Author |
Topic |
soundbrigade
Semesterfirare
7879 Posts |
Posted - 2007/09/25 : 09:20:16
|
Ser inte att läsa MED glasögon. |
|
|
Boergars
Member
1641 Posts |
Posted - 2007/09/27 : 13:19:27
|
Från internet:
quote: Du vet att du lever 2007 när#8230; Du slår in en PIN-kod på micron
Du har 15 telefonnummer till en familj på tre personer
Du skickar ett emejl till personen som sitter brevid dig
Orsaken till att du tappat kontakten med gamla vänner är att du inte har deras e-postadress
#8230;Eller så är de inte med i din MSN-kontaktlista
Du har jobbat vid samma skrivbord i fyra år, men för tre olika företag
Din chef inte klarar att göra ditt jobb
Du ringer familjen för att höra om de är hemma, när du kör in i garaget
All reklam på TV har en internetadress
Du får panik om du glömmer mobiltelefonen hemma (som du inte ens hade de första 20 åren av ditt liv), och du måste vända för att hämta den
Du loggar in på internet innan du hämtar frukostkaffet i espressomaskinen
|
SAOL säger:löda v. lödde, lött, lödd n. lött, pres. löder sammanfoga medelst smält metall |
|
|
Ryssen
100.000-klubben
8649 Posts |
Posted - 2007/09/27 : 14:28:43
|
quote: Du får panik om du glömmer mobiltelefonen hemma (som du inte ens hade de första 20 åren av ditt liv), och du måste vända för att hämta den
Du loggar in på internet innan du hämtar frukostkaffet i espressomaskinen
Blir lite avundsjuk på att alla ungar har nyaste mobilen,men i alla fall vad ska jag med den nyaste.. |
Learning by burning.. You say that you can read my mind--Be careful of what you might find. -Ozzy-
|
|
|
time
Harry-vinnare 2004
2637 Posts |
Posted - 2007/09/27 : 18:06:58
|
Hatar PIN koder, vad ska man med det till |
Lämnat forumet |
|
|
MatsT
100.000-klubben
2457 Posts |
Posted - 2007/09/27 : 18:32:14
|
Om man läser på svenska så blir det pin-koder, alltså inget positivt.
|
|
|
Boergars
Member
1641 Posts |
|
soundbrigade
Semesterfirare
7879 Posts |
Posted - 2007/10/09 : 08:40:45
|
Den var go, Boergars!
Är lika rabiat själv: [url="http://beaver.pastisch.se]Huggbävern[/url] |
|
|
Jörgen_G
Medlem i AÖ RödaTråden vinnare
8011 Posts |
Posted - 2007/10/10 : 15:45:48
|
Hmmm - min chef, några år äldre än mig kom in med samma urklipp och trodde jag skulle uppskatta det. Hur nu det ska tolkas...
/Jörgen G |
Mina grejor kan man läsa om i min tråd i Medlemmarnas system. Hen är ett förvånansvärt praktiskt och användbart pronomen. |
|
|
soundbrigade
Semesterfirare
7879 Posts |
Posted - 2007/10/10 : 17:38:47
|
Jag blir sur när alla gamlingar (och barnvagnsmorsor) ska ut på stan vid lunchtid och proppa igen kassorna på banken, apoteket och Hemköp .... De kan ju gå ut före 11.00 och efter 13.00. |
|
|
Bernt Jansson
400.000-klubben
19763 Posts |
Posted - 2007/10/15 : 11:49:49
|
Känner att jag snart platsar i klubben också, håller med om mycket i den här tråden. |
MVH Bernt Mitt system
"Det enda man kan vara praktiskt taget säker på är att en rak tonkurva alltid är fel." - Ingvar Öhman
Jobbar för Jorma Design och gillar bashorn
|
|
|
soundbrigade
Semesterfirare
7879 Posts |
Posted - 2007/10/15 : 19:05:24
|
Fan i h-e Bernt. Här har folk rullat upp till sköna Lilla Paris från säkert lika sköna Göteborg; du kunde ju tagit till rullator och rullat med, så kunde vi titta på bilderna av barn-barnen och pratat om de kalla krigsvintrarna 1942 .... |
|
|
Bernt Jansson
400.000-klubben
19763 Posts |
Posted - 2007/10/20 : 21:22:40
|
|
MVH Bernt Mitt system
"Det enda man kan vara praktiskt taget säker på är att en rak tonkurva alltid är fel." - Ingvar Öhman
|
|
|
Fredrik
Member
245 Posts |
Posted - 2007/10/23 : 20:32:28
|
Kan hålla med om mycket i denna tråden jag med.
