HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Hur är REGA som cd-tillverkare?
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

ryst
Medlem i AÖ

1470 Posts

Posted - 2002/12/09 :  16:54:39  Show Profile Send ryst a Private Message
Är nämligen lite sugen på en Rega Planet 2000, men jag har inte hört något om deras cd-spelare.

Skulle sitta fint med lite info.

______________________________________________
Sonos -> Classé Delta SSP-800 -> Classé Delta CA-M400 -> B&W 802D

ryst
Medlem i AÖ

1470 Posts

Posted - 2002/12/10 :  16:28:35  Show Profile Send ryst a Private Message
Va!!! är det ingen som har några åsikter om Rega när det gäller CD-spelare ?

______________________________________________
Sonos -> Classé Delta SSP-800 -> Classé Delta CA-M400 -> B&W 802D
Go to Top of Page

ekman
Member

270 Posts

Posted - 2002/12/10 :  16:30:42  Show Profile Send ekman a Private Message
väldigt bra =) vad är det för info du är ute efter??
Go to Top of Page

ryst
Medlem i AÖ

1470 Posts

Posted - 2002/12/10 :  17:36:09  Show Profile Send ryst a Private Message
typ om man kan beskriva ljudet, har de bra kvalitet på prylarna m.m

______________________________________________
Sonos -> Classé Delta SSP-800 -> Classé Delta CA-M400 -> B&W 802D
Go to Top of Page

ekman
Member

270 Posts

Posted - 2002/12/10 :  17:58:19  Show Profile Send ekman a Private Message
jag tycker regas cdspelare är väldigt lättlyssnade dom gör ingenting uppenbart fel väldigt trevliga spelare helt enkelt=) inte sista ordet i upplösning osv dock men väldigt trevliga att lyssna på
Go to Top of Page

micke76
Member

454 Posts

Posted - 2002/12/10 :  18:09:21  Show Profile  Visit micke76's Homepage Send micke76 a Private Message
lånade hem en rega, den billigare av dem och jämförde den mot min gamla rotel 965 bx (suck) men märkte att den (roteln) faktiskt klarade sig ganska bra, regan spelade mer musik, det blev mer äkta helt klart men så att man föll ur soffan av häpnad, sen kändes den däremot väldigt plastig och billig i utförandet, typ att den borde kosta ca 990 kr.

men skillnaden mot roteln motsvarade inte det mellanskillnaden i kr skulle bli, ska det uppgraderas är det lika bra att göra det ordentligt.

mvh
micke
Go to Top of Page

ryst
Medlem i AÖ

1470 Posts

Posted - 2002/12/10 :  18:45:51  Show Profile Send ryst a Private Message
plastig!, hmmm det var som fan.
Har iofs bara sett den på bild och där får man ett hyffsat intryck av spelare, fast man ska väl inte låta sig luras av bilder t.o.m äckliga rätter ser goda ut i kokboken


______________________________________________
Sonos -> Classé Delta SSP-800 -> Classé Delta CA-M400 -> B&W 802D
Go to Top of Page

divander
Member

1905 Posts

Posted - 2002/12/10 :  18:57:07  Show Profile Send divander a Private Message
Fronten är tyvärr av lackerad plast. Jag tycker att den äldre modellen känns bättre. Där sitter fronten ihop med resten som är av aluminium.

Oops! I did it again
Go to Top of Page

paradis_oscar
Får jag lov?

628 Posts

Posted - 2002/12/10 :  19:47:47  Show Profile Send paradis_oscar a Private Message
även luckan är av plast... baksidan också om jag inte kommer ihåg helt fel...

Go to Top of Page

bossanova
Member

80 Posts

Posted - 2002/12/10 :  19:56:29  Show Profile  Visit bossanova's Homepage Send bossanova a Private Message
Plast och plast .
Micke har en spelare som du måste höra,har gått på inbränning 4dygn nu så den börjar komma igång,har inte ramlat ur soffan ännu men när du kommer in ligger jag nog på golvet .

Ägare till Bossanova Audio
www.bossa-audio.se
Go to Top of Page

paradis_oscar
Får jag lov?

628 Posts

Posted - 2002/12/10 :  19:59:09  Show Profile Send paradis_oscar a Private Message
vad är det för en spelare då ?, nu blev jag lite nyfiken...

