Author |
Topic |
Ior
Member
76 Posts |
Posted - 2007/12/08 : 00:35:45
|
Helt klart Amanda bäst, men som (huzze tror jag de va) sa Marie passar bättre i Idol skiten å Amanda som förtjänar å va fri..Rädda min kväll i alla fall, lyssnar ändå inte på radio.. |
feel of the floor, man.. |
|
|
Eref
Member
1029 Posts |
Posted - 2007/12/08 : 09:09:04
|
Jag blev mer och mer impad av Marie Picasso och tycker det var roligt att hon vann. Det jag hört av henne är hon betydligt mer än en musikalisk doatjej. Hon verkar ha en fantastisk scennärvaro. Det märks att hon känner sig hemma på scenen. Hon har en inlevelse och känsla i sin sång förutom att hon sjunger rent. Jag har nog aldrig hört någon bättre i såna här sammanhang. Igår var hon ju glittrande snygg också. Med sin antianorektiska utstrålning och "blondes have more fun"entusiasm så föll jag pladask. Hon lär väl aldrig få några modelljobb men hon har en generösglad attityd allt annat än snälldum som gör henne vacker. En värdig vinnare som kommer att gå långt.
|
Project9+TorlaiDL103+VandenHulD502Hybrid+LehmannBlackCubeSE+SupraSword+Shanling stp80+OriginalLeonardo+GrundigAudiorama+AudioProB1.39 |
|
|
Guru
Member
2776 Posts |
Posted - 2007/12/08 : 10:40:46
|
Grattis Marie ! |
|
|
milesahead
Member
97 Posts |
Posted - 2007/12/08 : 17:25:49
|
Underbart med Idolhistoriens enda trombonsolo! Och allt tack vare Amanda som igen imponerar! Vilken version av "Unchain my heart"! Jag vill se mer av denna märkliga människa!
Måste erkänna att det verkligen var jämt skägg mellan damerna igår. Kunde ha slutat hur som helst. Enligt mig är dock Marie mer "Idol" än Amanda. Konceptet passar henne bättre och nr hon sjunger som hon gör i "I'll be there" är det svårt att värja sig.
Så, alltså, Idol är slut! Länge leve Idolen! Livet kan återgå till det normala och Peter Jidhe kan gå tillbaka till SVT, för fortfarande gäller att Jideh, trots alla fantastiska talanger, var bäst i årets Idol! |
Edited by - milesahead on 2007/12/08 17:27:08 |
|
|
80-talet
Member
362 Posts |
Posted - 2007/12/08 : 20:31:00
|
riktigt skönt att Marie vann! så fort man hörde den riktigt ruttna/tråkiga "celine dion liknande" idol-låten och vad man vet vad de som vunnit historiskt sett fått utstå med slavkontrakt på diverse köpcentra osv. Dvs inget för Amanda, tvåorna gör karriär och jag tror förövrigt att hon kommer att göra stor succé! |
eoJeud |
|
|
EngelholmAudio
Member
8209 Posts |
Posted - 2007/12/11 : 19:43:57
|
Nån som såg förra avsnittet där dom visade lite filmsnuttar från studioinspelningarna? Nån som mer än jag såg att det var Svanå-akustik på väggarna?
|
Äger, driver och är engelholm audio (i Blekinge). Egna produkter, Krell, ARC. Akustikkonsultation medelst Svanå's produkter. Bara för att det går att hänga på väggen betyder det inte att den har bra akustiska egenskaper som främjar musikupplevelsen!
|
|
|
PG Jeppsson
100.000-klubben
7768 Posts |
Posted - 2007/12/22 : 21:02:05
|
Nu är de i gång igen, på fyran, något julaktigt.
Efter att sett det här programet, så är det bara att konstatera, fel människa vann.
Amanda och smålänningen Daniel är artister, Picasso sjunger bara, visserligen bra, men som artist så krävs det mer. |
Är numera säljare av biostimulerande grejor.....
Är lagliga grejor.......
HiFiForum.nu det kloka forumet.
|
|
|
Zalve
Nerikes Audiofiler
18938 Posts |
Posted - 2007/12/23 : 08:27:22
|
Vilket visar att det var bra att Picasso vann. Amanda och Daniel kan då få chansen och göra album som passar dem. Picassos skiva gav väl inte dirket några starkare betyg av recensenter. |
"Vänner är de där ovanliga människorna som frågar dig hur det är och sen väntar på svaret. / Okänd" |
|
|
guy gadbois
Member
2415 Posts |
|
80-talet
Member
362 Posts |
|
Zalve
Nerikes Audiofiler
18938 Posts |
Posted - 2008/01/07 : 14:06:02
|
Fick denna klassiker på mailen.
Fröken Picasso,,,
|
"Vänner är de där ovanliga människorna som frågar dig hur det är och sen väntar på svaret. / Okänd" |
|
|
Mahler
Member
1782 Posts |
Posted - 2008/01/07 : 14:26:06
|
Hörde amandas nya låt på radio i morse!
Helt ok! Lite Amy Winehouse känsla på rösten!
Är hela skivan i det stuket lär den nog sälja bra! |
----------------------- Tabula Rasa! |
|
|
Vox
fd. Eric V-ås
3656 Posts |
Posted - 2008/01/07 : 14:45:47
|
Jäsp..... |
"Om Gud ville att vi skulle lyssna på fler kanaler än 2 skulle han gett oss fler öron" |
|
|
Topic |
|