2000