HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Jaha, degskallar
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Previous Page | Next Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 3

drgreen
äger italiensk cappucinomaskin

946 Posts

Posted - 2002/12/09 :  12:48:11  Show Profile Send drgreen a Private Message
quote:
Originally posted by Yoda

Som nykommling på detta forum, betvivlar jag starkt dess seriositet! När man stänger av medlemmar för att de gör just vad de ska, debbatera på ett forum, så skjuter man sig själv i foten. Tråden i fråga berörde visseligen en substans som i vissa länder räknas som en drog, men i många är det lika normalt som cigg... Tråden handlade dessutom om ett tweak, som bevisligen fungerar, även om det så att säga kommer inifrån. Men det gör ju faktiskt sådana här "öron pinnar" som man skall bränna i öronen också.

Jag tror att ett forum håller på att binda ris åt egen rygg om man inte låter dess medlemmar säga vad det vill, annars blir det som vilket totalitärt samhälle som helst (jag tycker ledningen för forumet skall skämmas). Kanske är det så att "branchen" inte vill att allmänheten ska känna till sådana tweaks, eftersom då så kallad hi-end utrustning blir mindre attraktiv.

Avslutningsvis, det finns genvägar till det perfekta ljudet!


Om detta hade varit ett allmänt skitsnackarforum så hade väl frågan varit ok...men nu är det ju ett hififorum...
Go to Top of Page

n/a
deleted

1080 Posts

Posted - 2002/12/09 :  12:48:15  Show Profile Send n/a a Private Message
Timbre: Nej, visst. Men skickar Ni ett PM till mig med en 'allvarlig ton' får ni allt stå ut med att jag visar min ståndpunkt.

Herr_Engel:#hififorum@quakenet
Go to Top of Page

matså
Semesterfirare

2705 Posts

Posted - 2002/12/09 :  12:48:47  Show Profile Send matså a Private Message
Ranefjord för att de har varit så korkade (skivartisterna), så skall inte vi vara lika korkade här på forumet. Om drogvännerna hade fortsatt så kanske unga människor hade trott att en audiophil är en person som sitter med bena i kors och röker en pipa med konstigt innehåll.

Min fotosida på flickr
Go to Top of Page

n/a
deleted

1080 Posts

Posted - 2002/12/09 :  12:50:39  Show Profile Send n/a a Private Message
matså: Det tror jag inte. Men jag håller med om att det inte hör hemma här. Och jag är nykterist så jag är väl en av de få som tänkt till...

Och frågan är om det inte är bättre att debattera en sån här fråga om den kommer på tal, än att strypa den.

Herr_Engel:#hififorum@quakenet

Edited by - n/a on 2002/12/09 12:51:21
Go to Top of Page

Bosco
Member

444 Posts

Posted - 2002/12/09 :  12:54:28  Show Profile Send Bosco a Private Message
quote:
Originally posted by andar

Har inte sett någon tråd här som behandlat "tobak och alkohol" om man nu skall hänvisa till texten.



Tobak och alkohol tas upp regelbundet under Övrigt. Även sex och droger förekommer. Jag har inte läst allt men jag antar att det tidigare inte drivits till sin spets som det gjorde nu, annars hade väl moderatorerna reagerat då med.
Go to Top of Page

n/a
deleted

1623 Posts

Posted - 2002/12/09 :  13:06:36  Show Profile Send n/a a Private Message
Hej Y!

Okej, det var den
rooligaste konspirationsteori som A* någonsin hört ( läst, ed ;) ,!!

Y menar ( hihi haha-ha, på fullaste allvar?- alltså ( hoho haha-ha , på fullaste allvar?? att:
-HifiBranschen aktivt motarbetar "tweaket"-Hach & Co, pga att den ser d:o
som en konkurrent som gör "så kallad hi-end utrustning blir mindre attraktiv."




Vet Y att:
1st lätt manisk överfokusering på mikroskåpiska detaljer är:
1st sympom på "lite" för mycket av bla... RockTobak ,,!!?



Mvh A*.
Go to Top of Page

n/a
deleted

1623 Posts

Posted - 2002/12/09 :  13:22:46  Show Profile Send n/a a Private Message
Hej Sladd!

