HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Dali mentor 1
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

levande
200.000-klubben

2054 Posts

Posted - 2007/10/02 :  22:17:49  Show Profile  Visit levande's Homepage Send levande a Private Message
Så här skriver Hifi-klubben om sin högtalare Dali mentor 1.

/Tvåvägs när det är som bäst
Kompakta tvåvägshögtalare har många entusiastiska anhängare. Det beror dels på de möbleringsvänliga måtten, men framför allt på de ljudmässiga kvaliteterna. En liten frontyta och en enkel konstruktion kan få en välbyggd tvåvägshögtalare att återge ett överlägset stereoperspektiv, som för många absolut uppväger för avsaknaden av den djupaste oktaven. Ge MENTOR 1 en bra förstärkare, så kommer du att få tredimensionella musikupplevelser av stjärnklass. Detaljeringen och precisionen och detaljeringen i ljudbilden är helt otrolig, och även basen ligger på en nivå du aldrig hade kunnat förvänta dig av en så liten högtalare./

Kära hififorum medlemmar, ja vad är det för fel på denna text då???
Jag kan inte sluta att reta upp mig på alla dessa fel man upptäcker på deras hemsida genom åren
Titta på bilden på deras hemsida så kanske ni förstår vad som är fel denna gång
Dali mentor 1 var det ja, se deras bild och läs sedan en del av texten som de marknadsför om denna högtalare (den delen som jag har i detta inlägg)
Lycka till, det skall bli spännande att se vem som hinner först till ett svar som jag är ute efter.


Min anläggning
http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=41668

Little Esther-fan
Member

298 Posts

Posted - 2007/10/02 :  22:25:00  Show Profile Send Little Esther-fan a Private Message
Tvåvägs? Tre element är det väl!?
Go to Top of Page

levande
200.000-klubben

2054 Posts

Posted - 2007/10/02 :  22:31:05  Show Profile  Visit levande's Homepage Send levande a Private Message
quote:
Tvåvägs? Tre element är det väl!?


Ja det står ju i deras text längre ner (Delnings frek) och dessutom så är det väll ganska uppenbart på bilden
= för Hifi-klubben


Grattis till ditt snabba svar du har vunnit en äran

Min anläggning
http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=41668
Go to Top of Page

jos
Member

815 Posts

Posted - 2007/10/06 :  18:28:44  Show Profile Send jos a Private Message
quote:
Tvåvägs? Tre element är det väl!?


Men vänta nu boys... Att en högtalare är en tvåvägs-konstruktion är inte samma sak som att den har två element så där är ni ute och cyklar tror jag... Finns gott om tvåvägare med 3 element även om det nu inte är så i det här fallet.
Go to Top of Page

Apinator
Member

311 Posts

Posted - 2007/10/06 :  20:37:45  Show Profile Send Apinator a Private Message
Skulle i ärlighetens namn gissa på att det är en 2,5 vägare...!

MVH Dan

"Vägarna till toppen av berget är många, men väl där är utsikten densamma" Kinesiskt ordspråk.
"Stativhögtalarfetischist"
Go to Top of Page

Larsen
Member

833 Posts

Posted - 2007/10/06 :  23:30:31  Show Profile Send Larsen a Private Message
Min gissning är samma som Alpnators.
Bandet är väl ett komplement, men först där spridningen på 1"-domen avtar... borde vara kopplad som en 2,5-vägs.
Gissar, gissar...

Har ingen koppling till varumärket Larsen
Go to Top of Page

jos
Member

815 Posts

Posted - 2007/10/08 :  14:10:50  Show Profile Send jos a Private Message
Jo, troligtvis en 2,5-vägs. Men jag förstår att du retar upp dig Levande om du tror att en tvåvägare bara kan ha två element och en trevägare bara kan ha tre för då blir det nog många fel..
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.22 sekunder. Snitz Forums 2000