Author |
Topic |
Gignos
Member
229 Posts |
Posted - 2007/10/13 : 10:16:24
|
Nu närmar sig Malmömässan med stormsteg och vi hoppas att alla som har möjlighet kan besöka denna trevliga mässa. Det var efter ett besök på Malmömässan 2001 som vi bestämde oss för att köra även i stockholm. På den vägen är det och 2008 års mässa kommer att bli den största av alla mässor! Mässan flyttar till Kista, där vi kommer att kunna ta emot mycket mer folk än tidigare. Vi smyger igång redan nu med en omröstning som vi tillsammans med Hifi & Musik annordnar. Vi vill, genom röstning, ta fram den Svenska Artist/Grupp som tekniskt gjort den bästa inspelningen. Priset, 25.000:-, kommer att delas ut på mässan. Gå in här och rösta även Du! www.gignosaudio.se
Med vänlig hälsning Gignos Audio Anders Walther |
Gignos |
|
gcs
Member
5273 Posts |
Posted - 2007/10/13 : 11:38:30
|
Jag tycker ju förstås att priset borde ges till tekniker och inte artisten/gruppen. De spelar ju bara medans det är teknikern som mixar samman allt så att det låter bra. Det finns redan många priser som artister kan få. Tekniker får oftast bara skäll. |
|
|
calle_jr
Reportage-Harry 2006
3228 Posts |
Posted - 2007/10/14 : 00:08:36
|
Förvisso!
Tyvärr är det nog ganska få (inkl jag) som kan namnen på tekniker. Kanske ska rösta på Lars Halapi, eller Janne Hansson...
|
It's okay. I wouldn't remember me either. - - - - - - - - - - - - - - Cover Art & ståpäls |
|
|
Gignos
Member
229 Posts |
Posted - 2007/10/14 : 00:31:14
|
Hej gcs, håller delvis med dig, men vi vill att musikerna själva ska börja uppmärksamma problemet med dåliga inspelningar, det är därför priset går till Artisten/Gruppen....
Ha det bra Anders |
Gignos |
|
|
FBK
700.000-klubben
7379 Posts |
Posted - 2007/10/14 : 01:13:50
|
På er hemsida så stog det under vad det kommer att spelas på. "Upper High End, anläggningar de flesta bara kan drömma om, men roligt är det, att se och lyssna på dessa monstruöst dyra prylar." Kommer mässan bli mer inriktad på bara sk. High End nu eller blir det som förr med mer blandad kompot?.
Mvh Per
|
Lever på samhällets botten. Knappt aktiv forummedlem längre, men jag tittar in ibland. |
|
|
Gignos
Member
229 Posts |
Posted - 2007/10/14 : 10:09:14
|
Hej FBK,
Nej då, det kommer att bli en blandad kompott. Jag ska ändra lite i texten, tack för att du gjorde mig uppmärksam på det.
Mvh Anders |
Gignos |
|
|
Patrik
Aston Martin
613 Posts |
Posted - 2007/10/14 : 10:58:02
|
Kul med intiativet att premiera välljudande inspelning! |
[green]It's all about the music![/green] |
|
|
Vox
fd. Eric V-ås
3656 Posts |
Posted - 2007/10/14 : 12:47:04
|
quote: den Svenska Artist/Grupp som tekniskt gjort den bästa inspelningen.
Är detta oavsett var i världen och när i tiden som inspelningen gjorts eller gäller det bara för levande artister som gjort inspelningar i Sverige? |
"Om Gud ville att vi skulle lyssna på fler kanaler än 2 skulle han gett oss fler öron" |
|
|
gcs
Member
5273 Posts |
Posted - 2007/10/14 : 13:33:02
|
Det vanliga är ju att man numera också skriver alla inblandades namn på fonogrammen t.o.m tekniker(na) finns med. Det finns många många fler duktiga tekniker än dom tidigare nämnda. Det är inte heller säkert att musiken limiteras(demoleras) i studion utan det görs oftast senare vid mastringen och då på kundens begäran. Producenten och ibland artisten är också ofta med vid själva mixningen och får ha synpunkter. Jag tycker att det är teknikern som ska premieras för ett bra gjort jobb!! |
|
|
Gignos
Member
229 Posts |
Posted - 2007/10/15 : 00:42:23
|
Vox: Jadå, det är helt upp till den som röstar!
Mvh Anders |
Gignos |
|
|
kent_n
Member
234 Posts |
Posted - 2007/11/01 : 09:33:44
|
Törs man fråga vilken lokal i Kista ni funderar på ? |
|
|
Vox
fd. Eric V-ås
3656 Posts |
Posted - 2007/11/01 : 10:19:12
|
quote: Vox: Jadå, det är helt upp till den som röstar!
