HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Musik
 Jag och 6999 andra såg DreamTheater
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

huzze
RödaTråden-vinnare, 200.000 klubben

10180 Posts

Posted - 2007/10/01 :  10:59:31  Show Profile Send huzze a Private Message
Fredag 2007-09-28
Hovet Stockholm - Slutsålt

Förbandet Symphony X var inte i min eller fästmöns smak men DT levererade, dock mest på rutin. Ljudet var naturligtvis för högt vilket tvingade mig att använda proppar = sämre och mer distat ljud. Virveltrumman var högt mixad (kändes som om MP slog en i huvudet) och JR gick knappt att urskilja i början av konserten, men mot slutet blev det bara bättre och bättre. Visst är de duktiga musiker, men jag tycker nog att de gör sig bäst på DVD hemma i soffan.

Vad tyckte ni andra som var där?

Huzzes musikanläggningar

Bildreportage: Surround från 90-talet AÖ hos Intelligent Sound Sheraton 2010 AÖ hos huzze Rum hos Audio Concept

jojje_guitar
Member

701 Posts

Posted - 2007/10/01 :  12:50:49  Show Profile Send jojje_guitar a Private Message
De blir bättre och bättre. Klart bästa och jämnaste konserten hittills sen jag började se dem på Six degrees-turnén. Ljudet har alltid varit lite märkligt. Beror lite på var man sitter (vi hade inte MPs virvel i huvudet, det var lagom). Ståplatserna ska enligt min källa ha bättre ljud men det har jag inte testat... Men att förvänta sig bra ljud ur en ishockeyarena är att hoppas för mycket.

På rutin skriver du. Klart det är rutin. Det är ju detta som de lever av... Tror inte någon skulle orka med att leverera mer än rutin i närmare 3 timmar utan paus! Att de orkar är helt sanslöst... Jag njöt varenda sekund

Sen tror jag att den uppgivna siffran på 7000 (SvD va?) inte stämmer... Scenen stod betydligt närmare i år än tidigare år. Kanhända rymmer Hovet 7000, men publiken tog ju inte upp mer än halva hallen, så... Men hellre att det är slutsålt med scenen närmare än att ha scenen långt bort och att det istället är glest bland publiken.

Avslutningsmedleyt var fantastiskt!




"How about some thinking, before you blow the chessboard clean?" - Roine Stolt, Wallstreet Voodoo
Go to Top of Page

Micke Y
100.000-klubben

7709 Posts

Posted - 2007/10/01 :  13:00:02  Show Profile Send Micke Y a Private Message
Jag vet att Imperial var där också men själv passade jag eftersom jag är inte helt överens med den nya skivan inriktning.

Micke


When a man steals your wife, there is no better revenge than to let him keep her.
"Se inte ner på 3 ackord låtar, tänk hur många bra vi har gjort med bara 2" Billy Gibbons ZZ Top
Pälsar skall sitta på djur i skogen, inte på människor i stan.
Go to Top of Page

huzze
RödaTråden-vinnare, 200.000 klubben

10180 Posts

Posted - 2007/10/01 :  14:43:14  Show Profile Send huzze a Private Message
quote:
(SvD va?)
Visst, men jag fick det till 6' vid ett snabbt överslag. Men det var ett märkligt gnäll från Svenskan på syntgitarren. Det var ju bara ett fullt klaviatur nerbantat till 2 oktaver. JR kunde verkligen spela på den.

Bra ljud på hovet? Med pluppar? Nej det går ju knappast.
Go to Top of Page

jojje_guitar
Member

701 Posts

Posted - 2007/10/01 :  16:17:33  Show Profile Send jojje_guitar a Private Message
SvDs gnäll (tycker den var gnällig i största allmänhet) beror nog mer på att tidningen inte orkar bry sig... Hade de gjort det hade de skickat någon som är en aning mer insatt i musiken och genren. Valet av recensent verkar lika genomtänkt som att skicka mig att recensera en konsert med Tomas DiLeva... Jag skulle inte kunna skriva något bra, även om han just då skulle göra sitt livs bästa konsert...

Ok huzze, jag litar på ditt överslag! Jag hade lite annat att koncentrera mig på...


"How about some thinking, before you blow the chessboard clean?" - Roine Stolt, Wallstreet Voodoo
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.44 sekunder. Snitz Forums 2000