HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Specialintressen
 Teknik och DIY
 Kondensatorer
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

H
Member

432 Posts

Posted - 2007/09/08 :  13:44:04  Show Profile  Visit H's Homepage Send H a Private Message
Lika bra att erkänna direkt, jag har svårt för kondensatorer! Hur i all världen hittar man den kondensator man behöver? Visst värdet är lätt, men förpackningen, formfaktorn, eller vad man vill kalla den för är svårare.

Finns det någon webbsida som förklarar C050-075X075 och andra beteckningar?

"Simplicity, I guess is a way of saying it. I am all for simplicity. If it's very complicated, i can't understand it."
Seymour Cray, 1975

Lovan
Member

3166 Posts

Posted - 2007/09/08 :  16:30:34  Show Profile Send Lovan a Private Message
En snabbtitt i Eagle säger såhär:

quote:
Package: C050-075X075
CAPACITOR
grid 5 mm, outline 7.5 x 7.5 mm


Är det eagle du tar beteckningar från?
Go to Top of Page

H
Member

432 Posts

Posted - 2007/09/08 :  23:36:43  Show Profile  Visit H's Homepage Send H a Private Message
Jag tar beteckningarna från min BoM i Excel. Det gäller alltså ett färdigt kort som jag har köpt, ett "Das Modul". Men i Deluxe modell kan man säga.

När mitt egen design var klar tänkt och schemat ritat hittade jag "Das Modul" som gjorde det jag ville och var klart och färdigt. Nu kommer jag kanske att ha två monoblock som spelar innan jul...

Men det verkar ju logiskt att beteckningarna är måttangivelser, då är det ju bara att gå vidare med Elfa ordern.

"Simplicity, I guess is a way of saying it. I am all for simplicity. If it's very complicated, i can't understand it."
Seymour Cray, 1975
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.3 sekunder. Snitz Forums 2000