HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 Diverse
 HiFi Off Topic - Fritt Forum
 Tips på LCD TV 20-23 tum?
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

matte76
100.000-klubben

6570 Posts

Posted - 2007/10/16 :  13:03:53  Show Profile Send matte76 a Private Message
Tänkte köpa en LCD till sovrummet, tips på en mellan 20-23 tum med bra bild? Krav är: Text-tv, minst 1 HDMI och HDTV ready.

- Blått ett lag - Malmö FF!
- Min anläggning: DH Labs Silversonic Power Plus (nätkablar) - Marantz SA-11S2 (CD/SACD) -> Xindak FA-1 XLR -> Marantz PM-11S1 -> Audioquest CV-8 (DBS, biwire) -> Canton Ergo 609 DC (Med Soundcare Superspikes)
- Alla MÅSTE se "En obekväm sanning" (An inconvenient truth)!
- Löjligt korta bilresor i Malmö - http://www.ingalojligabilresor.nu/

BosseBula
Klubbmästare eoJeud, 100.000-klubben

3057 Posts

Posted - 2007/10/16 :  13:15:01  Show Profile Send BosseBula a Private Message
Är det inte minst 30" som gäller i sovrummet nu? (inte att misstolka...)

Klubbmästare eoJeud - Kontakta mig eller Anton om ni vill bli medlemmar
Min medlemstråd
Go to Top of Page

OcA
Member

2184 Posts

Posted - 2007/10/16 :  15:12:02  Show Profile Send OcA a Private Message
Jag skulle kika på Samsungs minstingar om jag var du. De är helt ok och dessutom rätt snygga. Stort plus med 100% pixelgaranti dessutom.

Dator -> Sony TA9000ES -> Mackie M1400x2 -> JBL! LS60 + dubbla tappade horn = konsert hemma!
Go to Top of Page

byakugan
Member

707 Posts

Posted - 2007/10/16 :  16:03:25  Show Profile  Visit byakugan's Homepage Send byakugan a Private Message
Jag skulle hålla mig borta från Samsung... syrran jobbar med kundsupport för de flesta tillverkare av mobiler, tv-apparater, dvd-spelare... etc. och dom flesta klagomålen kommer mot Samsungs produkter. Inte för att vara ond mot Samsung, det kan ju även vara att de flesta som köper Samsung är lite trögtänkta och inte förstår sig på teknik.

en sån här kanske?? kanske för dyr
http://www.pricerunner.se/pl/2-973113/TV/Philips-23PFL5522D-priser

det finns ett bra sätt att räkna ut storleken på TVn som man inte bör överstiga... 1 meters avstånd från TVn per 10:e tum
EDIT: så om du sitter på 3meters avstånd och kollar på tv så fungerar en 30tummare alldeles utmärkt

Quantum materiae materietur marmota monax si marmota monax materiam possit materiari
mitt system

Edited by - byakugan on 2007/10/16 16:05:14
Go to Top of Page

Orpheus
Member

970 Posts

Posted - 2007/10/16 :  16:09:16  Show Profile Send Orpheus a Private Message
Det kan ju vara så att Samsung säljer så inihel...te med apparater så de blir överrepresenterade även hos klagomuren

Bara ren spekulering från min sida


Pat

Mitt System :http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=21660
Go to Top of Page

byakugan
Member

707 Posts

Posted - 2007/10/16 :  16:11:43  Show Profile  Visit byakugan's Homepage Send byakugan a Private Message
Vilket bör resultera i att de flesta som köper Samsung, knappt kan något om det tekniska utan bara handlar för handlandets skull.

Men helt seriöst, jag litar på min syster så jag köper inte något med Samsung, det gäller ju att vara på den säkra sidan.

edit: klargörande

Quantum materiae materietur marmota monax si marmota monax materiam possit materiari
mitt system

Edited by - byakugan on 2007/10/16 16:15:39
Go to Top of Page

Zalve
Nerikes Audiofiler

18938 Posts

Posted - 2007/10/16 :  16:27:42  Show Profile  Visit Zalve's Homepage Send Zalve a Private Message
LG's 26tummare kanske ? Inte så farligt dyr. (26LC55)

"Vänner är de där ovanliga människorna som frågar dig hur det är och sen väntar på svaret. / Okänd"
Go to Top of Page

OcA
Member

2184 Posts

Posted - 2007/10/16 :  17:36:02  Show Profile Send OcA a Private Message
Kan ju inte hänvisa till nån statistik, men enda problemet jag känner till angående Samsung (sålt TV och annan hem-el i ett par år) är att CA-modulerna i deras TV-apparater gick sönder, men det var tillverkningsfel så det byttes på garantin givetvis.

Annars tycker jag att Samsung rent bildmässigt är en av de bästa i klassen 20-26". Finns mycket dynga i den prisklassen tyvärr... Det bästa är som vanligt att bege sig ut och titta i butik innan man slår till. Be att få se vanlig TV sändning, samt DVD både via scart och HDMI. Då har man rätt bra koll sedan.

Samsung säljer otroligt bra i Sverige, kan också vara en anledning att supporten har mycket att göra. Support behöver ju heller ej betyda att grejerna går sönder, eller hur? Kan ju vara oklara instruktioner i manual osv som gör att man ringer. Kan i ärlighetens namn säga att Samsung faktiskt har väldigt bra menyer i sina maskiner, men manualen lämnar en del övrigt att önska.

Jag skulle iaf inte vara rädd för att köpa Samsung, eller nån annan märkesprodukt heller för den delen. Jag är mer skeptisk till alla "no name" prylar som dyker upp... Man får oftast vad man betalar för och att lägga en 1000kr mer än vad man tänkt från början tycker jag är klokt. Man ska ändå ha TV'n i ett par år, så merkostnaden utslaget på tiden man brukar varan blir inte alls farligt hög (avskrivning kallas det visst på högskolesvenska)...

Ut och leta i djungeln bara! Det enda som fungerar! Läsa omdömmen på nätet ger viss insikt i åt vilket håll man ska styra plånboken, men basera inga köp på vad man läser i tidningar och ¨på nätet. Precis som med hi-fi mao!

Dator -> Sony TA9000ES -> Mackie M1400x2 -> JBL! LS60 + dubbla tappade horn = konsert hemma!
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.39 sekunder. Snitz Forums 2000