HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 Diverse
 HiFi Off Topic - Fritt Forum
 Idol 2007
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Previous Page | Next Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 8

Zalve
Nerikes Audiofiler

18938 Posts

Posted - 2007/11/23 :  22:36:49  Show Profile  Visit Zalve's Homepage Send Zalve a Private Message
Va????????


Daniel får lämna!?!?

Hallå Sverige??? Vilka (Idioter) är det som röstar??

Vi vet ju alla att det är Daniel som kommer att bli stjärnan från IDOL 2007

"Vänner är de där ovanliga människorna som frågar dig hur det är och sen väntar på svaret. / Okänd"

Edited by - Zalve on 2007/11/23 22:38:56
Go to Top of Page

Hinken74
Member

1102 Posts

Posted - 2007/11/23 :  22:40:11  Show Profile Send Hinken74 a Private Message
Lägg ner skiten. Bara för att folk tycker synd om stolpen, förlåt jag menar Andreas.
Kanske är dags att söka nästa år.... :)

Mvh/Henrik
---------------------------------------------------------------------------------------------------
Mitt system:
Von Schveikert db99,
Audio aero capitole Prestige SACD SE
Octave V70 samt strömrenare från Agile

Go to Top of Page

PG Jeppsson
100.000-klubben

7768 Posts

Posted - 2007/11/23 :  22:58:00  Show Profile Send PG Jeppsson a Private Message
Ja, det här var inte bra

Är numera säljare av
biostimulerande grejor.....

Är lagliga grejor.......

HiFiForum.nu det kloka forumet.


Go to Top of Page

Håkan64
Semester på egen begäran

4574 Posts

Posted - 2007/11/23 :  23:03:36  Show Profile Send Håkan64 a Private Message
Totalt vansinne...
Go to Top of Page

matte76
100.000-klubben

6570 Posts

Posted - 2007/11/23 :  23:17:48  Show Profile Send matte76 a Private Message
quote:
Fantastiskt med två låtar som var bättre än originalen!
Roxanne


ledsen Ronnie men Daniels version av Roxanne var INTE lika bra som originalet...synd dock att han åkte ut, det borde varit Andreas som åkt, trots att han valde de två bästa låtarna.

- Blått ett lag - Malmö FF!
- Min anläggning: DH Labs Silversonic Power Plus (nätkablar) - Marantz SA-11S2 (CD/SACD) -> Xindak FA-1 XLR -> Marantz PM-11S1 -> Audioquest CV-8 (DBS, biwire) -> Canton Ergo 609 DC (Med Soundcare Superspikes)
- Alla MÅSTE se "En obekväm sanning" (An inconvenient truth)!
- Löjligt korta bilresor i Malmö - http://www.ingalojligabilresor.nu/
Go to Top of Page

Vox
fd. Eric V-ås

3656 Posts

Posted - 2007/11/23 :  23:29:44  Show Profile Send Vox a Private Message
Helt otroligt att ni vuxna människor orkar bry er.

"Om Gud ville att vi skulle lyssna på fler kanaler än 2 skulle han gett oss fler öron"
Go to Top of Page

dwain
Member

1240 Posts

Posted - 2007/11/23 :  23:32:06  Show Profile Send dwain a Private Message
trams idol. nästa år vete fasen om man ska kolla det här är skandal. nu får dom fasen rösta ut han dansbands bengt eller vad han heter ush å fy
Go to Top of Page

Håkan64
Semester på egen begäran

4574 Posts

Posted - 2007/11/23 :  23:55:11  Show Profile Send Håkan64 a Private Message
Vuxna?
Go to Top of Page

Ronnie_Ericsson
Medlem i AÖ

1035 Posts

Posted - 2007/11/24 :  00:00:03  Show Profile  Visit Ronnie_Ericsson's Homepage Send Ronnie_Ericsson a Private Message
Håkan64: Jag tror Vox syftar på att jag fyllde 32 år den här fredagen.


heavy like if you were pulling into your driveway only to witness the whole of the moon slowly crushing your house
Go to Top of Page

Håkan64
Semester på egen begäran

4574 Posts

Posted - 2007/11/24 :  00:00:56  Show Profile Send Håkan64 a Private Message
Grattis på dig
Go to Top of Page

Ronnie_Ericsson
Medlem i AÖ

1035 Posts

Posted - 2007/11/24 :  00:02:31  Show Profile  Visit Ronnie_Ericsson's Homepage Send Ronnie_Ericsson a Private Message
Tacktack

heavy like if you were pulling into your driveway only to witness the whole of the moon slowly crushing your house
Go to Top of Page

Melker
Member

448 Posts

Posted - 2007/11/24 :  00:27:45  Show Profile Send Melker a Private Message
Säga vad man vill om Daniel som uppenbarligen är en bra artist men i dag så var det ju rena Phil Collins versionen av Roxanne (dvs dåligt, hissmusik, radio RIXskval) däremot så är han ju underhållande på scen. Anders är däremot raka motsatsen. Stel som en trähäst men jag håller med honom om att man nog inte kan sjunga den där Bon Jovi låten bättre.

