HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 och där dog de...
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

DasKapital
Member

614 Posts

Posted - 2002/12/08 :  00:15:49  Show Profile Send DasKapital a Private Message
En mörk dag både för mitt hifiintresse och min ekonomi . Glädjen förra veckan av att ha raggat tag på ett schysst transistorslutsteg för att komplettera mina silver night var icke att förringa. Med lysten blick och nyfikna öron kopplade jag in steget och klämde igång.

Dånet från högtalarna isade ändå in i märgen när det trasiga slutsteget pumpade växelström direkt från vägguttaget rätt in i mina amphion argon. Lukten av bränd elektronik svedde näsan samtidigt jag som i slow motion kastade mig över powerswitchen.

Min förtvivlan över det trasiga steget visste inga gränser när jag besviken kopplade ur det. Högtalarna tänkte jag inte mer på, de klarade säkert lite brum. Dock tappade jag fullt ut suget efter att lyssna på hifi mer de dagarna.

Tills idag. Med nytt mod kopplade jag in mina rörförstärkare och tänkte - lite julmusik så känns allt bra igen! Ljudet som högtalarna frambringade när de försökte rubba de fastsvetsade membranen var hjärtskärande.

It's f-cked basicly...

Så lyss till sagan barn. Be careful med elektriska saker. Det kan bli dyrt...

Mvh,
en mycket besviken, less och numera högtalarlös Rickard

Ino Audio for life

Larsho
Member

5340 Posts

Posted - 2002/12/08 :  00:22:01  Show Profile Send Larsho a Private Message
quote:
Originally posted by DasKapital

En mörk dag både för mitt hifiintresse och min ekonomi . Glädjen förra veckan av att ha raggat tag på ett schysst transistorslutsteg för att komplettera mina silver night var icke att förringa. Med lysten blick och nyfikna öron kopplade jag in steget och klämde igång.

Dånet från högtalarna isade ändå in i märgen när det trasiga slutsteget pumpade växelström direkt från vägguttaget rätt in i mina amphion argon. Lukten av bränd elektronik svedde näsan samtidigt jag som i slow motion kastade mig över powerswitchen.

Min förtvivlan över det trasiga steget visste inga gränser när jag besviken kopplade ur det. Högtalarna tänkte jag inte mer på, de klarade säkert lite brum. Dock tappade jag fullt ut suget efter att lyssna på hifi mer de dagarna.

Tills idag. Med nytt mod kopplade jag in mina rörförstärkare och tänkte - lite julmusik så känns allt bra igen! Ljudet som högtalarna frambringade när de försökte rubba de fastsvetsade membranen var hjärtskärande.

It's f-cked basicly...

Så lyss till sagan barn. Be careful med elektriska saker. Det kan bli dyrt...

Mvh,
en mycket besviken, less och numera högtalarlös Rickard



Lider med dig ska du veta, klen tröst men... Då blir det ju ingen affär med dina högtalare !!! Hur ska du göra nu ?? Ingen rolig sits du hamnat i, lider enormt med dig ska du veta
Mvh
Lars

Livet är alldeles för kort, jämfört med hur länge man ska vara död
Go to Top of Page

Neodynium
Member

2170 Posts

Posted - 2002/12/08 :  00:23:25  Show Profile Send Neodynium a Private Message
Fy fan.... täcker inte hemförsäkringen sånt här? Värt att kolla upp ju. En madröm ju... usch..

Jag hoppas verkligen att du lyckas få tillbaka lite pengar genom din försäkring.

Go to Top of Page

SZR
Guran!

1515 Posts

Posted - 2002/12/08 :  00:31:12  Show Profile  Visit SZR's Homepage Send SZR a Private Message
Var steget trasigt när du köpte det?!

"...ha raggat tag på ett schysst transistorslutsteg.."
är ju lite kryptiskt.


edit:stavfel

//StefanZ

"..are all these your guitars..?"

Edited by - SZR on 2002/12/08 00:31:57
Go to Top of Page

Nagra
Member

764 Posts

Posted - 2002/12/08 :  00:34:26  Show Profile Send Nagra a Private Message
Jag beklagar sorgen...

ACCUrate PHASE
Go to Top of Page

johan.björklund
Reportage-Harry -05 & -07, 100.000-klubben!

20859 Posts

Posted - 2002/12/08 :  00:57:44  Show Profile  Visit johan.björklund's Homepage Send johan.björklund a Private Message
Samma här , ett hårt slag

>musik förmedlingen<
Medlem av det Skånska välljuds sällskapet eoJEUD
Go to Top of Page

Hepcat
Member

1103 Posts

Posted - 2002/12/08 :  01:03:42  Show Profile Send Hepcat a Private Message
Beklagar sorgen jag vet hur det känns har varit med om det själv.

Mikael

www.selleri.de
Go to Top of Page

andar
Member

303 Posts

Posted - 2002/12/08 :  03:30:42  Show Profile Send andar a Private Message
Har uttryckt min sorg till dig tidigare, men det krävs att upprepas. Hade gärna kommit på besök och lyssnat på den nya investeringen. Nu får jag dock försöka fantisera om kombinationen.
Lösningen kan vara nära! Du har steg och jag högtalare och en evig väntan på mitt steg. Hmmmmmm, något bra lösningsförslag. Kanske dags för mig att börja plugga i GBG efter nyår......

GAIS är tillbaka!!!
Go to Top of Page

kentkreitler
Member

654 Posts

Posted - 2002/12/08 :  09:42:17  Show Profile Send kentkreitler a Private Message
Har du drulleförsäkring så borde väl den täcka. Tråkigt i vart fall.

Almost cut my hair
Go to Top of Page

yalpa
Member

1208 Posts

Posted - 2002/12/08 :  11:58:05  Show Profile Send yalpa a Private Message
Den som sålde slutsteget till dig ska stå för allt!
Go to Top of Page

bernu
Member

424 Posts

Posted - 2002/12/08 :  12:15:24  Show Profile Send bernu a Private Message
Ingen rolig julklapp direkt, faan va tråkigt!!!

Är det någon som vet vad som gäller i form av försäkringar i såna höär situationer? Man blir ju rädd att bara sätta på en skiva efter detta...

/Björn

/Björn, Halmstad (http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=15306)
Go to Top of Page

Jonas
Member

738 Posts

Posted - 2002/12/08 :  12:22:43  Show Profile Send Jonas a Private Message
Hej! Lider med dig, precis som alla andra - det är jag säker på.
Be ditt försäkringsbolag (hemförsäkring) att skicka en skadeanmälan! Den fyller du sedan i så ordnar det sig nog ska du se!
Jag brände ett försteg en gång, en polare kopplade det till mikingången på min dator och allt gick åt helvete. Lämnade in det för att få kostnadsförslag på lagning, men det kostade lika mycket som ett nytt. Jag skickade detta kostnadsförslag tillsammans med mitt försäkringsbolag (länsförsäkringar) och fick stålar till ett nytt, tror självrisken gick på en tusenlapp. Det trasiga försteget sålde jag sedan som defekt och gick nästan inte minus ett enda öre till slut!

Lycka till! Samla nu kraft och styr upp detta...

MVH

"My head kissed the ground, I was half the way down"
Mina system
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.61 sekunder. Snitz Forums 2000