HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 Diverse
 HiFi Off Topic - Fritt Forum
 Jobbar ni?
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

brewitz
SW-hantering

1624 Posts

Posted - 2007/09/22 :  02:24:35  Show Profile Send brewitz a Private Message
Finns det fler stackare än jag som sitter och jobbar nu på nattkröken?
Själv har jag precis slagit igång ett databasjobb som kommer att köra på i femton timmar. Tyvärr måste det övervakas och startas om då och då, ingen sömn inatt
Vad gör ni andra, om ni finns?

Fuling
DIY-Harry 2006, 200.000-klubben

7826 Posts

Posted - 2007/09/22 :  02:57:46  Show Profile Send Fuling a Private Message
Själv sitter jag hemma, har läst lite i en bok de senaste timmarna och nu blev det en sista forumkoll innan jag stänger av datorn och går och knyter mig.
I snitt var sjätte natt har jag sovande jour på jobbet, arbetstiden slutar 23:00 och då är det väl meningen att man ska sova i personalrummet så att man är pigg och utsövd när nästa arbetsdag börjar åtta timmar senare. Jag är dock nattmänniska och har dessutom svårt att sova bra på jobbet så för mig brukar det bli ungefär fem timmars sömns och en massa forumsurfande istället på journätterna...

"För mig påverkar inte priset kabelns elektriska egenskaper och därmed deras påverkan på ljudet"
Go to Top of Page

Martin.M
Semesterfirare

3556 Posts

Posted - 2007/09/22 :  03:02:38  Show Profile
Jobbar med att sitta och surfa hela nätterna, inte så dumt ändå men tradigt i längden

admin @ Minhembio.com & självutnämnd Squeezbox-expert
Go to Top of Page

StefanL
Member

1020 Posts

Posted - 2007/09/22 :  21:08:34  Show Profile Send StefanL a Private Message
Jag sitter just nu på ett hotell i Braunschweig, har precis jobbat färdigt. Tar mig en Erdinger så jag kan trösta mig lite


Medlem i eoJeud, HiFi-Skånes stolthet
Go to Top of Page

Bernt Jansson
400.000-klubben

19763 Posts

Posted - 2007/09/22 :  22:14:30  Show Profile  Visit Bernt Jansson's Homepage Send Bernt Jansson a Private Message
Jobbar fram till 07 i morgon.

MVH Bernt Mitt system

"Det enda man kan vara praktiskt taget säker på är att en rak tonkurva alltid är fel." - Ingvar Öhman

Jobbar för Jorma Design och gillar bashorn
Go to Top of Page

Burmäster
Fd. Dan

2853 Posts

Posted - 2007/09/22 :  22:19:37  Show Profile  Visit Burmäster's Homepage Send Burmäster a Private Message
Just nu jobbar inte jag

Jag sitter i sweetspot med laptopen i knät och lyssnar på jazz. Lotta ligger i andra soffan och är djupt inne i en ny bok. Barnen sover. Jag har ett glas rött från sydafrika inom räckhåll.

En bra lördagskväll


Artphotography
Go to Top of Page

dahlfalk
Member

500 Posts

Posted - 2007/09/22 :  23:02:00  Show Profile Send dahlfalk a Private Message
Känner igen mig här. Förutom det där med Lotta... Maria däremot är hos sin syster idag. Och sen det där med barnen... Ja, det verkar ju som grannens barn sover iaf..

quote:
Just nu jobbar inte jag

Jag sitter i sweetspot med laptopen i knät och lyssnar på jazz. Lotta ligger i andra soffan och är djupt inne i en ny bok. Barnen sover. Jag har ett glas rött från sydafrika inom räckhåll.

En bra lördagskväll



Edit:
Ska väl försköka hålla mig lite OnTopic också...
När jag är på hemmaplan försöker jag att inte jobba utanför kontorstid. (Dock blir det oftast inte så...) Är jag däremot på annan ort så blir det gärna att man jobbar, jobbar och jobbar lite till... Och sen är det morgon och man måste upp och jobba igen.. usch!

Edited by - dahlfalk on 2007/09/22 23:06:53
Go to Top of Page

Gaffa
fd. Mabuse

1455 Posts

Posted - 2007/09/23 :  00:02:04  Show Profile  Visit Gaffa's Homepage Send Gaffa a Private Message
Det är helg, annars jobbar jag mellan 22:00 och 06:00. Fyra nätter i veckan.

Skeptic Friends Network
"When the going gets tough, the tough get duct-tape..."

