HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 Diverse
 HiFi Off Topic - Fritt Forum
 Aldrig mer HP
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

global
Member

314 Posts

Posted - 2007/09/27 :  15:12:34  Show Profile Send global a Private Message
Jag kommer aldrig med köpa en konsumentprodukt där det står HP. Förutom miniräknarna som är suveräna.

Exempel.
1) Min adapter till min bärbara dator har utgången 19,6 V. Vad sjutton är det? Ny kostar 700

2) Internminet är mycket speciellt. Ännu har jag inte lyckats ta reda på vad man ska ha. Vid samtal med HP så trodde de inte ens på mig när jag läste vad som stog på minnet

3) En kollega till mig hade en skrivare från HP. Den kunde bara skriva ut papper som är från HP. Inget standardpapper här inte.

Så hej då HP vis ses aldrig mer.

OcA
Member

2184 Posts

Posted - 2007/09/27 :  15:18:35  Show Profile Send OcA a Private Message
Verkar vara samma sjuka som IBM och Compaq har lidit av, dvs endast deras egna pryttlar passar i lådan... Men jag trodde att alla tillverkare idag hade generiska delar som är utbytbara?

Det där med adapter till laptop är alltid ett gissel... Kolla med Classe i Sjön, de har ett gäng olika som kan funka.

Dator -> Sony TA9000ES -> Mackie M1400x2 -> JBL! LS60 + dubbla tappade horn = konsert hemma!
Go to Top of Page

Jörgen_G
Medlem i AÖ RödaTråden vinnare

8011 Posts

Posted - 2007/09/27 :  15:24:28  Show Profile  Visit Jörgen_G's Homepage Send Jörgen_G a Private Message
quote:
Verkar vara samma sjuka som IBM och Compaq har lidit av
Tja - HP köpte ju Compaq en gång i tiden - eller om det var tvärtom...

Jag har för övrigt lite svårt för produkter som det står Sony på. Men där är det inte kompabiltitetsproblem utan helt enkelt att inga av de Sony-produkter jag använt varit speciellt bra. Senast var det frugans nya SonyEricsson-mobil...

Men det finns ju andra varumärken...

/Jörgen G

Mina grejor kan man läsa om i min tråd i Medlemmarnas system.

Hen är ett förvånansvärt praktiskt och användbart pronomen.

Edited by - Jörgen_G on 2007/09/27 15:26:15
Go to Top of Page

DahlbergAudio
Mästar-Harry 2005

1025 Posts

Posted - 2007/09/27 :  15:32:55  Show Profile  Visit DahlbergAudio's Homepage Send DahlbergAudio a Private Message
Har bara en produkt från HP och den funkar helt lysande (skrivaren).
Go to Top of Page

Lovan
Member

3166 Posts

Posted - 2007/09/27 :  15:36:59  Show Profile Send Lovan a Private Message
quote:
1) Min adapter till min bärbara dator har utgången 19,6 V. Vad sjutton är det?


Så är "alla" bärbara. Köp en dell och du får inte ens en rund standard kontakt utan en egen fyrkantig...

quote:
3) En kollega till mig hade en skrivare från HP. Den kunde bara skriva ut papper som är från HP. Inget standardpapper här inte.


Hur visste den vilket papper som kom från HP?
Go to Top of Page

global
Member

314 Posts

Posted - 2007/09/27 :  15:39:31  Show Profile Send global a Private Message
Lovan

Det gick inte att skriva ut färgskrifter. Blev bara kladd med andra papper. Bara HP-papper här.

Hur som helst är jag färdig med HP.
Go to Top of Page

johan.björklund
Reportage-Harry -05 & -07, 100.000-klubben!

20859 Posts

Posted - 2007/09/27 :  15:49:09  Show Profile  Visit johan.björklund's Homepage Send johan.björklund a Private Message
Här ni vad jag jobbar med
http://h30267.www3.hp.com/country/us/en/products/digital_presses/index.html
http://www.visutech.se/default.php?fnc=pages&id=indigo






Fast det är inte HP som har gjort dom, tur är kanske det. Fast mjukvarumässigt är HP guldvärda !

>musik förmedlingen<
Medlem av det Skånska välljuds sällskapet eoJEUD
Go to Top of Page

ztenlund
Administrator, RödaTråden-vinnare, 300.000-klubben

8776 Posts

Posted - 2007/09/27 :  15:56:58  Show Profile Send ztenlund a Private Message
global, påhopp på företag är inte tillåtna, se regelboken §9.3. Vi är ingen "Plus-sida" där företag skall hängas ut för än det ena än det andra, det finns andra sidor på nätet där sådant platsar bättre.Tala istället gärna om vilket datormärke du blivit nöjd med, det ger en betydligt positivare stämning. Eller varför inte fråga efter vad andra är nöjda med när det är aktuellt för nyinköp?

Har du synpunkter på något? Hör gärna av dig via PM!
HiFiForum.nu's
Artikelregister | Regler
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.48 sekunder. Snitz Forums 2000