HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Accuphase integrerade...
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

hsivp
Gissa vad min förkortning betyder!

623 Posts

Posted - 2002/07/11 :  09:02:42  Show Profile  Visit hsivp's Homepage Send hsivp a Private Message
Undrade om någon hade lite erfarenheter om dessa vackra ting.
Lämna gärna lite intryck om ni har några ;).

*nu har jag inget att skriva för då kanske jag förolämpar någon

Leif Eriksson
Member

700 Posts

Posted - 2002/07/11 :  09:34:37  Show Profile Send Leif Eriksson a Private Message
Hej!

Jag sitter sedan 4 år med en Accuphase E-210A, (A-et står för att den har RIAA kort), och vad kan man säga om den?
Det är en varmt klingande förstärkare och jag bytte högtalare för två år sedan från QLN Reference till Dynaudio Contour 3.0-

Jag har hela tiden varit (och är) nöjd med förstärkaren, den gör sitt jobb oklanderligt, och man vill gärna lyssna mycket och länge.
Det jag känner nu, efter 2 år med Dynaudio, är väl att den kanske är lite väl varm i klangen, och när det är dsgs för byte kommer jag no att leta efter något lite stramare, jag kommer ihåg att Classé CAP-151 lät väldigt trevligt i butiken med Dynaudio.
Om man vill spela väldigt högt, och har effekthungriga högtalare, så kan man uppleva den som lite effektsvag, den tappar då framför allt kontrollen i basen på svåra inspelningar.

Men värmen i Accuphasen är inget jag gråter mig sömnlös över, utan min slutsats om att den är lite väl varm i klangen är något som tagit lite tid att komma underfund med, och jag kan mycket väl leva med den ett tag till.

Jag spelar ca. 50+50 vinyl och cd.



Lei
Go to Top of Page

epkpeng
400.000-klubben

4228 Posts

Posted - 2002/07/11 :  11:33:47  Show Profile  Visit epkpeng's Homepage Send epkpeng a Private Message
quote:

Jag sitter sedan 4 år med en Accuphase E-210A, (A-et står för att den har RIAA kort), och vad kan man säga om den?




A som i RIAA?

(Var tvungen...)

Vänligen
// Pär Engelholm
// epkpeng@hififorum.nu
Go to Top of Page

Leif Eriksson
Member

700 Posts

Posted - 2002/07/11 :  11:36:09  Show Profile Send Leif Eriksson a Private Message
a a

Lei
Go to Top of Page

matson
formerly known as...

1617 Posts

Posted - 2002/07/11 :  11:39:53  Show Profile Send matson a Private Message
A = Analogue?

Bild på produkt med lyckat namn:




Naim ARO....
(ARO = analogue rules! okay?)

Mvh/Mats
'Bad habits pay off in the long run'
Go to Top of Page

Jadde
Member

1166 Posts

Posted - 2002/07/11 :  14:07:58  Show Profile Send Jadde a Private Message
Så Naim gör tonarmar.. The boy without a Naim


What goes around comes aroun
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.73 sekunder. Snitz Forums 2000