"När Höginkomsttagarna kallar sig arbetarparti måste även sagoboksförfattarna ana nya läskretsar..." - Arne Anka
Go to Top of Page

brewitz
SW-hantering

1624 Posts

Posted - 2007/09/23 :  07:27:59  Show Profile Send brewitz a Private Message
<gnäll>
Efter att alla bitar fallit på plats kunde jag gå hem vid femtiden igår eftermiddag. Arbetsdagen blev 33 timmar räknat från fredagsmorgonen, bläää.
Jag är inte van att jobba hela nätterna och tycker det sliter rejält på kroppen och psyket, antagligen är det enklare om det är den dagliga rutinen och om man ger tusan i att jobba hela dagen innan. Igår blev dessutom min 29e raka dag på kontoret eller resande fot.
</gnäll>

Tjoho, det är söndag!!!!
Go to Top of Page

johan.björklund
Reportage-Harry -05 & -07, 100.000-klubben!

20859 Posts

Posted - 2007/09/23 :  10:53:10  Show Profile  Visit johan.björklund's Homepage Send johan.björklund a Private Message
Hörrudu Brewitz !

Nu får du allt slå av på tempot liiite Den berömmda väggen kan finnas bakom nästa krök o den är hård - jag vet

Jag jobbar själv varierande tider i nån sorts skiftgång fast det blir en hel del jobb hemma med- Allt från kl 06.00 till 24.00 Men vi ska snart plocka in fler på jobbet o då blir det konstant dagtid.

Jag jobbade natt för o det gillade jag skarpt fast då var jag singel.

>musik förmedlingen<
Medlem av det Skånska välljuds sällskapet eoJEUD
Go to Top of Page

H
Member

432 Posts

Posted - 2007/09/23 :  10:59:01  Show Profile  Visit H's Homepage Send H a Private Message
Igår var jag ledig. Idag ska jag minsann jobba, snickra kod. Helst skulle jag vilja snickra hatthylla och lukta på nysågad ek.

"Simplicity, I guess is a way of saying it. I am all for simplicity. If it's very complicated, i can't understand it."
Seymour Cray, 1975
Go to Top of Page

brewitz
SW-hantering

1624 Posts

Posted - 2007/09/23 :  14:59:29  Show Profile Send brewitz a Private Message
Jag vet att det finns en vägg bakom kröken, jag sprang in i den för rätt många år sedan. Numera jobbar jag sällan > 50h i veckan och försöker i det längsta ha helgerna fria. Det är egentligen bara när vi går i produktion med nya versioner av vårat system som det blir riktigt, riktigt körigt.

Snickra kod kan man aldrig få för mycket av, riktigt snickeri kan jag dock klara mig utan, det betalar jag hellre någon annan att göra.
Go to Top of Page

dahlfalk
Member

500 Posts

Posted - 2007/09/23 :  22:55:51  Show Profile Send dahlfalk a Private Message

quote:
Snickra kod kan man aldrig få för mycket av, riktigt snickeri kan jag dock klara mig utan, det betalar jag hellre någon annan att göra.

Go to Top of Page

PetterPersson
Brutal-Harry 2007, 100.000-klubben

5803 Posts

Posted - 2007/09/24 :  23:48:07  Show Profile  Visit PetterPersson's Homepage Send PetterPersson a Private Message
Jepp...då var det natt igen då. på 19, av 07. Men i detta gäng verkar jag vara rätt lyckligt lottad ändå
Go to Top of Page

Håkan64
Semester på egen begäran

4574 Posts

Posted - 2007/09/25 :  00:42:18  Show Profile Send Håkan64 a Private Message
Go to Top of Page

PetterPersson
Brutal-Harry 2007, 100.000-klubben

5803 Posts

Posted - 2007/09/25 :  00:52:31  Show Profile  Visit PetterPersson's Homepage Send PetterPersson a Private Message
Som tur är det bara 4 skift på rad nu. Sen blir jag ledig i 3,5 månader. Dessutom hamnar jag i rätt tidszon lagom till Peru, som är första anhalt...så det är rätt lungt
Go to Top of Page

Sesam
Member

133 Posts

Posted - 2007/09/25 :  02:32:55  Show Profile Send Sesam a Private Message
Jobbar tom kl 0800,
Go to Top of Page

Zalve
Nerikes Audiofiler

18938 Posts

Posted - 2007/09/25 :  07:32:49  Show Profile  Visit Zalve's Homepage Send Zalve a Private Message
Då jag jobbar borta, så brukar det vara lika bra att jobba så mycket som möjligt, för att evkunna tulla lite på nån resdag.
Fast man måste känna efter vad kroppen säger oxå.
Igår fick det bli sänggående redan vid 20:30. Snacka om pigg man var i morse,

"Vänner är de där ovanliga människorna som frågar dig hur det är och sen väntar på svaret. / Okänd"
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.48 sekunder. Snitz Forums 2000