HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 Diverse
 HiFi Off Topic - Fritt Forum
 Griniga Gubbar ( GOM )
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Previous Page | Next Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 3

soundbrigade
Semesterfirare

7879 Posts

Posted - 2007/09/25 :  09:20:16  Show Profile Send soundbrigade a Private Message
Ser inte att läsa MED glasögon.
Go to Top of Page

Boergars
Member

1641 Posts

Posted - 2007/09/27 :  13:19:27  Show Profile  Visit Boergars's Homepage Send Boergars a Private Message
Från internet:

quote:
Du vet att du lever 2007 när#8230;

Du slår in en PIN-kod på micron

Du har 15 telefonnummer till en familj på tre personer

Du skickar ett emejl till personen som sitter brevid dig

Orsaken till att du tappat kontakten med gamla vänner är att du inte har deras e-postadress

#8230;Eller så är de inte med i din MSN-kontaktlista

Du har jobbat vid samma skrivbord i fyra år, men för tre olika företag

Din chef inte klarar att göra ditt jobb

Du ringer familjen för att höra om de är hemma, när du kör in i garaget

All reklam på TV har en internetadress

Du får panik om du glömmer mobiltelefonen hemma (som du inte ens hade de första 20 åren av ditt liv), och du måste vända för att hämta den

Du loggar in på internet innan du hämtar frukostkaffet i espressomaskinen

SAOL säger:löda v. lödde, lött, lödd n. lött, pres. löder
sammanfoga medelst smält metall
Go to Top of Page

Ryssen
100.000-klubben

8649 Posts

Posted - 2007/09/27 :  14:28:43  Show Profile  Visit Ryssen's Homepage Send Ryssen a Private Message
quote:
Du får panik om du glömmer mobiltelefonen hemma (som du inte ens hade de första 20 åren av ditt liv), och du måste vända för att hämta den

Du loggar in på internet innan du hämtar frukostkaffet i espressomaskinen

Blir lite avundsjuk på att alla ungar har nyaste mobilen,men i alla fall vad ska jag med den nyaste..

Learning by burning..
You say that you can read my mind--Be careful of what you might find. -Ozzy-
Go to Top of Page

time
Harry-vinnare 2004

2637 Posts

Posted - 2007/09/27 :  18:06:58  Show Profile Send time a Private Message
Hatar PIN koder, vad ska man med det till

Lämnat forumet
Go to Top of Page

MatsT
100.000-klubben

2457 Posts

Posted - 2007/09/27 :  18:32:14  Show Profile Send MatsT a Private Message
Om man läser på svenska så blir det pin-koder, alltså inget positivt.
Go to Top of Page

Boergars
Member

1641 Posts

Posted - 2007/10/08 :  15:06:09  Show Profile  Visit Boergars's Homepage Send Boergars a Private Message
En medlem?

http://hem.bredband.net/boergars/gnall.jpg

Go to Top of Page

soundbrigade
Semesterfirare

7879 Posts

Posted - 2007/10/09 :  08:40:45  Show Profile Send soundbrigade a Private Message
Den var go, Boergars!

Är lika rabiat själv: [url="http://beaver.pastisch.se]Huggbävern[/url]
Go to Top of Page

Jörgen_G
Medlem i AÖ RödaTråden vinnare

8011 Posts

Posted - 2007/10/10 :  15:45:48  Show Profile  Visit Jörgen_G's Homepage Send Jörgen_G a Private Message
Hmmm - min chef, några år äldre än mig kom in med samma urklipp och trodde jag skulle uppskatta det. Hur nu det ska tolkas...

/Jörgen G

Mina grejor kan man läsa om i min tråd i Medlemmarnas system.

Hen är ett förvånansvärt praktiskt och användbart pronomen.
Go to Top of Page

soundbrigade
Semesterfirare

7879 Posts

Posted - 2007/10/10 :  17:38:47  Show Profile Send soundbrigade a Private Message
Jag blir sur när alla gamlingar (och barnvagnsmorsor) ska ut på stan vid lunchtid och proppa igen kassorna på banken, apoteket och Hemköp .... De kan ju gå ut före 11.00 och efter 13.00.
Go to Top of Page

Bernt Jansson
400.000-klubben

19763 Posts

Posted - 2007/10/15 :  11:49:49  Show Profile  Visit Bernt Jansson's Homepage Send Bernt Jansson a Private Message
Känner att jag snart platsar i klubben också, håller med om mycket i den här tråden.

