HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 MJ Acoustics pro 50 mk2 sub. Hjälp mig tack!
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

JWO
fd. OhmBoy

1713 Posts

Posted - 2007/09/24 :  17:43:32  Show Profile  Visit JWO's Homepage Send JWO a Private Message
Båda mina Mj Acoustics subbar brusar så mycket så jag störs av det från lyssningsplats som är ca 3 meter från subbarna.

Ni som äger denna sub. Kan ni hjälpa mig och slå på subben utan någon in-signal - och sedan lyssna.


Hör ni något brus från den?

Om ni inte gör det är det troligtvis fel på båda mina och jag måste lämna in dem.

En herre som äger 2 st här på forumet sa att hans INTE brusade alls.

Snälla vill ni kolla och återkomma till mig är ni JÄTTESCHYSSTA!!


Kram på er!


Det finns en genväg till det perfekta ljudet: Intelligent Sounds iS8pro mk2+!

http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=77254

EmilH
Member

484 Posts

Posted - 2007/09/24 :  19:17:37  Show Profile Send EmilH a Private Message
Det låter ju nästan som om du borde byta dem oavsett om någon annan har likadant brus eller inte... det där hade jag nog inte stått ut med... låter ju helt otroligt störande!

Har återförsäljaren till subborna några fler på lager för jämförelser? Någon demokörd kanske?
Du borde väl kunna lämna tillbaka dem för reparation eller byte till någon annan produkt?

Jaja, lycka till iallafall!
Go to Top of Page

JWO
fd. OhmBoy

1713 Posts

Posted - 2007/09/24 :  19:59:25  Show Profile  Visit JWO's Homepage Send JWO a Private Message
Jo, jag pratade med hifi-kit idag. De skulle lyssna på sin demo subb under morgondagen.

Jag vet att jag kan vara lite känslig ibland. Men detta brus är så uppenbart tycker jag. Men vad är odsen att båda mina brusar ?

Skumt.


Det finns en genväg till det perfekta ljudet: Intelligent Sounds iS8pro mk2+!

http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=77254
Go to Top of Page

FBK
700.000-klubben

7378 Posts

Posted - 2007/09/24 :  23:39:25  Show Profile Send FBK a Private Message
quote:
En herre som äger 2 st här på forumet sa att hans INTE brusade alls.

Är denna herre MangaX, frågade honom om detta för ett tag sedan när jag rekomenderade att du skulle kontakta honom och fick då svaret att hans ex var tysta. Låter skumt detta och det låter som om något är fel. Har aldrig varit med om det själv att en subb brusar och har nog aldrig läst om detta problem heller.
Ps. Innan du lämnar in dem så kolla alla kontakter och testa att koppla in dem på en annat väggutag än det som du använder till stereon.

Lever på samhällets botten.
Knappt aktiv forummedlem längre, men jag tittar in ibland.
Go to Top of Page

JWO
fd. OhmBoy

1713 Posts

Posted - 2007/09/25 :  06:01:59  Show Profile  Visit JWO's Homepage Send JWO a Private Message
Stämmer rätt, Fbk.

Jag skall prova allt.

Bara det inte är jag som är för känslig


Jag skall berätta så fort jag vet något nytt.

Det finns en genväg till det perfekta ljudet: Intelligent Sounds iS8pro mk2+!

http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=77254
Go to Top of Page

OcA
Member

2184 Posts

Posted - 2007/09/25 :  15:10:46  Show Profile Send OcA a Private Message
Det ska inte brusa så att det är hörbart från lyssningsposition. Lägger man örat mot högtalaren och vrider på volymen, så kan det brusa litegrann, men det ska inte vara av den karaktären som du beskriver, Ohmboy!

Min REL Stampede var helt knäpptyst och det har alla andra subbar jag provat också varit.

Finns all möjlighet att båda subbarna kan ha samma fel. Är de byggda vid samma tillfälle och med kanske någon komponent som inte lirar är det inte alls konstigt tycker jag.

Jag hade propsat på att få dem utbytta i vilket fall. Du har ingen butik i närheten som saluför dessa burkar? Kan du ju gå dit och lyssna!


Dator -> Sony TA9000ES -> Mackie M1400x2 -> JBL! LS60 + dubbla tappade horn = konsert hemma!
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.55 sekunder. Snitz Forums 2000