HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Tips på iPod-docka till stereon
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

ellep666
Member

61 Posts

Posted - 2007/09/18 :  19:20:19  Show Profile  Visit ellep666's Homepage Send ellep666 a Private Message
Tjopp på er ungdomar!
Sitter ni inne på tips för bra+tuff ipoddocka till stereon?
Förstärkare = Primare I21 (ej inköpt ännu så sälj en till mig!)

Vill nu dra mig till minnes att jag sett en tuff rörförstärkare/docka till iPod eller har jag drömt det?

Kom med tips är ni snälla. Kvalitet framför design.

OcA
Member

2184 Posts

Posted - 2007/09/19 :  15:45:43  Show Profile Send OcA a Private Message
Har för mig att Advance Acoustic har en docka med rör till Ipod... Kommer ej ihåg pris, men den är säkert bra mycket bättre än junket ute på stormarknaden...

Dator -> Sony TA9000ES -> Mackie M1400x2 -> JBL! LS60 + dubbla tappade horn = konsert hemma!
Go to Top of Page

reVintage
Medlem i AÖ

3445 Posts

Posted - 2007/09/19 :  15:56:08  Show Profile Send reVintage a Private Message
http://www.advance-acoustic.com/fr-product.php?id=12

Har en likadan men Mk1. Trevlig och gedigen. Låter bra när man kör .wav-filer. Har för mig att riktpriset var 3500:-.

mvh
Lars
"Back To Basics"
Bygger reVintage Amps, www.revintage.se
Sur man med svart själ!
Go to Top of Page

bluemindboy
Member

380 Posts

Posted - 2007/09/19 :  16:04:17  Show Profile Send bluemindboy a Private Message
Arcam har släppt en smarrig sak. Kostar runt 2000:-



rDock heter den, och ska lämpa sig lite bättre till just hifi.
Läs om den på ljudtemas hemsida (längst ner på sidan):
http://www.ljudtema.se/arcam/arcam_allt-i-ett-system.asp

Vill du slå på den riktigt stora trumman har du Krell's docka som de kallar Kid. runt 1200 dollar
Go to Top of Page

drkim
Klubbmästare HKS

2647 Posts

Posted - 2007/09/19 :  17:16:13  Show Profile Send drkim a Private Message
Undra om du inte tänker på Fatman? Men det är väl en förstärkare och ingen direkt docka?





Mer info finns på deras site: http://www.fat-man.co.uk/

Annars verkar ju alla tillverkare av mainstream hifi ha dockor - såg två i hifiklubbens katalog/tidning sist...

Mvh
Jocke

Med vänliga hälsningar
Jocke


Mitt system! Maila mig!
Go to Top of Page

ellep666
Member

61 Posts

Posted - 2007/09/19 :  18:06:50  Show Profile  Visit ellep666's Homepage Send ellep666 a Private Message
Drkim har rätt. Alla rördockor verkar ju vara mer förstärkare än docka. Lite overkill.
Tack för tips gott folk!
Go to Top of Page

whiskyman
Member

3896 Posts

Posted - 2007/09/21 :  14:12:46  Show Profile Send whiskyman a Private Message
Det finns en Ipod dockningstation från Tannoy.Annars så finns det ju även Ihifi från Apple,som min mor har. Mvh Kristofer

Edited by - whiskyman on 2007/09/21 14:15:07
Go to Top of Page

Vox
fd. Eric V-ås

3656 Posts

Posted - 2007/09/21 :  14:33:45  Show Profile Send Vox a Private Message
Visst har Advance Acoustic en docka för I-pod







Priset är okänt för mig.

"Om Gud ville att vi skulle lyssna på fler kanaler än 2 skulle han gett oss fler öron"
Go to Top of Page

peterbrorsson
Member

228 Posts

Posted - 2007/09/21 :  17:01:22  Show Profile Send peterbrorsson a Private Message
Hej!
Ar det ngn som ha kopt/lyssnat pa dessa Fatman? Ar fullt tillrackligt med effekt till mina kommande horn.
Sorry for OT
Go to Top of Page

Björn-Ola
Trädgårdsmästarn, 100.000-klubben

7949 Posts

Posted - 2007/09/22 :  11:49:23  Show Profile Send Björn-Ola a Private Message
Jag funderade på det här för några år sedan men övergav hela idén och skaffade utrustning så jag kan streama musik från datorn istället.
Till min huvudanläggning kör jag med Airport Express kopplad till en DA-omvandlare via en jittermumsare. Datorn styr jag via mobiltelefonen med blåtandkommunikation och ett program som heter Salling Clicker. Den gör det möjligt att använda mobiltelefonen som en fjärrkontroll som styr iTunes eller Windows Mediaplayer. Då får jag upp menyer på mobiltelefonen och kan där välja vilken musik jag vill spela ungefär som på en iPod. Det är helt enkelt en sneak-variant av Sonos musiksystem.
Musiken rippade jag av en gång till i losslessformat. Jag upplevde helt enkelt att musiken jag rippat till iPoden inte riktigt höll en acceptabel ljudkvalitet för stereoanläggningen.
I sovrummet har jag en Squeezebox som hänger på det trådlösa nätverk som Airport Express etablerat. Det fungerar utmärkt.

Så här ser det ut på min mobiltelefon när jag spelar musik via Airport Express. Skivomslaget lägger sig i bakgrunden på displayen. Läckert!

"Innan man är riktigt säker är man ofta tvärsäker"

Edited by - Björn-Ola on 2007/09/22 11:53:36
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.64 sekunder. Snitz Forums 2000