MVH Bernt Mitt system

"Det enda man kan vara praktiskt taget säker på är att en rak tonkurva alltid är fel." - Ingvar Öhman

Jobbar för Jorma Design och gillar bashorn
Go to Top of Page

soundbrigade
Semesterfirare

7879 Posts

Posted - 2007/10/15 :  19:05:24  Show Profile Send soundbrigade a Private Message
Fan i h-e Bernt. Här har folk rullat upp till sköna Lilla Paris från säkert lika sköna Göteborg; du kunde ju tagit till rullator och rullat med, så kunde vi titta på bilderna av barn-barnen och pratat om de kalla krigsvintrarna 1942 ....
Go to Top of Page

Bernt Jansson
400.000-klubben

19763 Posts

Posted - 2007/10/20 :  21:22:40  Show Profile  Visit Bernt Jansson's Homepage Send Bernt Jansson a Private Message

MVH Bernt Mitt system

"Det enda man kan vara praktiskt taget säker på är att en rak tonkurva alltid är fel." - Ingvar Öhman

Go to Top of Page

Fredrik
Member

245 Posts

Posted - 2007/10/23 :  20:32:28  Show Profile Send Fredrik a Private Message
Kan hålla med om mycket i denna tråden jag med.

Speciellt det där med selektiv hörsel.

Och då har jag precis passerat 30!

!JBL
Go to Top of Page

Lech
Member

1353 Posts

Posted - 2007/10/23 :  21:45:01  Show Profile Send Lech a Private Message
Lägger denna här också ( finns i annan tråd ) Men samma gamla griniga gubbe.

[quoteTill alla barn som överlevde 30, 40, 50, 60 och 70 talet

Först så överlevde vi att födas av Mammor som rökte och drack under graviditeten.
Dom tog magnecyl och alla möjliga läkemedel, åt blue cheese dressing samt åt tonfisk direkt ur burken men blev aldrig testade för diabetes.

Efter detta trauma blev vi lagd på mage för att sova i en spjälsäng målad i en rosa eller babyblå färg med hög blyhalt.

Vi hade ingen barnsäkerhet på medicinburkar, Dörrar eller fönster och när vi cyklade hade vi ingen hjälm!! För att inte tala om vilken risk vi tog när vi liftade.

Som spädbarn och barn åkte man bil utan barnstol, bilkudde , säkerhetsbälte eller airbag.

Vi drack vatten direkt ur trädgårdsslangen och INTE ur glas eller flaska.

Vi delade läsk med flera kompisar och drack direkt ur flaskan och INGEN dog av detta.

Vi åt muffins, Mammas bullar, vitt bröd, riktigt smör och för mycket socker på cornflakes och i långfilen, Inte blev vi överviktiga för det!!

För att

VI VAR ALLTID UTE OCH LEKTE!!!

Vi kunde gå hemifrån på morgonen leka hela dan och kom hem när gatlyktorna var tända.

Ingen kunde nå oss på hela dan OCH VI VAR OKEJ!!

I timmar kunde vi bygga lådbilar av skräp för att sedan åka ned för någon backe och då upptäcka att vi glömt bromsarna.

Efter att vi åkt in i träd och buskar ett par gånger lärde vi oss att lösa problemet.

Vi hade inga Playstation, nindendos, X-box, ingen video eller DVD, inga 150 kanaler
På TV,n inget surroundljud, CDspelare inga MOBILTELEFONER, DATORER inget Internet eller MSN
Vi hade VÄNNER och dom fann vi UTOMHUS!!

Vi föll från träd och tak, skar oss, Bröt armar och ben, slog ut tänder!!
Och inte blev någon stämd eller anmäld för det.

Vi åt maskar och kakor gjorda av sand eller jord
Och inte fortsatte maskarna att leva i magen!!

Vi fick luftgevär vid 10års ålder, vi hittade på spel och lekar med hjälp av en pinne och en tennisboll, och fast man sa att det kunde hända, så var det inte så många som fick sina ögon utpetade av pinnar.

Vi cyklade eller gick till kompisar, ringde eller knackade på och ibland steg vi bara in och pratade med dem.

Fotbollslaget hade uttagningar och alla blev inte uttagna, dom som inte blev det, fick lära sig att handskas med besvikelsen
OTROLIGT ELLER HUR!!??

Tanken på att våra föräldrar skulle stå på vår sida om vi bröt mot lagen fanns inte
Dom var faktiskt lagens högra arm!!

Denna generation har faktisk fostrat dom största risktagarna, problemlösarna och investerarna någonsin.

Dom senaste 50 åren har varit en explosion av uppfinningar och nya ideèr
Vi hade frihet, misslyckanden, framgång och ansvar och vi lärde oss att ta allt detta!!

Om du är en av dem så
GRATTIS

Du kanske vill dela med dig av detta till andra som som har haft turen att få växa upp som barn den tiden innan ADVOKATER och MYNDIGHETER reglerade ditt liv för
"DITT EGET BÄSTA"??

Och när du ända håller på!!
Berätta för dina barn hur modiga och( lyckliga) deras föräldrar var

Vis mans ord ???
MVH
Lech][/quote]

Analog,purist,fanatiker
Allt var inte bättre förr,men det mesta.

