HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 T class
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

struts
Member

315 Posts

Posted - 2007/10/18 :  20:22:22  Show Profile Send struts a Private Message
Efter div tjat från en av mina vänner om Tripaths förtjänster som förmedlare av fantastisk ljudåtergivare så fick jag en King Rex T20U hemskickad på prov. Har haft en enklare Rotel på 30w för att driva mina Monitor Audio silver 5i och jag var inte nöjd trots att Roteln säkert räckte till för att driva dom, känsligheten är 89db.
När jag kopplade in King Rexen öppnade sig en helt ny lyssningsvärld för mig redan från första stund och efter många timmars lyssnande har det bara blivit bättre. Förstärkaren lämnar endast 12watt vid 8ohm och 20watt vid 4ohm och mina högtalare är på 6ohm så jag hamnar väl mitt emellan antar jag. Ljudet blev otroligt luftigt, alla register blev bättre med en trasparens som jag inte trodde jag skulle kunna ha råd till. Kanske är det inte tillräckligt med kräm i den för en hårdrockare som vill få huset i gungning men för mig och mina grannar är det mer än tillräckligt och framför allt så är det en ren och skär ljudnjutning som King Rex erbjuder.
Till mitt "kit" har jag även en strömförsörjningsenhet som går under namnet PSU och enligt www.6moon.com som recenserat King Rex så gör den ganska mycket för ljudet, kanske är det så vad vet jag?. Beteckningen T20U står för att den har en USBingång med tillhörande DAC för den som är intresserad av att koppla den till en dator och utan USBingång heter det endast T20.
Rekommenderas mycket varmt!

struts
Member

315 Posts

Posted - 2007/10/18 :  20:31:46  Show Profile Send struts a Private Message
Oj då, såg att den länk jag angav inte var den rätta det ska tydligen vara www.sixmoons.com men sök på King Rex T20U så hamnar ni väl rätt så småning om.

Struts
Go to Top of Page

tian
200.000-klubben

1550 Posts

Posted - 2007/10/18 :  22:37:02  Show Profile Send tian a Private Message
Coolt, själv så har man D-Klass med 1000w och får samma känsla som du :)

Kul att du har "hittat" rätt ibland allt.

Edited by - tian on 2007/10/18 23:38:59
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.36 sekunder. Snitz Forums 2000