Marie blir bara bättre och bättre, och det är nog henne jag hoppas mest på, medan jag börjar tröttna mer och mer på Amanda det låter ju mest likadant och småfalskt från henne. Kul var det däremot att ÄNTLIGEN få höra henne göra en No Doubt låt vilket hon gjorde helt lysande.

M

Halmstad
Go to Top of Page

Akkelis Audio
Member

1026 Posts

Posted - 2007/11/24 :  09:03:37  Show Profile  Visit Akkelis Audio's Homepage Send Akkelis Audio a Private Message
Marie var grym igår, helt otroligt så bra hon var på att rocka. Denna sida skulle j<g vilja se mer av.

Amanda var som vanligt bra. Igår var tjejerna överlägnsa killarna om sammanfattar uppträdandena.

Daniel var helt ok, han är ju aldrig dåligt men var inte magisk igår.

Andreas då slutligen. Livin on a pryer var riktigt bra sjungen, kanske bättre än originalet. Där rörde han sig också med någorlunda pondus. Heavens on fire tycker jag var uselt framförd.

Svenska folket röstar och då blir det ibland rena pankakan. Brandsta City Släckers var ju med länge i melodifestivalen för något år sedan så det är bara att inse, det är inte alltid dom bästa artisterna som blir folkkära. Andreas lär väl vinna Idol i år och programmet läggs ned efter detta.


www.akkelisaudio.com
Go to Top of Page

80-talet
Member

362 Posts

Posted - 2007/11/24 :  09:41:42  Show Profile Send 80-talet a Private Message
ja man förstår varför man inte har följt programmet tidigare!! va fan pysslar människor med, de som röstar!? det var en enda som skulle ut igår och det var Andreas!

sen satt jag nästan o hoppades på Amanda mest för att jag inte, ingen jag känner heller, vill se henne på obs i burlöv eller liknande trams ställe om hon skulle vinna!

Marie sjunger sjukt bra (gör sig antagligen bra på skiva) men hon är lika vacker och har lika mycket personlighet som en full lassad rullebör i diket!

eoJeud
Go to Top of Page

EngelholmAudio
Member

8209 Posts

Posted - 2007/11/24 :  10:36:42  Show Profile Send EngelholmAudio a Private Message
Jag tror det är medelålders kvinnor som ibland åker Ålands-färjan som röstar på Andreas.

Får hoppas att även Amanda åker ut snart - tror det kan gynna artisterna så att dom kan slippa den värsta delen av kommersiell musik och får vara större del artist och mindre del produkt.


Äger, driver och är engelholm audio (i Blekinge).
Egna produkter, Krell, ARC. Akustikkonsultation medelst Svanå's produkter.
Bara för att det går att hänga på väggen betyder det inte att den har bra akustiska egenskaper som främjar musikupplevelsen!
Go to Top of Page

Eref
Member

1029 Posts

Posted - 2007/11/24 :  12:20:06  Show Profile Send Eref a Private Message
Brukar inte titta på Idol men blev intresserad nu när det skrevs om det här. Sällar mig till dom barnsliga...
Tycker Marie övertygade mest. Hon verkar älska i sin sång. Jag gillar hennes utseende också. Hon passar in i nåt slags schlager/popmusik koncept .
Andreas har en jäkla röst. Sjunger bra. Lite Paul Potts varning. Men är samtidigt opersonlig och ointressant i sången. Till skillnad från Marie tycker jag. Han kan väl jämföras med Christer Sjögren ungefär. Trist med andra ord. Men visst är det kul att han kammar hem röster trots juryn.
Amanda och Daniel är väl i en lite annan division. Blir väldigt personliga och intressanta i Idolkonceptet. Om man däremot börjar jämföra dem med andra personligheter i rocksammanhang blir det mera svårbedömt. Så intressanta är dom kanske inte.
Amanda tycker jag har haft en väldigt sexuell/sensuell utstrålning som gått igenom rutan. Hon har en bra timing i sin sång och rör sig fint. Säger som Engelholm hoppas hon inte vinner. Hon kan säkert bli en stjärna. Hennes falsksång är egentligen inte falsk, hon ligger ofta "fel" på ett musikaliskt effektivt sätt.
Daniel verkar ju vara en genomsympatisk trevlig kille. Som älskar att uppträda. Men för mig var han den som gav minst ändå. Men han verkar ju vara säker "live" och kan säkert bli en bra artist. Tur att han inte vann.

Project9+TorlaiDL103+VandenHulD502Hybrid+LehmannBlackCubeSE+SupraSword+Shanling stp80+OriginalLeonardo+GrundigAudiorama+AudioProB1.39
Go to Top of Page

EngelholmAudio
Member

8209 Posts

Posted - 2007/11/24 :  12:35:25  Show Profile Send EngelholmAudio a Private Message
quote:
Amanda tycker jag har haft en väldigt sexuell/sensuell utstrålning som gått igenom rutan.

