HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Specialintressen
 Teknik och DIY
 Nybörjare!
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Klas
Member

188 Posts

Posted - 2007/10/20 :  13:05:39  Show Profile  Visit Klas's Homepage Send Klas a Private Message
Hej!
Jag är sugen på att börja bygga lite små lätta saker för att lära mig.
Har inte någon direkt erfarenhet, det ända jag bygt i ljudväg är en cmoy. Är det någon som har förslag på nått kul? (Det är mest för att träna, behöver inte bringa något jättevälljud ännu :])

Mvh Klas

www.noiseoferror.se
www.youtube.com/noiseoferror

rannagarden
Reportage-Harry 2006

4161 Posts

Posted - 2007/10/20 :  13:16:25  Show Profile  Visit rannagarden's Homepage Send rannagarden a Private Message
En Gainclone är en bra start för vidare utveckling.

/M
Go to Top of Page

Klas
Member

188 Posts

Posted - 2007/10/20 :  13:37:49  Show Profile  Visit Klas's Homepage Send Klas a Private Message
En sån här: http://sv.wikipedia.org/wiki/Gainclone ?
Verkar kanske vettigt

www.noiseoferror.se
Go to Top of Page

rannagarden
Reportage-Harry 2006

4161 Posts

Posted - 2007/10/20 :  13:52:18  Show Profile  Visit rannagarden's Homepage Send rannagarden a Private Message
Ja, det är en sådan. Lär man sig både lite nätdelsdesign och uppbyggnad och placering av korten i låda, kylning osv. Rätt trevligt faktiskt.

/M
Go to Top of Page

Klas
Member

188 Posts

Posted - 2007/10/20 :  14:02:37  Show Profile  Visit Klas's Homepage Send Klas a Private Message
FÅr helt enkelt sätta mig och läsa på lite, men det jag läst änn så länge låter som något jag skulle kunna tänka mig att ge ett försök.

/Klas

www.noiseoferror.se
Go to Top of Page

classe
Member

1625 Posts

Posted - 2007/10/20 :  14:16:01  Show Profile Send classe a Private Message
dom låter riktigt bra desutom
ska du ha kit- lösakort-hårdvira
har länk till en kines med kort billigt.

18 ska de va.
Go to Top of Page

Klas
Member

188 Posts

Posted - 2007/10/20 :  14:20:15  Show Profile  Visit Klas's Homepage Send Klas a Private Message
Classe: Det tar jag gärna emot, vet inte riktigt hur jag ska göra ännu, va ju ett tagsedan jag läste någon elektronik, så scheman och sånt har änna halkat bort :]

Edit: Hårdwiring blir det nog inte, smidigare med kort så man lätt kan byta komponenter om man vill testa någon annan lösning :]

www.noiseoferror.se

Edited by - Klas on 2007/10/20 14:21:25
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.42 sekunder. Snitz Forums 2000