HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 Diverse
 HiFi Off Topic - Fritt Forum
 Var köper man DVD från England el. US med bra...
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Freddie Boy
Member

704 Posts

Posted - 2007/09/25 :  18:57:43  Show Profile Send Freddie Boy a Private Message
DVD filmer från England o US med bra priser och låga frakt kostnader. Är det någon som har koll på sådant?


Länge leve Vinylen!
Because Sound Matters.

rannagarden
Reportage-Harry 2006

4161 Posts

Posted - 2007/09/25 :  21:00:36  Show Profile  Visit rannagarden's Homepage Send rannagarden a Private Message
Play.com och dvdboxoffice.com - fri frakt.

/M
Go to Top of Page

Freddie Boy
Member

704 Posts

Posted - 2007/09/26 :  17:19:52  Show Profile Send Freddie Boy a Private Message
även till sverige?

Länge leve Vinylen!
Because Sound Matters.
Go to Top of Page

EuphoniC
Klubbmästare i HiFi Norr

3091 Posts

Posted - 2007/09/26 :  17:41:19  Show Profile  Visit EuphoniC's Homepage Send EuphoniC a Private Message
Frågan är om det ger så mycket att beställa region 1 längre, specarna på R2 är bättre nu än förrut och priser är också lägre än jämfört med tidigare.

DVDBoxOffice.com är fraktfritt till sverige också, ja Har beställt en hel del därifrån.

/Jonas


Hemma hos mig | Klubbmästare för HiFi Norr - Kontakta mig för mer information.
Go to Top of Page

LeoArietis
Member

1953 Posts

Posted - 2007/09/26 :  18:11:59  Show Profile  Visit LeoArietis's Homepage Send LeoArietis a Private Message
Beställer du inom EU så slipper du tullavgifter. Tullavgifter+moms+expeditionsavgift på varor utanför EU äter upp vinsten och beställer du ett fåtal skivor så blir det förmodligen dyrare än du har lust till.

Med lite tur så hittar du en EU-säljare som endast använder det egna landets moms som förhoppningsvis är lägre än Sveriges, (detta är helt lagligt och beror på att säljaren normalt sett inte säljer så mycket hit, dvs glöm Amazon.com för de använder svensk moms, det finns gott om powersellers på brittiska och tyska ebay ). Är bara varan momsad i det andra eu-landet så gör i alla fall inte du något fel du slipper krångel med tullen.

Min anläggning: http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=30125

Edited by - LeoArietis on 2007/09/26 18:13:47
Go to Top of Page

rannagarden
Reportage-Harry 2006

4161 Posts

Posted - 2007/09/26 :  18:52:16  Show Profile  Visit rannagarden's Homepage Send rannagarden a Private Message
Nu när dollarn är låg så kan det göra gott att beställa från ex. boxoffice. De har fraktfritt världen över. Du skall heller inte behöva tulla för en vanlig dvd eller cd (boxoffice skickar alltid i separat förpackade försändelser så varje paket bara innehåller ett begränsat värde = extremt liten chans för tullavgift även vid större beställningar). Har aldrig fastnat då värdet alltid understiger.

Personligen undviker jag tyska filmsläpp då de har helt förvridna och egna klipp-versioner på så gott som alla filmer (läs mer naket - mindre våld).
Go to Top of Page

EuphoniC
Klubbmästare i HiFi Norr

3091 Posts

Posted - 2007/09/26 :  20:42:25  Show Profile  Visit EuphoniC's Homepage Send EuphoniC a Private Message
Observera dock att du inte behöver tulla för värden under - vad är det? - 200 kr, men likväl måste man betala moms.

Dock, av de hundratal filmer jag beställt från dvdboxoffice.com så har jag aldrig fått efterkrav på moms eller tull. Beställer man flera filmer så kommer de ändå en och en. Förr var det i varje fall så, om det är så fortfarande vet jag inte.

/Jonas


Hemma hos mig | Klubbmästare för HiFi Norr - Kontakta mig för mer information.
Go to Top of Page

EuphoniC
Klubbmästare i HiFi Norr

3091 Posts

Posted - 2007/09/26 :  20:54:12  Show Profile  Visit EuphoniC's Homepage Send EuphoniC a Private Message
Annard har du ju http://www.swedisc.com/ som lämnar ut filmer i Sthlm. Låg dollar nu så bra priser, dollarn var hög när jag handlade sist så jag provade aldrig USA-ställen, bara Canada.

/Jonas


Hemma hos mig | Klubbmästare för HiFi Norr - Kontakta mig för mer information.
Go to Top of Page

rannagarden
Reportage-Harry 2006

4161 Posts

Posted - 2007/09/26 :  21:21:42  Show Profile  Visit rannagarden's Homepage Send rannagarden a Private Message
På boxoffice så kan du ju välja vilken valuta du vill betala med. Då väljer man den som ligger bäst till vid tillfället.
Go to Top of Page

Freddie Boy
Member

704 Posts

Posted - 2007/09/26 :  22:27:15  Show Profile Send Freddie Boy a Private Message
är det även fri frakt till sverige på play.com?

Länge leve Vinylen!
Because Sound Matters.
Go to Top of Page

rannagarden
Reportage-Harry 2006

4161 Posts

Posted - 2007/09/27 :  07:06:58  Show Profile  Visit rannagarden's Homepage Send rannagarden a Private Message
Ja, det skall det vara.
Go to Top of Page

Martin.M
Semesterfirare

3556 Posts

Posted - 2007/09/27 :  07:17:44  Show Profile
Här handlar jag det mesta, kommer aldrig mer att köpa en dvd. Det är HD som gäller

http://www.hdmoviesource.com
http://www.axelmusic.com/

admin @ Minhembio.com & självutnämnd Squeezbox-expert
Go to Top of Page

Freddie Boy
Member

704 Posts

Posted - 2007/09/27 :  19:46:59  Show Profile Send Freddie Boy a Private Message
tack för tipset om play.com rannagarden!

Länge leve Vinylen!
Because Sound Matters.
Go to Top of Page

rannagarden
Reportage-Harry 2006

4161 Posts

Posted - 2007/09/27 :  21:35:46  Show Profile  Visit rannagarden's Homepage Send rannagarden a Private Message
Nemas problemas.
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.36 sekunder. Snitz Forums 2000