HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Musik
 Året bästa släpp?
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

OcA
Member

2184 Posts

Posted - 2007/10/03 :  13:31:24  Show Profile Send OcA a Private Message
Sieges Even - Paramount

Jag vågar nästan tro att det inte kan bli bättre än såhär!

Gillar man proggig hårdrock och framförallt en bra ljudkvalitet är detta ett måste!

Det roliga med Sieges Even är att de aldrig drar iväg i 5 minuter långa gitarr eller synthorgier, utan låtarna och musiken kommer i första rummet!

Sångaren kan låta lite klen ibland, men det han inte har i styrka väger han upp med känsla och själ i rösten.

Även deras förra släpp Navigating by the stars är grymt bra, men det här är fan strået vassare! Öppningsspåret har gått på repeat hemma hos mig!

Nytänkande, insiktsfullt, känslomässigt och bara förbannat bra i överkant sammanfattar det hela!

Skivan släpps 9 oktober, men jag har en polare med skivbolag som lyckats lägga vantarna på en promo, så jag har tjuvat den hem till mig...

Väl värt att spana in om man diggar hårdrock med klass, känsla och eftertanke!

www.siegeseven.com - för er som vill titta närmare på bandet! Finns tyvärr inga klipp från nya skivan, men väl Navigating by the stars, som ni bör köpa också!

Jag är mäkta imponerade av dessa herrar och maken till ren och snygg produktion på en hårdrocksplatta har jag nog inte hört på väldigt länge! Finns till och med dynamik på skivan!

Dator -> Sony TA9000ES -> Mackie M1400x2 -> JBL! LS60 + dubbla tappade horn = konsert hemma!

Edited by - OcA on 2007/10/03 13:36:52

Ayn
Member

2799 Posts

Posted - 2007/10/03 :  13:42:39  Show Profile Send Ayn a Private Message
Spännande! Ska kollas upp. Tack för tipset!

Senaste skiva som jag fastnat för: Mr Mister - Pull. PM:a mig gärna med fler tips!
Go to Top of Page

OcA
Member

2184 Posts

Posted - 2007/10/03 :  13:45:19  Show Profile Send OcA a Private Message
No problemo!

Låter inte som något annat band jag hört innan, helt eget stuk! Skitkul!

Satt nästan och blev lite småreligiös i soffan när jag lyssnade... Inte helt vanligt!

Dator -> Sony TA9000ES -> Mackie M1400x2 -> JBL! LS60 + dubbla tappade horn = konsert hemma!
Go to Top of Page

johan.björklund
Reportage-Harry -05 & -07, 100.000-klubben!

20859 Posts

Posted - 2007/10/03 :  13:51:02  Show Profile  Visit johan.björklund's Homepage Send johan.björklund a Private Message
Verkar vara fräck - ska införskaffas

>musik förmedlingen<
Medlem av det Skånska välljuds sällskapet eoJEUD
Go to Top of Page

guy gadbois
Member

2415 Posts

Posted - 2007/10/03 :  15:00:41  Show Profile Send guy gadbois a Private Message
Bra tips!

Min anläggningstråd
Go to Top of Page

byakugan
Member

707 Posts

Posted - 2007/10/03 :  15:27:57  Show Profile  Visit byakugan's Homepage Send byakugan a Private Message
Detta blir intressant...
Ska kollas upp.

Quantum materiae materietur marmota monax si marmota monax materiam possit materiari
mitt system
Go to Top of Page

jojje_guitar
Member

701 Posts

Posted - 2007/10/03 :  15:34:24  Show Profile Send jojje_guitar a Private Message

Har länge varit nyfikna på dem men aldrig fått den berömda tummen ur det berömda...

Är nu uppskrivet på inköpslistan. Tack för tipset...


"How about some thinking, before you blow the chessboard clean?" - Roine Stolt, Wallstreet Voodoo
Go to Top of Page

Ledzepp
300.000-klubben

2640 Posts

Posted - 2007/10/04 :  16:49:42  Show Profile Send Ledzepp a Private Message
Beställd idag!!

Dont look back. Something might be gaining on you...
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.41 sekunder. Snitz Forums 2000