Helt rätt Sladd!! ( denna gång , ed ;)

Lite fel forum, "kanske"!!
( Ännars är ju faktiskt halva internet fullt utav FlumForum, som då
fungerar utmärkt att drogdebattera på( för den som känner sig manad, ed ;))



Skryter man om/med knark är man antingen, för ung/omogen
för att prova el redan alldeles för "erfaren" att fortsätta...

...
"prova" !! ( alt bara dum i huvudet( ifrån all knark kanske ,??, ed ;))


Mvh A*.

Edited by - n/a on 2002/12/09 20:14:35
Go to Top of Page

ekman
Member

270 Posts

Posted - 2002/12/09 :  14:13:21  Show Profile Send ekman a Private Message
jag håller helt med att drogdiskussionen ska bort men alkohol och annat röka har heller inget på denna sida att göra var drar man gränsen??? allting är farligt om man tar för mkt...
Go to Top of Page

Viktor
Member

210 Posts

Posted - 2002/12/09 :  14:14:42  Show Profile Send Viktor a Private Message
Bra jobbat, bort med drogförespråkarna.

Till er som inte förstår detta kan man väl bara säga att idag, i det här landet, är vissa droger förbjudna. Om ni vill förespråka dem eller till och med ändra på lagstiftningen är detta inte rätt plats. Moderatorena "äger" forument och har rätt att bestämma vad som skall få förekomma här, att de väljer att inte tillåta dikussioner om fördelarna med olagliga substaner är inte bara deras rätt utan också en skyldighet, om de vill att detta skall vara ett seriöst, accepterat forum.
Go to Top of Page

niklass
Member

508 Posts

Posted - 2002/12/09 :  14:16:54  Show Profile Send niklass a Private Message
ska man inte få debattera berusningsmedel alls?
isf bör man väl inte heller få debattera sina favvischips till en viss skiva, kaffe? 80%-ig choklad?

håller med ekman, var ska gränsen dras?

en bra riktlinje är kanske där lagen drar sin gräns, men visst då kanske det blir lite tråkigt å andra sidan...

/n

Denon 3600 |
Audiovector M3 Signature XTZ A2-300 | AV3C signature | AV-surround till atmos-setup

Go to Top of Page

Per Berger
Member

563 Posts

Posted - 2002/12/09 :  14:43:16  Show Profile  Visit Per Berger's Homepage Send Per Berger a Private Message
Lagen är en bra gräns... Eller ska vi också börja prata om bästa kicken vid att köra rattfull, hur man på bästa sätt knockar en pensionär osv... Har kanske inte så mycket med Hifi att göra men placera det under "Övrigt"...

Nej, DRA GRÄNSER!

/P
Go to Top of Page

escape
Avdelning: meningslöst vetande

247 Posts

Posted - 2002/12/09 :  14:48:35  Show Profile Send escape a Private Message
http://forum.flashback.se/ finns mycket att hämta för de som vill diskutera droger, steroider mm. Tycker att moderatorerna gjorde helt rätt som "drog en gräns" //stoffe
Go to Top of Page

svensson
många inlägg är det....

484 Posts

Posted - 2002/12/09 :  14:52:15  Show Profile Send svensson a Private Message
YODA..... va skriver du för goja???? puh...

Att debatera droger, rasism, politik m m tunga ämnen
hör väl ändå inte hit? visst kan det finnas gränsfall
där kommentarer förekommer, men om moderatorerna håller
efter är det väl bra?

//Janne

Det börja tidigt, så tidigt jag minns....

Edited by - svensson on 2002/12/09 15:01:32
Go to Top of Page

Majjen03
Ej medlem längre

772 Posts

Posted - 2002/12/09 :  14:54:40  Show Profile Send Majjen03 a Private Message
quote:
Originally posted by Yoda

Som nykommling på detta forum, betvivlar jag starkt dess seriositet! När man stänger av medlemmar för att de gör just vad de ska, debbatera på ett forum, så skjuter man sig själv i foten. Tråden i fråga berörde visseligen en substans som i vissa länder räknas som en drog, men i många är det lika normalt som cigg... Tråden handlade dessutom om ett tweak, som bevisligen fungerar, även om det så att säga kommer inifrån. Men det gör ju faktiskt sådana här "öron pinnar" som man skall bränna i öronen också.