Mvh Anders
Till vem tillfaller prispengarna om den aktulla personen inte lever? |
"Om Gud ville att vi skulle lyssna på fler kanaler än 2 skulle han gett oss fler öron" |
|
|
Gignos
Member
229 Posts |
Posted - 2007/11/06 : 10:44:29
|
Kent: Lokalerna i Kista är Kista Science Tower och Kista Entré. Kommer att bli en supermässa, det ska vi se till!
Vox: Det är ju en hyppotetisk fråga och vi kan ju hoppas att den får fortsätta vara så ;)
Ha det bra alla, och Ni har väl röstat??? Gör det här annars: www.gignosaudio.se
Mvh Anders |
Gignos |
|
|
Akkelis Audio
Member
1026 Posts |
Posted - 2007/11/06 : 10:55:36
|
Ser att det kommer att vara 25 rum och stora utställningsytor på mässan. Innebär detta att det kommer att spelas musik i 25 rum och att övriga utställare kommer att ha #8221;display#8221; i stora hallar? Hur kommer då dessa 25 rum att fördelas? |
www.akkelisaudio.com |
|
|
Admin
Forum Admin
97 Posts |
Posted - 2008/01/09 : 15:05:46
|
Nu finns det intressant information här!
|
Vänligen, Per Adelsson// HiFiForum.nu's regler, Artikelregister
|
|
|
FBK
700.000-klubben
7379 Posts |
Posted - 2008/01/10 : 12:06:57
|
En fråga till Gignos!
Kommer det finnas möjlighet att hänga av sig ytterkläderna någonstans Ps. En fråga till i länken som Gignos kanske kan hjälpa till med. http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=66051
Mvh Per |
Lever på samhällets botten. Knappt aktiv forummedlem längre, men jag tittar in ibland. |
Edited by - FBK on 2008/01/10 12:10:36 |
|
|
Gignos
Member
229 Posts |
Posted - 2008/01/12 : 21:18:55
|
Hej igen,
Akkelis: Via samma svårhanterliga procedur som tidigare år...
FBK: Ja, det kommer att finnas garderob i både Science Tower och Kista Entré. ;) Lokalerna ligger nära varandra och i direkt anknytning till Kista Centrum. Ert forumfika kan jag tänka mig hålls bäst i Kista Entré, men det är bara en gissning. Det finns fika även i Kista Science Tower och, naturligtvis, i Centrum...
Ha det bra alla så ses vi på mässan Anders & Douglas
|
Gignos |
|
|
Vox
fd. Eric V-ås
3656 Posts |
Posted - 2008/01/16 : 16:07:54
|
Stämmer det här?
"Arrangören testar ett nytt upplägg med ett fåtal rum och en stor utställningssal, lite som mässan i Munchen. Detta upplägg innebär att man får exponera sina produkter, får träffa mängder av besökare, men det går inte att spela på grejorna."
Om så är fallet sjunker intresset för min del. Titta på produkterna kan jag göra via nätet, men inte lyssna på dem. |
|
|
FBK
700.000-klubben
7379 Posts |
Posted - 2008/01/17 : 00:53:02
|
quote: Stämmer det här?
"Arrangören testar ett nytt upplägg med ett fåtal rum och en stor utställningssal, lite som mässan i Munchen. Detta upplägg innebär att man får exponera sina produkter, får träffa mängder av besökare, men det går inte att spela på grejorna."
Om så är fallet sjunker intresset för min del. Titta på produkterna kan jag göra via nätet, men inte lyssna på dem.
Håller med till 110% Lyssna, inte titta. Jag förstog detta först häromdagen efter info ifrån en av de mindre märkena/återförsäljare som inte fick något rum och jag blev inte direkt glad, utan både och Tycker personligen att denna utveckling är jätte tråkig och glöden att gå på mässan försvann en hel del. Kommer att gå ändå i år, men är detta framtiden för HighEnd mässan så blir det nej tack för min del och jag kommer att försöka att åka ner på Arken mässan istället för att få möjlighet att även lyssna på de mindre leverantörer/märkena. |
Edited by - FBK on 2008/01/17 00:53:53 |
|
|
Gignos
Member
229 Posts |
Posted - 2008/01/17 : 20:31:55
|
Hej alla,
Alla förslag om passande lokaler i Stockholmsområdet mottages tacksamt. Vi har sonderat terrängen rejält, men kan naturligtvis ha missat något. Vi har tyvärr bara tillgång till 23 spelbara rum samt att några kommer spela på utrymmen där det faktiskt går att göra så. ca 27 lyssnarplatser finns alltså. Jag kan förstå att ni highendare (jo, jag är också en sådan) vill ha mer... Jag förstår om en del är besvikna. Jag tycker att ni ska besöka mässan ändå, sen kan vi snacka förbättringar och möjligheter. Är inte det OK? En skoj grej förresten... Audio Pro fyller 30 år som företag och kommer att i en 200kvm stor monter visa gammalt som nytt! Lite nostalgi är väl alltid skoj, spana in A4-14 och försöka komma ihåg vad man egentligen tyckte om dom...