Speciellt det där med selektiv hörsel.
Och då har jag precis passerat 30! |
!JBL |
|
|
Lech
Member
1353 Posts |
Posted - 2007/10/23 : 21:45:01
|
Lägger denna här också ( finns i annan tråd ) Men samma gamla griniga gubbe.
[quoteTill alla barn som överlevde 30, 40, 50, 60 och 70 talet
Först så överlevde vi att födas av Mammor som rökte och drack under graviditeten. Dom tog magnecyl och alla möjliga läkemedel, åt blue cheese dressing samt åt tonfisk direkt ur burken men blev aldrig testade för diabetes.
Efter detta trauma blev vi lagd på mage för att sova i en spjälsäng målad i en rosa eller babyblå färg med hög blyhalt.
Vi hade ingen barnsäkerhet på medicinburkar, Dörrar eller fönster och när vi cyklade hade vi ingen hjälm!! För att inte tala om vilken risk vi tog när vi liftade.
Som spädbarn och barn åkte man bil utan barnstol, bilkudde , säkerhetsbälte eller airbag.
Vi drack vatten direkt ur trädgårdsslangen och INTE ur glas eller flaska.
Vi delade läsk med flera kompisar och drack direkt ur flaskan och INGEN dog av detta.
Vi åt muffins, Mammas bullar, vitt bröd, riktigt smör och för mycket socker på cornflakes och i långfilen, Inte blev vi överviktiga för det!!
För att
VI VAR ALLTID UTE OCH LEKTE!!!
Vi kunde gå hemifrån på morgonen leka hela dan och kom hem när gatlyktorna var tända.
Ingen kunde nå oss på hela dan OCH VI VAR OKEJ!!
I timmar kunde vi bygga lådbilar av skräp för att sedan åka ned för någon backe och då upptäcka att vi glömt bromsarna.
Efter att vi åkt in i träd och buskar ett par gånger lärde vi oss att lösa problemet.
Vi hade inga Playstation, nindendos, X-box, ingen video eller DVD, inga 150 kanaler På TV,n inget surroundljud, CDspelare inga MOBILTELEFONER, DATORER inget Internet eller MSN Vi hade VÄNNER och dom fann vi UTOMHUS!!
Vi föll från träd och tak, skar oss, Bröt armar och ben, slog ut tänder!! Och inte blev någon stämd eller anmäld för det.
Vi åt maskar och kakor gjorda av sand eller jord Och inte fortsatte maskarna att leva i magen!!
Vi fick luftgevär vid 10års ålder, vi hittade på spel och lekar med hjälp av en pinne och en tennisboll, och fast man sa att det kunde hända, så var det inte så många som fick sina ögon utpetade av pinnar.
Vi cyklade eller gick till kompisar, ringde eller knackade på och ibland steg vi bara in och pratade med dem.
Fotbollslaget hade uttagningar och alla blev inte uttagna, dom som inte blev det, fick lära sig att handskas med besvikelsen OTROLIGT ELLER HUR!!??
Tanken på att våra föräldrar skulle stå på vår sida om vi bröt mot lagen fanns inte Dom var faktiskt lagens högra arm!!
Denna generation har faktisk fostrat dom största risktagarna, problemlösarna och investerarna någonsin.
Dom senaste 50 åren har varit en explosion av uppfinningar och nya ideèr Vi hade frihet, misslyckanden, framgång och ansvar och vi lärde oss att ta allt detta!!
Om du är en av dem så GRATTIS
Du kanske vill dela med dig av detta till andra som som har haft turen att få växa upp som barn den tiden innan ADVOKATER och MYNDIGHETER reglerade ditt liv för "DITT EGET BÄSTA"??