Jag tror att ett forum håller på att binda ris åt egen rygg om man inte låter dess medlemmar säga vad det vill, annars blir det som vilket totalitärt samhälle som helst (jag tycker ledningen för forumet skall skämmas). Kanske är det så att "branchen" inte vill att allmänheten ska känna till sådana tweaks, eftersom då så kallad hi-end utrustning blir mindre attraktiv.

Avslutningsvis, det finns genvägar till det perfekta ljudet!



Yoda!!!!!!!!

Hoppas ditt inlägg var menat som ironiskt, tyvärr så framgick inte detta så bra. Är det möjligen så att du är en av de avstängda med ny färsk identitet? Oavsett du är ny eller "nygammal" så bör även du uteslutas. Vad andra länder tycker om knark är ointressant, det som gäller i Sverige är det vesäntliga! Knark är inte ett tweek utan ett missbruk, så gör dig inte dummare än vad du är.
Kenth

"med lång, lång erfarenhet som terapeut inom psykiatrin"
Go to Top of Page

Patrik
Aston Martin

613 Posts

Posted - 2002/12/09 :  14:56:04  Show Profile Send Patrik a Private Message
quote:
Originally posted by niklass
håller med ekman, var ska gränsen dras?

Jag kanske är naiv, men för mig är gränsen solklar. Vad som är rätt och fel, bra och dåligt, är subjektivt och vi kommer aldrig vara överens. Men det finns faktiskt lagar och förordningar som tydligt talar om vad som är tillåtet. Droger är det inte. Alkohol är lagligt inom vissa ramar (typ ålder).

Sedan är det förstås upp till forumsägaren att bestämma vilka ämnen som forumet tillåter, men att jämföra droger med whiskytråden är inte speciellt relevant.

[green]It's all about the music![/green]
Go to Top of Page

ekman
Member

270 Posts

Posted - 2002/12/09 :  15:00:16  Show Profile Send ekman a Private Message
drog som drog? enda skillnaden är att staten tjänar pengar på alkoholen inte på droger och att droger är skadligare men alkohol och knark är ganska dödligt bägge två och det finns ingen egentlig skillnad du kan dricka ihjäl dig på whisky och du kan sniffa ihjäl dig också så var i ligger skillnaden? ingedera har något på forumet att göra egentligen du kanske svarar att man bara dricker lite whisky för att njuta av smaken men det är ju också skadligt och man kanske röker på lite för att njuta av känslan?? skillnaden är hårfin och mellan ganja som påtalades och alkohol finns den knappt förutom att en är accepterad och säljs lagligt av staten...

bort med båda ifrån forumet
Go to Top of Page

Majjen03
Ej medlem längre

772 Posts

Posted - 2002/12/09 :  15:02:38  Show Profile Send Majjen03 a Private Message
quote:
Originally posted by Ranefjord

Jag är själv nykterist på alla håll o kanter. En cigg ibland, det är det enda. Tycker även att alkoholdiskusionerna på 'övrigt' forumet känns fel det också. Visst det är inte farligt att ta ett glas då o då. Men så mycket som det dricks på uteställena..... Det är ännu värre.... Det värsta är att det inte görs nått åt det.. Eller är det så att folk verkligen inte har nått bättre för sig??!! På högskolor är det ännu värre. Jag förstår inte att folk inte fattar hur farligt det är. Ta det måttligt...



Hej Ranefjord!

