Author |
Topic |
|
matte76
100.000-klubben
6570 Posts |
Posted - 2007/10/16 : 13:03:53
|
Tänkte köpa en LCD till sovrummet, tips på en mellan 20-23 tum med bra bild? Krav är: Text-tv, minst 1 HDMI och HDTV ready. |
- Blått ett lag - Malmö FF! - Min anläggning: DH Labs Silversonic Power Plus (nätkablar) - Marantz SA-11S2 (CD/SACD) -> Xindak FA-1 XLR -> Marantz PM-11S1 -> Audioquest CV-8 (DBS, biwire) -> Canton Ergo 609 DC (Med Soundcare Superspikes) - Alla MÅSTE se "En obekväm sanning" (An inconvenient truth)! - Löjligt korta bilresor i Malmö - http://www.ingalojligabilresor.nu/
|
|
BosseBula
Klubbmästare eoJeud, 100.000-klubben
3057 Posts |
Posted - 2007/10/16 : 13:15:01
|
Är det inte minst 30" som gäller i sovrummet nu? (inte att misstolka...) |
Klubbmästare eoJeud - Kontakta mig eller Anton om ni vill bli medlemmar Min medlemstråd
|
|
|
OcA
Member
2184 Posts |
Posted - 2007/10/16 : 15:12:02
|
Jag skulle kika på Samsungs minstingar om jag var du. De är helt ok och dessutom rätt snygga. Stort plus med 100% pixelgaranti dessutom. |
Dator -> Sony TA9000ES -> Mackie M1400x2 -> JBL! LS60 + dubbla tappade horn = konsert hemma! |
|
|
byakugan
Member
707 Posts |
Posted - 2007/10/16 : 16:03:25
|
Jag skulle hålla mig borta från Samsung... syrran jobbar med kundsupport för de flesta tillverkare av mobiler, tv-apparater, dvd-spelare... etc. och dom flesta klagomålen kommer mot Samsungs produkter. Inte för att vara ond mot Samsung, det kan ju även vara att de flesta som köper Samsung är lite trögtänkta och inte förstår sig på teknik.
en sån här kanske?? kanske för dyr http://www.pricerunner.se/pl/2-973113/TV/Philips-23PFL5522D-priser
det finns ett bra sätt att räkna ut storleken på TVn som man inte bör överstiga... 1 meters avstånd från TVn per 10:e tum EDIT: så om du sitter på 3meters avstånd och kollar på tv så fungerar en 30tummare alldeles utmärkt |
Quantum materiae materietur marmota monax si marmota monax materiam possit materiarimitt system |
Edited by - byakugan on 2007/10/16 16:05:14 |
|
|
Orpheus
Member
970 Posts |
|
byakugan
Member
707 Posts |
Posted - 2007/10/16 : 16:11:43
|
Vilket bör resultera i att de flesta som köper Samsung, knappt kan något om det tekniska utan bara handlar för handlandets skull.
Men helt seriöst, jag litar på min syster så jag köper inte något med Samsung, det gäller ju att vara på den säkra sidan.
edit: klargörande |
Quantum materiae materietur marmota monax si marmota monax materiam possit materiarimitt system |
Edited by - byakugan on 2007/10/16 16:15:39 |
|
|
Zalve
Nerikes Audiofiler
18938 Posts |
Posted - 2007/10/16 : 16:27:42
|
LG's 26tummare kanske ? Inte så farligt dyr. (26LC55) |
"Vänner är de där ovanliga människorna som frågar dig hur det är och sen väntar på svaret. / Okänd" |
|
|
OcA
Member
2184 Posts |
Posted - 2007/10/16 : 17:36:02
|
Kan ju inte hänvisa till nån statistik, men enda problemet jag känner till angående Samsung (sålt TV och annan hem-el i ett par år) är att CA-modulerna i deras TV-apparater gick sönder, men det var tillverkningsfel så det byttes på garantin givetvis.
Annars tycker jag att Samsung rent bildmässigt är en av de bästa i klassen 20-26". Finns mycket dynga i den prisklassen tyvärr... Det bästa är som vanligt att bege sig ut och titta i butik innan man slår till. Be att få se vanlig TV sändning, samt DVD både via scart och HDMI. Då har man rätt bra koll sedan.
Samsung säljer otroligt bra i Sverige, kan också vara en anledning att supporten har mycket att göra. Support behöver ju heller ej betyda att grejerna går sönder, eller hur? Kan ju vara oklara instruktioner i manual osv som gör att man ringer. Kan i ärlighetens namn säga att Samsung faktiskt har väldigt bra menyer i sina maskiner, men manualen lämnar en del övrigt att önska.
Jag skulle iaf inte vara rädd för att köpa Samsung, eller nån annan märkesprodukt heller för den delen. Jag är mer skeptisk till alla "no name" prylar som dyker upp... Man får oftast vad man betalar för och att lägga en 1000kr mer än vad man tänkt från början tycker jag är klokt. Man ska ändå ha TV'n i ett par år, så merkostnaden utslaget på tiden man brukar varan blir inte alls farligt hög (avskrivning kallas det visst på högskolesvenska)...
Ut och leta i djungeln bara! Det enda som fungerar! Läsa omdömmen på nätet ger viss insikt i åt vilket håll man ska styra plånboken, men basera inga köp på vad man läser i tidningar och ¨på nätet. Precis som med hi-fi mao! |
Dator -> Sony TA9000ES -> Mackie M1400x2 -> JBL! LS60 + dubbla tappade horn = konsert hemma! |
|
|
|
Topic |
|