Go to Top of Page

bossanova
Member

80 Posts

Posted - 2002/12/10 :  20:01:29  Show Profile  Visit bossanova's Homepage Send bossanova a Private Message

Ägare till Bossanova Audio
www.bossa-audio.se
Go to Top of Page

Majjen03
Ej medlem längre

772 Posts

Posted - 2002/12/10 :  22:29:28  Show Profile Send Majjen03 a Private Message
quote:
Originally posted by ryst

plastig!, hmmm det var som fan.
Har iofs bara sett den på bild och där får man ett hyffsat intryck av spelare, fast man ska väl inte låta sig luras av bilder t.o.m äckliga rätter ser goda ut i kokboken





Hej Allihop!

Det är endast den billig varianten som är i plast, den lite bättre är helt i metall. Regan låter annars bra för pengarna tycker jag.
Mvh
Kenth
Go to Top of Page

paradis_oscar
Får jag lov?

628 Posts

Posted - 2002/12/11 :  14:06:44  Show Profile Send paradis_oscar a Private Message
quote:
Originally posted by bossanova




du vet att jag inte tyckér om när du gör sådär... fan nu måste jag ju kika in idag igen och kolla vad du yrar om..

Go to Top of Page

Qvist
Member

263 Posts

Posted - 2002/12/12 :  14:21:37  Show Profile Send Qvist a Private Message
Vilken retsticka he he
quote:
Originally posted by paradis_oscar

quote:
Originally posted by bossanova




du vet att jag inte tyckér om när du gör sådär... fan nu måste jag ju kika in idag igen och kolla vad du yrar om..

Go to Top of Page

micke76
Member

454 Posts

Posted - 2002/12/12 :  15:00:23  Show Profile  Visit micke76's Homepage Send micke76 a Private Message
kanske lite orättvis om mitt omdöme om regan, den hann ju aldrig kanske "bli varm" jmf med min cd hemma som sist slogs av nån gång i augusti tror jag, samt att jag hade snäppet bättre signalkablar till roteln

slå dig inte bara när du faller ur soffan bossanova
Att det sen inte var nån direkt kassaskåpskänsla i det mekaniska utförandet står jag för, men det är ju mer en feeling grej, musik spelade den ju en hel del av. Hög trevlighetsfaktor på ljudet, mer än imponator kanske

h
micke
Go to Top of Page

Rebo
Member

1071 Posts

Posted - 2002/12/12 :  15:12:41  Show Profile Send Rebo a Private Message
För flera år sen jämförde jag rega planet mot cambridge audio cd6. Den senare var klart den bättre. Planet var markant tunnare i botten.
Go to Top of Page

micke76
Member

454 Posts

Posted - 2002/12/12 :  15:22:52  Show Profile  Visit micke76's Homepage Send micke76 a Private Message
trodde regan var en ganska ny spelare, hur många år har den på nacken?
Go to Top of Page

Rebo
Member

1071 Posts

Posted - 2002/12/12 :  15:28:43  Show Profile Send Rebo a Private Message
Rega Planet cd:n har varit med ett bra tag. Vet inte exakt hur länge, någon annan kanske vet bättre, men jag gissar på 5 år. Om de har ändarat något på modellen under dessa år vet jag inte. Det kanske tom har kommit ut en ny Planet? Det var ca 3-4 år sedan jag testade den mot cd6an.
Go to Top of Page

anders
Member

168 Posts

Posted - 2002/12/12 :  18:41:17  Show Profile Send anders a Private Message
det finns en ny och gammal version av planeten. enligt de recensioner jag har läst där dessa har jämförts mot varandra så ska nya modellen vara klart bättre. om man sen kan lita på det som står skrivet är ju förstås en annan fråga.
Go to Top of Page

bossanova
Member

80 Posts

Posted - 2002/12/12 :  19:23:53  Show Profile  Visit bossanova's Homepage Send bossanova a Private Message
Den Planet som finns ute idag heter Planet 2000,alltså den kom år 2000.skillnaden mot den gamla är bla 24dac och bättre nätdel.
Och du Micke jag tar inte illa upp som jag säger vi har alla olika öron .Tänk om man bara fick tycka om banjo jazz

Ägare till Bossanova Audio
www.bossa-audio.se
Go to Top of Page

micke76
Member

454 Posts

Posted - 2002/12/13 :  00:55:20  Show Profile  Visit micke76's Homepage Send micke76 a Private Message
då skulle man slå sig på att spela banjo jazz, jäkla va skivor man skulle sälja
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.73 sekunder. Snitz Forums 2000