Ha det bra Anders & Douglas |
Gignos |
|
|
Pac
200.000-klubben
22004 Posts |
Posted - 2008/01/17 : 21:29:05
|
Lokaler är alltid ett problem när man skall arrangera HiFi-sammankomster. Tyvärr verkar det snudd omöjligt att få till optimala rum. Oavsett mässa klagas det alltid på lokalerna. Det är likadant vilket HiFi-relaterade forum man läser på oavsett om det är Svenskt, Norskt, Finskt, Danskt, Tyskt, Engelskt, Amerikanskt,...(Tja alla språk man kan översätta med google). Som besökare får man tyvärr ta det onda med det goda och göra det bästa av saken.
Själv ser jag fram emot Stockholmsmässan. Det skall bli roligt att se vad Gignos/Anders&Douglas och alla utställare hittar på. |
// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu // HiFiForum.nu's regler, Artikelregister
|
|
|
Gignos
Member
229 Posts |
Posted - 2008/01/17 : 22:57:50
|
Hej igen,
I omröstningen där man kan vinna en årspremuneration på Hifi & Musik leder Sara Dawn Finer med skivan "A finer dawn". Möjligheten att rösta har förlängts fram till den sista januari på grund av tidigare tekniska problem, så det är bara att rösta på... www.gignosaudio.se
Mvh Anders |
Gignos |
|
|
FBK
700.000-klubben
7379 Posts |
Posted - 2008/01/17 : 23:21:07
|
quote: Jag tycker att ni ska besöka mässan ändå, sen kan vi snacka förbättringar och möjligheter. Är inte det OK?
Visst är det okej, och jag tänker ändå besöka er i år. Men samtidigt så är jag ganska säker på att på sikt så är konceptet med rum (även om en hel del är mindre) åt de allra flesta utställarna som vill komma allra bäst. Då har de möjlighet att dema grejerna och det drar mer folk på sikt då de allra flesta vill lyssna på grejerna inte bara titta. För egen del så besöker jag mässor mest för att lyssna på sådant som inte alltid finns i den delen av Sverige som man bor i och för att även träffa trevliga peroner ifrån de olika forumen. Sedan angående det som Pac tar upp så är det för mycket gnäll på lokalerna allmänt tycker jag, är väl bättre att det demas även om lokalerna inte är super än att det bara ställs ut grejer som man bara kan titta på. Som du säger Pac så är det bara att ta det onda med det goda och gilla läget. Och personligen så tycker jag att de olika Hotellen som tidigare års mässor har varit på har funkat helt okej. |
|
|
Ledzepp
300.000-klubben
2640 Posts |
Posted - 2008/01/18 : 08:50:22
|
Håller med att lyssningsrum är viktigt men blir det som senaste år med MYCKET trånga rum som man ändå inte kommer in i eller får stå i hallen och lyssna över någons axel så vet jag inte....
All heder till Gignos som orkar dra igång mässor för oss i denna smala värld...
|
Dont look back. Something might be gaining on you... |
|
|
Gignos
Member
229 Posts |
Posted - 2008/01/18 : 18:44:35
|
Hej igen alla,
Bockar och bugar för kommentarer åt alla håll. Jag kan säga att vi gärna skulle legat kvar på Sheraton, problemet är bara att dom dels höjer "hyrorna" rejält efter ombyggnaden som gjorts och dels att vi helt enkelt inte får ta in fler besökare. Vi låg på gränsen förra mässan och vi vill inte gärna att brandmyndigheten kommer och stänger tillställningen, det vore ingen hit... Andra hotel med en bra blandning av konferensrum och större rum/sviter finns inte. Hotelet i Sollentuna kunde vara ett alternativ, men det var ett himla bök med transporter av människor. Även där, liksom på övriga hotel vi spanat in, är det stora problemet att vi inte kan ta in så mycket folk. I år tror vi att vi kommer få ca 6.000 besökare på tre dagar, men vi har faktiskt möjlighet att ta emot 15.000...... (Fast alla kommer naturligtvis inte in i alla rum ändå). Jag önsker att vi hade ett Arken i Stockholm, fast med 70-80 rum, då skulle problemen vara lösta. Ingen som har en stor villa att låna ut ;o)
Ha det bra alla och fortsätt gärna att tycka till Anders & Douglas |
Gignos |
|
|
Pac
200.000-klubben
22004 Posts |
|
Topic |
|