Look what they done to my song...

Äger, driver och är engelholm audio (i Blekinge).
Egna produkter, Krell, ARC. Akustikkonsultation medelst Svanå's produkter.
Bara för att det går att hänga på väggen betyder det inte att den har bra akustiska egenskaper som främjar musikupplevelsen!
Go to Top of Page

milesahead
Member

97 Posts

Posted - 2007/11/24 :  12:40:04  Show Profile Send milesahead a Private Message
Håller med om att Marie krossade igår! Jag har hela tiden varit tveksam till henne men igår överraskade hon och levererade totalt! Det är dessutom något väldigt befriande med hennes entusiasm; oavsett vad man tycker så är det svårt att värja sig när hon sjunger som hon gjorde igår.

Amanda var som vanligt bra men jag börjar undra om inte Idol 2007 kan ligga henne i fatet när hon ska göra eget framöver. Jag får intrycket av att hon är och vill vara allt annat än en "färdigpackad skivbolagsdröm". Eller?

Andreas levererar också som vanligt. Grym version av "Living on a Prayer"! Frågan är om han håller som "färdigpackad skivbolagsdröm". Det är ju trots allt det de är ute efter. Men fan vad pojken kan sjunga!

Daniel håller uppenbarligen inte! Sjunger jävligt bra och allt men saknar trovärdighet ibland. Lite för mycket drama och allt...nästan bättre då att köra stelt och styltigt á la Andreas, det är i alla fall trovärdigt/naturligt. Misstänker dock att vi kommer att få se mer av Daniel framöver.

Dessutom:

- Jihde var som vanligt outstanding! Bäst i Idol 2007!
- Kirsti?! Va fan! Lägg ner! Utomordentligt obehaglig dam det där. Usch!
- Carola borde vara med varje gång!
Go to Top of Page

guy gadbois
Member

2415 Posts

Posted - 2007/11/26 :  11:04:11  Show Profile Send guy gadbois a Private Message
Jahapp... Daniel utröstad, tyckte att årets variant av idol var en aning intressant förut men nu... När Daniel och Amanda sjunger händer det saker med låtarna... det blir deras låtar...

Andreas sjöng som vanligt bra men otroligt fantasilöst och dynamikfattigt... och att se på honom är som att se när målarfärg torkar.... tråkigt..

Min anläggningstråd
Go to Top of Page

huzze
RödaTråden-vinnare, 200.000 klubben

10180 Posts

Posted - 2007/11/30 :  21:09:11  Show Profile Send huzze a Private Message
Ser ut att bli två tjejer i finalen...
Go to Top of Page

JonasY
Member

1019 Posts

Posted - 2007/11/30 :  22:36:54  Show Profile Send JonasY a Private Message
Yes yes yes - Marie och Amanda till final!

Music Streamer+ > Musical Fidelity A1 > Ino Audio pIP
Go to Top of Page

Ronnie_Ericsson
Medlem i AÖ

1035 Posts

Posted - 2007/11/30 :  22:42:58  Show Profile  Visit Ronnie_Ericsson's Homepage Send Ronnie_Ericsson a Private Message

heavy like if you were pulling into your driveway only to witness the whole of the moon slowly crushing your house
Go to Top of Page

DahlbergAudio
Mästar-Harry 2005

1025 Posts

Posted - 2007/11/30 :  23:10:54  Show Profile  Visit DahlbergAudio's Homepage Send DahlbergAudio a Private Message
Amanda tar hem det här
Go to Top of Page

Magoo
Member

509 Posts

Posted - 2007/12/01 :  00:18:35  Show Profile Send Magoo a Private Message
Jag lägger min röst (snarare hoppas) på Amanda. Marie ser ju ut som hån står och skiter när hon sjunger. Känns lite krystat så att säga...

comfortably numb
Go to Top of Page

Amatören
100.000-klubben

1782 Posts

Posted - 2007/12/01 :  01:58:38  Show Profile Send Amatören a Private Message
Två väldigt bra tjejer i finalen, var och en intressant på sitt sätt.

Marie har en röstkontroll som närmar sig Barbra Streisand, lite mer mognad så tillhör hon snart världseliten, dessutom gör det inte ont att titta på henne heller...

Men Amanda alltså, inte bästa rösten men vilken scennärvaro och utstrålning! Mig har hon golvat totalt...

Blir svårt detta men oavsett vem som vinner, hoppas få höra och se mer av er i framtiden

Bra jobbat!

"Amatör, med JBL, Beyma, 18-Sound, AE, DUAL, Ortofon, BSS, Xilica, NCore och Yamaha!"
Go to Top of Page
Page: of 8 Previous Topic Topic Next Topic  
Previous Page | Next Page
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.8 sekunder. Snitz Forums 2000