Du menar väl inte att jämställa "vår" diskussion om fin, dyr Whiskey med denna absurda knarkpropaganda?
Att ta ett glas Whiskey och lyssna på musik i glada vänners lag är inte att betrakta som missbruk, detta är ju också helt accepterat i vår kultur. Vem har pratat om att supa på uteställen etc?
På uteställerna dricker man oftast inte dyr, gammal Whiskey utan där tar ungdomarna andra "syntetiska" medel.
Mvh
Kenth

"Min mor dog av alkoholen vid 60- års ålder, själv dricker jag med respekt och glädje whiskey under kontrollerade former"
Go to Top of Page

ekman
Member

270 Posts

Posted - 2002/12/09 :  15:04:23  Show Profile Send ekman a Private Message
jag menar att jämställa dom =)
Go to Top of Page

silvestro
Member

122 Posts

Posted - 2002/12/09 :  15:33:38  Show Profile Send silvestro a Private Message
Varför pratar ni om det här på ett HiFi forum!!!!!! För mig är ofattbar att ni slösa bort tid på detta ämnet. Hi Fi är ett intresse och folk vill diskutera saker och ting men allt dessa "att vara eller inte vara, totalitär samhälle, censur" är rena rama trams på DETTA forumet. Jag har inget emot att folk vill filosifera och diskutera frågor som drogar och alkohol men inte på ett HI FI FORUM!!!!!

God Jul på er allihopa !!!!!
Go to Top of Page

matså
Semesterfirare

2705 Posts

Posted - 2002/12/09 :  15:36:43  Show Profile Send matså a Private Message
Jag hoppas inte ni har gått på myten att man hör musiken bättre med lite knark i sig. Det är buffel och båg. Visst det känns annorlunda men man hör inte mer för det. Man inbillar sig det hela. Knark är mycket mer beroende framkallande än sprit. Men visst är det mycket farligt om man inte ser upp.

Min fotosida på flickr
Go to Top of Page

David A
Baseball Fury

1341 Posts

Posted - 2002/12/09 :  15:48:16  Show Profile Send David A a Private Message
Jag såg den där tweak-tråden och tyckte oxå att det var en helt sjuk sak att ta upp. Men vart tog Robin Fisher vägen? Såg att han tog ton MOT hela drog debatten, gick han över gränsen eller? Jag såg nämligen inte hans sista post
Go to Top of Page

ekman
Member

270 Posts

Posted - 2002/12/09 :  15:49:12  Show Profile Send ekman a Private Message
kolla på övrigt forumet robin drog sig ur igen =)
Go to Top of Page

j.persson
Me, Myself & I !!

549 Posts

Posted - 2002/12/09 :  15:50:05  Show Profile Send j.persson a Private Message
Min helt bestämda uppfattning är att denna diskussion inte hör hemma här, oavsett era eventuella ståndpunkter.

Här diskuterar vi välljud och musik. Tyckande om droger (egentligen även inklusive sprit) hör INTE hemma här!

Jag tycker att en hård, tydlig och konsekvent policy är på sin plats från moderatorernas sida.

Förutom att det är off-topic är det tämligen upprörande! Urk!
Go to Top of Page

Klenkar
Member

1157 Posts

Posted - 2002/12/09 :  15:53:35  Show Profile Send Klenkar a Private Message
Fan! Lite knark skall en man kunna tåla. Travel by mile, dragonfly.
mvh från en som är clean.
Allt missbruk är av ondo, så också detta som många här är beroende av, hifi. När ett behov tar över ditt jag, är det inte längre du som styr, utan behovet. Man känner ett tomrum, alltså måste man tweaka något i sin närhet.

...at the gates of hell I will swing my sword, converting the souls of the non-believers...

Edited by - Klenkar on 2002/12/09 15:54:19
Go to Top of Page

n/a
deleted

1080 Posts

Posted - 2002/12/09 :  17:08:08  Show Profile Send n/a a Private Message
Majjen: Det handlar väl mest om vad som bör diskuteras på ett hififorum. Alkohol är en drog, dyr som billig, välsmakande som icke välsmakande. Man kan säga samma sak om olika röka, rocktobak (A) som vanlig. I alla fallen så hör det inte hemma här. Nu lägger jag ner denna diskusionen. Min ståndpunkt är fortfarande nykterist (det inkluderar givetvis alla droger) så ingen har missuppfattat mig. Man vill ju inte få en knarkstämpel på sig.

Herr_Engel:#hififorum@quakenet
Go to Top of Page
Page: of 3 Previous Topic Topic Next Topic  
Previous Page | Next Page
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.59 sekunder. Snitz Forums 2000