Author |
Topic |
|
levande
200.000-klubben
2054 Posts |
Posted - 2007/10/02 : 22:17:49
|
Så här skriver Hifi-klubben om sin högtalare Dali mentor 1.
/Tvåvägs när det är som bäst Kompakta tvåvägshögtalare har många entusiastiska anhängare. Det beror dels på de möbleringsvänliga måtten, men framför allt på de ljudmässiga kvaliteterna. En liten frontyta och en enkel konstruktion kan få en välbyggd tvåvägshögtalare att återge ett överlägset stereoperspektiv, som för många absolut uppväger för avsaknaden av den djupaste oktaven. Ge MENTOR 1 en bra förstärkare, så kommer du att få tredimensionella musikupplevelser av stjärnklass. Detaljeringen och precisionen och detaljeringen i ljudbilden är helt otrolig, och även basen ligger på en nivå du aldrig hade kunnat förvänta dig av en så liten högtalare./
Kära hififorum medlemmar, ja vad är det för fel på denna text då??? Jag kan inte sluta att reta upp mig på alla dessa fel man upptäcker på deras hemsida genom åren Titta på bilden på deras hemsida så kanske ni förstår vad som är fel denna gång Dali mentor 1 var det ja, se deras bild och läs sedan en del av texten som de marknadsför om denna högtalare (den delen som jag har i detta inlägg) Lycka till, det skall bli spännande att se vem som hinner först till ett svar som jag är ute efter.
|
Min anläggning http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=41668 |
|
Little Esther-fan
Member
298 Posts |
Posted - 2007/10/02 : 22:25:00
|
Tvåvägs? Tre element är det väl!? |
|
|
levande
200.000-klubben
2054 Posts |
Posted - 2007/10/02 : 22:31:05
|
quote: Tvåvägs? Tre element är det väl!?
Ja det står ju i deras text längre ner (Delnings frek) och dessutom så är det väll ganska uppenbart på bilden = för Hifi-klubben
Grattis till ditt snabba svar du har vunnit en äran |
Min anläggning http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=41668 |
|
|
jos
Member
815 Posts |
Posted - 2007/10/06 : 18:28:44
|
quote: Tvåvägs? Tre element är det väl!?
Men vänta nu boys... Att en högtalare är en tvåvägs-konstruktion är inte samma sak som att den har två element så där är ni ute och cyklar tror jag... Finns gott om tvåvägare med 3 element även om det nu inte är så i det här fallet. |
|
|
Apinator
Member
311 Posts |
Posted - 2007/10/06 : 20:37:45
|
Skulle i ärlighetens namn gissa på att det är en 2,5 vägare...!
MVH Dan |
"Vägarna till toppen av berget är många, men väl där är utsikten densamma" Kinesiskt ordspråk. "Stativhögtalarfetischist" |
|
|
Larsen
Member
833 Posts |
Posted - 2007/10/06 : 23:30:31
|
Min gissning är samma som Alpnators. Bandet är väl ett komplement, men först där spridningen på 1"-domen avtar... borde vara kopplad som en 2,5-vägs. Gissar, gissar... |
Har ingen koppling till varumärket Larsen |
|
|
jos
Member
815 Posts |
Posted - 2007/10/08 : 14:10:50
|
Jo, troligtvis en 2,5-vägs. Men jag förstår att du retar upp dig Levande om du tror att en tvåvägare bara kan ha två element och en trevägare bara kan ha tre för då blir det nog många fel.. |
|
|
|
Topic |
|