Author |
Topic |
|
H
Member
432 Posts |
Posted - 2007/10/20 : 17:52:27
|
Hur gör ni för att hålla ordning på era komponenter och bra och saker? Just nu har jag tyvärr ingen ordning alls tex s#168;behöver jag en 4-poliga rca plint nu. Jag vet att jag har en men inte var. Väldigt frustrerande!
Chansen är stor att den ligger i en svart Müntzings hallonsorbet låda. Men var den lådan är... |
"Simplicity, I guess is a way of saying it. I am all for simplicity. If it's very complicated, i can't understand it." Seymour Cray, 1975 |
|
Fuling
DIY-Harry 2006, 200.000-klubben
7896 Posts |
Posted - 2007/10/20 : 18:45:50
|
Jag praktiserar så kallad Engelsk ordning, dvs fullt kaos men jag vet ändå exakt vart jag har grejorna (oftast). Kräver kanske en lite fyrkantig hjärna för att det ska fungera. Sambons hjärna är tyvärr inte lika fyrkantig vilket leder till en och annan diskussion på temat "ordning i hemmet" |
"För mig påverkar inte priset kabelns elektriska egenskaper och därmed deras påverkan på ljudet" |
|
|
soundbrigade
Semesterfirare
7879 Posts |
Posted - 2007/10/20 : 22:50:28
|
Man läggar ALLT i en stor hög men ser till att ALLT ligger överst så man hitatr det lätt ....
Jag har dock ett Raaco-skåp för spik och skruv men jag har smygit dit lite motstånd.
Jag tillägger: Jag brukar samla ihop delar till nya projekt i glasslådor, margarinaskar, kräftlådor o dyl (tomma/diskade). I varje låda ligger alla komponenter jag beställt till ett specifikt objekt. |
Edited by - soundbrigade on 2007/10/20 22:51:46 |
|
|
lennartj
Member
1273 Posts |
Posted - 2007/10/21 : 01:42:36
|
RAACO skåp med en massa små och en del större lådor för komponenter mm. (och en gammal byrå). Skruv, muttrar, brickor och liknande i plastaskar med en massa små fack och transparenta lock med gångjärn, för att kunna ta med dit jag behöver skruvarna. Komponenter plockar jag vanligen bara med vid arbetsbordet, så skåp är ok för dem. |
/lennartj "Friskt kopplat, hälften brunnet" |
|
|
soundbrigade
Semesterfirare
7879 Posts |
Posted - 2007/10/21 : 13:32:10
|
Morsan räddade ett skåp från Folktandvården till min brorsa en gång. Det verkade vara den ultimata lösningen. |
|
|
|
Topic |
|