Edited by - Lech on 2007/10/24 17:37:50
Go to Top of Page

Kmj
Member

2870 Posts

Posted - 2007/10/23 :  23:09:23  Show Profile Send Kmj a Private Message
Mkt av inlägget från Leach stämmer även på mig som är 28. Feta ungar? Ut och lek istället för att sitta inne för fasen. Jag hade video och nintendo men kunde drömma om att vara inne om det inte var dåligt väder.

Allt är numera någon annans fel.

.....where the music comes to die.
Go to Top of Page

Bernt Jansson
400.000-klubben

19763 Posts

Posted - 2007/10/26 :  10:44:57  Show Profile  Visit Bernt Jansson's Homepage Send Bernt Jansson a Private Message
quote:
Allt är numera någon annans fel.
Har det alltid varit ju!

MVH Bernt Mitt system

Go to Top of Page

Boergars
Member

1641 Posts

Posted - 2007/10/26 :  11:31:10  Show Profile  Visit Boergars's Homepage Send Boergars a Private Message
Nej, allt är MITT fel...

Go to Top of Page

Bernt Jansson
400.000-klubben

19763 Posts

Posted - 2007/10/26 :  16:23:05  Show Profile  Visit Bernt Jansson's Homepage Send Bernt Jansson a Private Message
Skönt, då vet vi fortsättningsvis.

MVH Bernt Mitt system

Go to Top of Page

svejk
NA addikt

3505 Posts

Posted - 2007/10/26 :  21:46:54  Show Profile Send svejk a Private Message
Är grinig över att de unga gloparna har sååå snygga brudar.

Ett exempel. Kolla på tex Vm i fridrott. För 30 år sedan fanns det 4-5 snygga deltagare. Tamara Press och systrarna såg ut som traktorer med piasavakvastar under armarna. Nu för tiden är det 4-5 som INTE är snygingar. Oerhörd orättvisa är vad det är, vi äldre fick glo på bondras.

pryttlar http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=27255
Sugen på att lyssna? Skicka PM
Svejk
Go to Top of Page

matså
Semesterfirare

2705 Posts

Posted - 2007/10/27 :  00:24:48  Show Profile Send matså a Private Message
Fast jag är glad för pinkoderna, nej jag är väldigt glad speciellt i dag. Stod i en kö på Maxi som kändes som det skulle ta en evighet. Men tack vare man stod i scannerkön så tog det högst fem minuter mot jag skulle gissat minst en halvtimme på en vanlig kö.Härligt, länge leve scanning!!

Min fotosida på flickr

Edited by - matså on 2007/10/27 00:25:35
Go to Top of Page

Lord
Member

1020 Posts

Posted - 2007/10/27 :  18:47:43  Show Profile Send Lord a Private Message
Jag tror att den här passar in här
Morderna tider.mp3

En bit tråd blir inte mer antenn bara för att du kan ansluta den till radion
Min anläggning
Go to Top of Page

lagun49
Member

138 Posts

Posted - 2007/10/28 :  00:44:45  Show Profile Send lagun49 a Private Message

Lars G

Den som aldrig misslyckats har heller aldrig försökt.
Go to Top of Page

poppen
Member

1570 Posts

Posted - 2007/10/31 :  09:06:12  Show Profile Send poppen a Private Message
jag har själv blivit en grinig gubbe retar mig på snorspottloskor på stan.
Go to Top of Page

pick-me-up
Member

1382 Posts

Posted - 2007/11/03 :  18:47:12  Show Profile Send pick-me-up a Private Message
I går var det ett gäng mopedister och andra störande moment på våran gård ute och levde loppan.
Jag blev så arg att jag röt åt dem genom fönstret så att jag har tappat nästan rösten i dag!
Men de for i väg! Får se om de tänker att hämnas eller nåt sånt. Men det får jag ta sen.

Garanterad räknas jag då för en grinig gammal gubbe bland de, alla fall, eller hur?
Gör inte mig något, men de ska inte få komma hit och störa idyllen för det här är ett privatområde och inte någon samlingsplats åt alla traktens ungar!

Hur kul skulle det vara på en skala när de kom på din tomt och härjar? Fast jag bor i ett hyreshus så några rättigheter måste även vi ha, eller hur?

Edited by - pick-me-up on 2007/11/03 18:50:06
Go to Top of Page

n0p
Member

1047 Posts

Posted - 2007/11/03 :  20:30:48  Show Profile Send n0p a Private Message
poppen: testa att bo granne med en ungdomsgård som en annan gör, då blir man en smula less på att de är konstant med loskor utanför dörren.... Att det är fem meter till närmaste rabatt där de kan loska tills kossorna kommer ger liksom en extra dimension till det hela.

Exit Planet Dust
Go to Top of Page
Page: of 3 Previous Topic Topic Next Topic  
Previous Page | Next Page
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.38 sekunder. Snitz Forums 2000