Author |
Topic |
Zalve
Nerikes Audiofiler
18938 Posts |
Posted - 2007/10/12 : 20:50:31
|
HUr kan Juryn säga att Amanda var bra,,, fast iofs så sa de INGET om sånginsatsen, Evelina var inte helt fel,,, |
"Vänner är de där ovanliga människorna som frågar dig hur det är och sen väntar på svaret. / Okänd" |
|
|
ztenlund
Administrator, RödaTråden-vinnare, 300.000-klubben
8776 Posts |
Posted - 2007/10/12 : 20:51:30
|
Amanda har aldrig riktigt övertygat mig. Utstrålningen döljer mycket av det som inte är fullt lika bra. Hon kan ha sina ljusa stunder emellanåt men det räcker ju inte.
Om Evelina säger jag som Fylking: Äntligen! Jag tänkte direkt när jag hörde låtvalet att detta kanske kan bli något. Klart hennes bästa hittills. |
Har du synpunkter på något? Hör gärna av dig via PM!HiFiForum.nu's Artikelregister | Regler |
|
|
PG Jeppsson
100.000-klubben
7768 Posts |
Posted - 2007/10/12 : 21:07:55
|
Amanda började dåligt i kväll , men hon är en klassspelare...
DANIEL............. han kommer att ta hem rubbet harrejevlar. |
Är numera säljare av biostimulerande grejor.....
Är lagliga grejor.......
HiFiForum.nu det kloka forumet.
|
|
|
ztenlund
Administrator, RödaTråden-vinnare, 300.000-klubben
8776 Posts |
Posted - 2007/10/12 : 21:17:04
|
Daniel är kungen i tävlingen, det har jag tyckt ända sedan kvalet. Inget snack.
Sam kan glimta till emellanåt men det är oftast ojämnt även inom låtarna. Idag var det väl tämligen mjae tycker jag...
Nu är det Mattias tur. Förresten, vem är det? Han är grymt intetsägande, jag glömmer bort att han ens är med. |
Har du synpunkter på något? Hör gärna av dig via PM!HiFiForum.nu's Artikelregister | Regler |
|
|
Zalve
Nerikes Audiofiler
18938 Posts |
Posted - 2007/10/12 : 21:20:01
|
För mig känns det som att IDOL idag endast har haft nåt speciellt.
ÄR detta de 10 bästa som har gått att hitta i Sverige i år, vad är det för speciell håv de har använt, för att inte hitta bättre förmågor ?
|
"Vänner är de där ovanliga människorna som frågar dig hur det är och sen väntar på svaret. / Okänd" |
|
|
byakugan
Member
707 Posts |
Posted - 2007/10/12 : 21:22:00
|
Daniel regerar fortfarande... Amanda som tvåa, Evelina näst efter det, mattias gör det bra ikväll. Resten är bara av B-klass eller sämre. |
Quantum materiae materietur marmota monax si marmota monax materiam possit materiarimitt system |
|
|
Zalve
Nerikes Audiofiler
18938 Posts |
Posted - 2007/10/12 : 21:28:04
|
Men Hallå???
Amanda tvåa? Du måste ha förväxlat henne med Chrisoffer,,,,
Amanda borde vara nöjd och hon kommer tvåa från slutet,,, (fast hon har nog fans som röstar kvar henne) |
|
|
byakugan
Member
707 Posts |
Posted - 2007/10/12 : 21:39:07
|
Nej, jag gillar henne pga att hon har en personlighet, som hon får med i sina låtar. hon gör sin egen grej av dom. Är det imitatörer vi letar efter så är det lättar att hitta en i en karaokebar.
för övrigt så har hon en underbar röst. Men jag gillar ju det annorlunda och vågar gå mot stömmen |
Quantum materiae materietur marmota monax si marmota monax materiam possit materiarimitt system |
Edited by - byakugan on 2007/10/12 21:40:37 |
|
|
PG Jeppsson
100.000-klubben
7768 Posts |
Posted - 2007/10/12 : 22:49:37
|
I kväll var Amanda tvåa, Daniel var riktigt bra.......
Årets upplaga är ju tio gånger bättre än förra årets....
Eller??
|
Är lagliga grejor.......
|
|
|
Hinken74
Member
1102 Posts |
Posted - 2007/10/12 : 23:17:28
|
Amanda sjunger rå falskt, man kan omöjligt gilla musik om man gillar falsksång (min uppfattning)
Evelina klart bäst men Sam borde åkt ut. |
Mvh/Henrik --------------------------------------------------------------------------------------------------- Mitt system: Von Schveikert db99, Audio aero capitole Prestige SACD SE Octave V70 samt strömrenare från Agile
|
|
|
guy gadbois
Member
2415 Posts |
Posted - 2007/10/12 : 23:49:44
|
quote: Årets upplaga är ju tio gånger bättre än förra årets....
Jo, visst är den bättre, tycker att det är större mångfald på stilar och personligheter. Sedan finns det dessutom några som känns "färdigare" än andra som är under utveckling.
Daniel är ju en av de "färdiga", vilken artist! Otrolig förmåga att fånga (åtminstone min) publiken i stunden och känns väldigt mångsidig. Jag kan se framför mig honom tolka i stort sett vad som helst och det skulle bli intressant.
Amanda... vad hände? Oinspirerat låtval... av alla låtar som någonsin varit med i någon film så väljer hon snällpopiga "lovefool" som inte alls ger de fria ramar hon behöver för att ge utlopp för sin personlighet. Det måste funnits låtar hon hellre sjungit...
