HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Musik
 Nico, The Frozen Borderline
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

dahlfalk
Member

500 Posts

Posted - 2007/09/22 :  20:26:13  Show Profile Send dahlfalk a Private Message
Ojoj, nu mår jag nästan lite dåligt.
Sitter här i min ensamhet och dricker lite vin och löder lite på ett nytt projekt. Då fick jag för mig att dra på denna platta med Nico (bruttan från Velvet Underground) som stått på skivhyllan i flera månader utan att jag har lyssnat på den ännu (den var frugan som köpte den). Damn it, vilken dyster skiva!!! Utmärkelsen "Bästa självmords skiva" har fått en ny ledare! Riktigt sjuk, mörk och dyster platta! För er som gillar dyster musik är detta ett måste, helt klart!! Jag älskar mörk och dyster musik och jag mår lite dåligt av den här plattan så hon har ju ha lyckats med det iaf. =)

iroise
Member

1753 Posts

Posted - 2007/09/22 :  21:20:22  Show Profile Send iroise a Private Message
Jag har liknande känslor för velvets banan-lp den är också känslomässigt svart på riktigt och den spelas endast ibland.
Go to Top of Page

Ronnie_Ericsson
Medlem i AÖ

1035 Posts

Posted - 2007/09/22 :  22:29:35  Show Profile  Visit Ronnie_Ericsson's Homepage Send Ronnie_Ericsson a Private Message
Tyckte jag kände igen namnet på'n, fast inte som skivtitel.
Om jag förstår rätt så är det alltså en samling av två skivor: "The Marble Index" och "Desert Shore".

Vill minnas att några låtar på The Marble Index ändå är riktigt mysiga, t.ex: Frozen Warnings, Roses In The Snow & Nibelungen.

För att inte tala om hur gosig "All Tomorrow#8217;s Parties" är, på bananskivan. =)

heavy like if you were pulling into your driveway only to witness the whole of the moon slowly crushing your house
Go to Top of Page

svejk
NA addikt

3505 Posts

Posted - 2007/09/22 :  23:34:46  Show Profile Send svejk a Private Message
Nico och Patti Smith var/är de farligaste kvinnorna inom rocknroll. Gillar båda ordentligt. Såg Nico en gång byggde upp en riktigt mörk tät lite klastrofobisk stämmning med sin mörka alt och en tramporgel.

Anekdot, höll inte på att bli någon spelning,heroinet var slut. En kompis till syrran som var med och fixade på klubben fick slänga sig i bilen, dra till Estockholmo och handla ett par kapslar på plattan.


pryttlar http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=27255
Sugen på att lyssna? Skicka PM
Svejk
Go to Top of Page

dahlfalk
Member

500 Posts

Posted - 2007/09/22 :  23:48:17  Show Profile Send dahlfalk a Private Message
svejk: Hehe, galet!
Håller med om det, ang Patti och Nico!
Go to Top of Page

dahlfalk
Member

500 Posts

Posted - 2007/09/22 :  23:54:25  Show Profile Send dahlfalk a Private Message
Ronnie: Det är en sammligs skiva. Eller mer en best off, 1968-1970, den innehåller en massa outgivet och alternativa versioner av låtar.
Helt rätt att det är en dubbelskiva och visst är många av låtarna mysiga! Men dosen mörker och ångest är ändå grymt stor!
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.48 sekunder. Snitz Forums 2000