HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 Diverse
 HiFi Off Topic - Fritt Forum
 Lite om fotograf och bildbehandling.
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

gcs
Member

5273 Posts

Posted - 2007/10/20 :  14:14:02  Show Profile Send gcs a Private Message
Igår var jag inne hos våra fotografer på mitt jobb och hade lite killsnack inför helgen. Då visade han ett nytt bildprogram som han annsåg vara bra mycket snabbare och faktiskt bättre än Photoshop.(Han har också Photoshop så han borde veta) ACDESEE Pro var namnet och koster under 100 daler. Ett arbete som tar ett par tre timmar i Photoshop tar bara ett par minuter i ACDESEE. Han visade exempel på bilder som var tagna med hans Canon EOS1D, helt otrolig bra. Sedan frågade jag honom eftersom jag visste att han tidigare arbetade med en Nikon D70, hur bilderna från en blir med ACDESEE. Han demade genast några bilder och jag föll direkt. Ni anar inte hur bra det kan bli även med ett lägre antal pixlar. Ett porträtt av en person i halvformat(midjeformat) som han zomade in på näsan och då såg man t.o.m dom små fjunen på nästippen.

soundbrigade
Semesterfirare

7879 Posts

Posted - 2007/10/20 :  14:29:34  Show Profile Send soundbrigade a Private Message
???????????????

Men ACDSee är ju mindre ett bildbehandlingsprogram än ett bildhanteringsprogram. Alltså ett program för att katalogisera/kategorisera en bildsamling och med vissa basala bildbehandlingsfunktioner.
Go to Top of Page

johan.björklund
Reportage-Harry -05 & -07, 100.000-klubben!

20859 Posts

Posted - 2007/10/20 :  14:39:29  Show Profile  Visit johan.björklund's Homepage Send johan.björklund a Private Message
Det handlar helt om vad du ska göra med en bild, mindre redigering är inget PS huvudsakligen är gjort för. Men kan du PS så fixar man var bild på 3-10 sek om det gäller vanlig redigering så som crop, skärpa, ljus.




quote:
Ni anar inte hur bra det kan bli även med ett lägre antal pixlar.

Kör mest med en Nikon D1H - 2.7 mpixel

>musik förmedlingen<
Medlem av det Skånska välljuds sällskapet eoJEUD
Go to Top of Page

ud
Member

894 Posts

Posted - 2007/10/20 :  17:41:22  Show Profile Send ud a Private Message
ACDSee Pro är mer avancerat är ACDSee vad jag har förstått.

torsdag 11 oktober 1956 - tisdag 26 januari 2010
Medlem i Svavel - Södra Vätterbyggdens Audiofiler & VälljudsELit
http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=10071
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.41 sekunder. Snitz Forums 2000