Annars tyckte jag Evelina gjorde trevligt bra ifrån sig. Har ryckt upp sig. |
Min anläggningstråd |
|
|
BosseBula
Klubbmästare eoJeud, 100.000-klubben
3057 Posts |
Posted - 2007/10/13 : 00:16:53
|
Alltså, även om Amanda sjunger falskt ibland så kan hon ju få till det riktigt schysst ibland. Hennes "That's alright mama" cover i uttagningarna sjunger hon grymt härligt. Och det var nån låt till som hon gjorde bra sen.
Mina 5cent .. |
Klubbmästare eoJeud - Kontakta mig eller Anton om ni vill bli medlemmar Min medlemstråd
|
|
|
soundbrigade
Semesterfirare
7879 Posts |
Posted - 2007/10/13 : 10:47:23
|
Men det är ju svenska tonårstjejer som röstar ... Det här är ju ingen kvalitetstävling precis utan en popularitetstävling. Notera att de som vunnit tävlingarna knappt blivit några större namn med tvåorna är de som hörts och synts. Jämför med den amerikanska versionen där man är MYCKET hårda vid uttagningen, medan man i Sverige har en destruktiv duktig-duktig-attityd till allt och alla.
|
|
|
acebowler
Member
1178 Posts |
Posted - 2007/10/13 : 23:05:39
|
"Men det är ju svenska tonårstjejer som röstar ... Det här är ju ingen kvalitetstävling precis utan en popularitetstävling. Notera att de som vunnit tävlingarna knappt blivit några större namn med tvåorna är de som hörts och synts."
Ja det är huvudet på spiken!!! Dock ett trevligt program!
S |
GM 70SE Nu kör vi!!
|
|
|
soundbrigade
Semesterfirare
7879 Posts |
Posted - 2007/10/14 : 10:07:09
|
Har kikat på amerikanska So You Think You Can Dance, där ju programmets primus motor hela tiden poängterar "Americans most pupular dancer". |
|
|
poppen
Member
1570 Posts |
Posted - 2007/10/15 : 09:36:44
|
Fjortisar hör inte skillnad på de som sjunger falskt eller rent. Vänta er inte att den bästa artisten går vidare. Varför bry sig så mycket titta på amatörerna. Presis som European song contest är det en ammatör tävlin. Bra artister klarar sig på egen hand.
Tamela var best bland thejerna men fjortisarna röstade ut henne. morr
|
Edited by - poppen on 2007/10/18 16:11:28 |
|
|
PG Jeppsson
100.000-klubben
7768 Posts |
Posted - 2007/10/19 : 20:58:33
|
Någon som kollar i kväll??????
PG |
Är lagliga grejor.......
|
|
|
Audionet
Reportage-Harry 2007, 100.000-klubben
4639 Posts |
|
PG Jeppsson
100.000-klubben
7768 Posts |
Posted - 2007/10/19 : 21:23:27
|
Ok, då missade du inte Amanda .
PG
Vad är Stargate? |
Är lagliga grejor.......
|
|
|
Guru
Member
2776 Posts |
Posted - 2007/10/19 : 21:26:09
|
Amanda strålande....juryn ute och seglade ang. Evelina.. |
|
|
Håkan64
Semester på egen begäran
4574 Posts |
Posted - 2007/10/19 : 21:31:33
|
I dag var Idol som en kareokefest. |
|
|
Ronnie_Ericsson
Medlem i AÖ
1035 Posts |
Posted - 2007/10/19 : 21:37:12
|
Amanda sjöng falskt och var lika härlig ändå, som vanligt
Sam sjöng överraskande rysansvärt. Särskilt i början av låten när han sjöng alldeles som med en vanlig röst.
Jag tycker det var lite otäckt när Daniel sjöng i falsett i flera minuter i sträck, men annars lät det bra som vanligt.
Evelina tycker jag var strålande också, fast det började väldigt falskt.
Christoffer också bra.
Jag tror att Gathania och Justin Timberlake hänger lite löst ikväll. Sådeså! |
heavy like if you were pulling into your driveway only to witness the whole of the moon slowly crushing your house |
|
|
Audionet
Reportage-Harry 2007, 100.000-klubben
4639 Posts |
Posted - 2007/10/19 : 21:43:46
|
PG, Stargate är SCI-FI på 6:an
Är jag den enda som inte kan hitta musik i Amanda? Skall villigt erkänna att jag bara sett henne idag och förr veckan, jag är inte imponerad.
Malmöpågen Andreas tror jag han heter, han har en enorm potential om han kan kontrollera sin röst och sina nerver lite. Får han bara in den rätta känslan så är det klart.
Daniel rörde sig för mycket så flåset räkte inte till, samt det kändes som han inte riktigt kunde bestämma sig för tonläge. |
- Jag undrar hur dom medeltida människorna kunde klara sig utan skivspelare. - Det kunde dom inte, dom är ju döda allihop.
Min blogg http://matvinhifi.blogspot.se Min hemsida http://www.bildifokus.se Facebook http://www.facebook.com/Bildifokus |
|
|
Håkan64
Semester på egen begäran
4574 Posts |
Posted - 2007/10/19 : 21:52:13
|
Jag anser att produktionen hade mått mycket bättre med ett riktigt band. Detta tjatande bakgrundsbajset gör ingen lycklig. Det finns ingen luft i musiken. Det blir bara en tjock gammal ikea-madrass, som pressar ut lössen ur högtalaren.
Snart kommer Melodifestivalen och då tar vi fram madrassen igen. |
|
|
BosseBula
Klubbmästare eoJeud, 100.000-klubben
3057 Posts |
|
Topic |
|