Och när du ända håller på!! Berätta för dina barn hur modiga och( lyckliga) deras föräldrar var
Vis mans ord ??? MVH Lech][/quote] |
Analog,purist,fanatiker Allt var inte bättre förr,men det mesta. |
Edited by - Lech on 2007/10/24 17:37:50 |
|
|
Kmj
Member
2870 Posts |
Posted - 2007/10/23 : 23:09:23
|
Mkt av inlägget från Leach stämmer även på mig som är 28. Feta ungar? Ut och lek istället för att sitta inne för fasen. Jag hade video och nintendo men kunde drömma om att vara inne om det inte var dåligt väder.
Allt är numera någon annans fel. |
.....where the music comes to die. |
|
|
Bernt Jansson
400.000-klubben
19763 Posts |
Posted - 2007/10/26 : 10:44:57
|
quote: Allt är numera någon annans fel.
Har det alltid varit ju! |
MVH Bernt Mitt system
|
|
|
Boergars
Member
1641 Posts |
Posted - 2007/10/26 : 11:31:10
|
Nej, allt är MITT fel... |
SAOL säger:löda v. lödde, lött, lödd n. lött, pres. löder sammanfoga medelst smält metall |
|
|
Bernt Jansson
400.000-klubben
19763 Posts |
Posted - 2007/10/26 : 16:23:05
|
Skönt, då vet vi fortsättningsvis. |
MVH Bernt Mitt system
|
|
|
svejk
NA addikt
3505 Posts |
Posted - 2007/10/26 : 21:46:54
|
Är grinig över att de unga gloparna har sååå snygga brudar.
Ett exempel. Kolla på tex Vm i fridrott. För 30 år sedan fanns det 4-5 snygga deltagare. Tamara Press och systrarna såg ut som traktorer med piasavakvastar under armarna. Nu för tiden är det 4-5 som INTE är snygingar. Oerhörd orättvisa är vad det är, vi äldre fick glo på bondras. |
pryttlar http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=27255 Sugen på att lyssna? Skicka PM Svejk |
|
|
matså
Semesterfirare
2705 Posts |
Posted - 2007/10/27 : 00:24:48
|
Fast jag är glad för pinkoderna, nej jag är väldigt glad speciellt i dag. Stod i en kö på Maxi som kändes som det skulle ta en evighet. Men tack vare man stod i scannerkön så tog det högst fem minuter mot jag skulle gissat minst en halvtimme på en vanlig kö.Härligt, länge leve scanning!! |
Min fotosida på flickr
|
Edited by - matså on 2007/10/27 00:25:35 |
|
|
Lord
Member
1020 Posts |
Posted - 2007/10/27 : 18:47:43
|
Jag tror att den här passar in här Morderna tider.mp3 |
En bit tråd blir inte mer antenn bara för att du kan ansluta den till radion Min anläggning |
|
|
lagun49
Member
138 Posts |
Posted - 2007/10/28 : 00:44:45
|
Lars G |
Den som aldrig misslyckats har heller aldrig försökt. |
|
|
poppen
Member
1570 Posts |
Posted - 2007/10/31 : 09:06:12
|
jag har själv blivit en grinig gubbe retar mig på snorspottloskor på stan. |
|
|
pick-me-up
Member
1382 Posts |
Posted - 2007/11/03 : 18:47:12
|
I går var det ett gäng mopedister och andra störande moment på våran gård ute och levde loppan. Jag blev så arg att jag röt åt dem genom fönstret så att jag har tappat nästan rösten i dag! Men de for i väg! Får se om de tänker att hämnas eller nåt sånt. Men det får jag ta sen.
Garanterad räknas jag då för en grinig gammal gubbe bland de, alla fall, eller hur? Gör inte mig något, men de ska inte få komma hit och störa idyllen för det här är ett privatområde och inte någon samlingsplats åt alla traktens ungar!
Hur kul skulle det vara på en skala när de kom på din tomt och härjar? Fast jag bor i ett hyreshus så några rättigheter måste även vi ha, eller hur?
|
Edited by - pick-me-up on 2007/11/03 18:50:06 |
|
|
n0p
Member
1047 Posts |
Posted - 2007/11/03 : 20:30:48
|
poppen: testa att bo granne med en ungdomsgård som en annan gör, då blir man en smula less på att de är konstant med loskor utanför dörren.... Att det är fem meter till närmaste rabatt där de kan loska tills kossorna kommer ger liksom en extra dimension till det hela.
|
Exit Planet Dust |
|
|
Topic |
|