Nu är min Audio Analogue på verksatden troligt läker den likström.
När den ändå är där kan man ju byta ut lite delar vad tror ni är bra upgraderingar. Hade tänkt ut att man kunde byta ut elektrolytkondensatorerna mot torra. Finns 10 st vinröda Deawo på 47 uF mot Sanyo Os-Con.
Kanske man borde parallel kopla wima på 10 nf med dem också.
Klockan är troligen topp klass. kanske nätdel men vad tror ni gjör mest nytta ?
När de parralel koplade polypryplen kondensatorerna som uppstod själv svägningar till drivelektroniken.
Hur kan det uppstå ?????
eller är de bara klantiga ?? Det blev en generator av det hela. Verkstaden på hifi handlaren tar visst 100 år på sig att fixa saker och ting pust. Nästa CD- spelare handlas på annan affär.
De sa att den ska bli eventuellt färdig lagad denna vecka. Då har fabriksverkstaden haft den sedan 6 sept i år. Jag ska parallel koppla wyshay polypryplen kondensatorer med elekrolyterna. De ska visst vara bättre än de röda wima . Ingång elekrolyterna byts ut. men de torra 47 Uf i utgångarna behålls även om de är av Dewoo tillverkning.
Det var visst något annat som var trasigt som bestäldes från fabriken i Italien men det är redan dit lödd.
nu väntar jag på spänning på resultatet. Vet ännu ionte vilken klocka det handlar om Då Audio Analogue vägrar besvara mion fråga. Kanske någon kan italienska som kan hjälpa mig.