Author |
Topic |
|
denada
Member
501 Posts |
Posted - 2007/10/08 : 20:00:09
|
Hej hopp alla Ni med bättre vetande...
Än mig och det är just nu inte så svårt...
Jag sitter med (som rubriken antyder) ett Preception audio slutsteg. Det är ju kul... Om det inte skickar likström på ena kanalen. Den envisas dessutom med att skicka 27 Volt likström. Med minus polen som skickar ut possitiva strömen...
Då är min fråga som följer....
Vad är det oftast det är fel på? Jag misstänker ju att det är någon av trissorna som är gången. och skickar likström istället för att skicka musik. Men Finns det något bra sätt att ta reda på om det är det som är felet eller är det bara att löda bort dem en och en och byta ut en i taget
Tacksam för svar... |
--------------------- Some scientists claim that hydrogen, because it is so plentiful, is the basic building block of the universe. I dispute that. I say there is more stupidity than hydrogen, and that stupidity is the basic building block of the universe.
mitt system |
|
Claes_Ireland
Member
2146 Posts |
Posted - 2007/10/08 : 20:19:51
|
Nu är inte jag experten här men du kan ju mäta dig fram, måste ju inte vara empirisk forskning varje gång. :) |
Sweden->Ireland->Australia->Ireland->...Sweden...Glad to be back
|
|
|
acebowler
Member
1178 Posts |
Posted - 2007/10/08 : 20:23:36
|
mät över kollektor emitter på trissorna när den är avstängd... har du kortis där så är dom kassa... tyvärr måste du ta bort dessa för konstatering vilken/ka det är.. glöm inte att kolla drivtrissor innan du byter så slipper du kanske byta 2 ggr...
|
GM 70SE Nu kör vi!!
|
|
|
denada
Member
501 Posts |
Posted - 2007/10/08 : 21:27:54
|
Nu är det mätt och inte någon kortis....
så då kommer ju 48 000 kr frågan Vad i hPIIIIIPe är det då... Någon som har en ide? |
--------------------- Some scientists claim that hydrogen, because it is so plentiful, is the basic building block of the universe. I dispute that. I say there is more stupidity than hydrogen, and that stupidity is the basic building block of the universe.
mitt system |
|
|
ILLY
HiFitraktör
1325 Posts |
Posted - 2007/10/08 : 22:23:02
|
Känner inte till Preception Audio. Har du kopplingsschema, eller vet du något om hur det är kopplat? Antar att den har 27 Volt per spänningshalva? För det verkar lite lågt om det är enkelmatat. |
Militant cyklist. |
|
|
denada
Member
501 Posts |
Posted - 2007/10/08 : 22:26:18
|
Det är 27 V per halva ja...
Det är samma som på ben nr 1 på 2SK1530 (toshiba)
Något schema kan man ju hoppas på... men jag har inte något ;-)
Jag ska riva i sär det helt i morgon tänkte jag. Nu ska jag upp och natta om min dotter... Fick tipps om att titta över conningarna i signal vägen. Vet inte hur pass aktuellt det kan vara i detta fall...
edit yr panna |
mitt system |
Edited by - denada on 2007/10/08 22:27:57 |
|
|
acebowler
Member
1178 Posts |
Posted - 2007/10/09 : 08:12:53
|
verkar som att drivsteget styr ut sluttrissan fullt... kolla före... |
GM 70SE Nu kör vi!!
|
|
|
denada
Member
501 Posts |
Posted - 2007/10/09 : 08:46:41
|
Acebowler: Någt förslag vart jag ska börja rota? |
mitt system |
|
|
acebowler
Member
1178 Posts |
Posted - 2007/10/09 : 08:55:41
|
Jag skulle hängt loss sluttrissorna och mätt för säkerhetsskull. sedan ev gått på felet från dessa ock bakåt.
|
GM 70SE Nu kör vi!!
|
|
|
|
Topic |
|