HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Amerikanska högtalare?!
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

daniel_d
Starting Member

1 Posts

Posted - 2002/12/09 :  14:12:20  Show Profile Send daniel_d a Private Message
Jag håller på att beställa en logitech z-560 högtalarpaket till datorn från USA, då priset ligger på ca 1/2 jämfört med Sverige...

Mina funderingar till de inbitna är; kommer jag behöva en extern transformator för dessa, och vad kostar en sån transformator? Eller kan man byta själva transformatorn inne i systemet? Jag tror inte att de har en switch till 220 volt, och jag vet tyvärr inte hur mkt strömstyrka högtalarna behöver...

Tacksam för alla svar,

Mvh Daniel Damon

Knoppen
Member

3244 Posts

Posted - 2002/12/09 :  14:21:34  Show Profile Send Knoppen a Private Message
quote:
Originally posted by daniel_d

Jag håller på att beställa en logitech z-560 högtalarpaket till datorn från USA, då priset ligger på ca 1/2 jämfört med Sverige...

Mina funderingar till de inbitna är; kommer jag behöva en extern transformator för dessa, och vad kostar en sån transformator? Eller kan man byta själva transformatorn inne i systemet? Jag tror inte att de har en switch till 220 volt, och jag vet tyvärr inte hur mkt strömstyrka högtalarna behöver...

Tacksam för alla svar,

Mvh Daniel Damon




Hej Daniel!

Ja du behöver en 230 -> 110 V transformator. En sådan kostar ca 200 kr. Den kostar mer om du behöver en med större max skenbar effekt. Kolla vad det står för effekt på högtalarnas nätdel, då ska trafon ha högre effekt.

Byt inte trafo inuti högtalarna, tycker jag. Risken är stor att det inte går att hitta en med rätt spänningar.


En annan sak:
Tycker du verkligen det är värt allt besvär att skruttiga Logitechdatorhögtalare från USA med tanke på fel spänning, tull o moms, väntetid m m. Vad är det som lockar? Är det några sketna hundralappar hit eller dit? Köp andra bättre högtalare. Du vet förmodligen inte ens hur de låter. (Jag kan säga att jag egentligen inte heller vet hur dessa låter, men jag har aldrig hittills stött på några datorhögtalare som har presterat något bra ljud för fem öre.)


Hälsningar Johan Lindroos

Mäter det dåligt så är det iaf inte bra..
Go to Top of Page

Niklas Nord
JBL! Va? JBL! Va? JBL! JBL! JBL!!

6152 Posts

Posted - 2002/12/09 :  14:22:56  Show Profile Send Niklas Nord a Private Message



köpa inget sånt från USA vah, kolla www.blocket.se
och köp nått vettigare.

kolla DIY sidorna som nu tänker BYGGA datahögtalare.

Använd ditt sunda förnuft innan du litar på nått som skrivs på internet.
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.31 sekunder. Snitz Forums 2000