Author |
Topic |
Björn-Ola
Trädgårdsmästarn, 100.000-klubben
7949 Posts |
Posted - 2007/09/14 : 09:22:49
|
Det ser vi fram emot. |
"Innan man är riktigt säker är man ofta tvärsäker" |
|
|
byakugan
Member
707 Posts |
|
jonasz
Member
2542 Posts |
|
Buggsson
Medlem i AÖ
1657 Posts |
|
jonasz
Member
2542 Posts |
|
Buggsson
Medlem i AÖ
1657 Posts |
Posted - 2007/09/17 : 05:13:47
|
Ett par till:
Corrosion of conformity Memento Mori Static-X |
J. Ullberg |
|
|
opethic
Member
2890 Posts |
|
guy gadbois
Member
2415 Posts |
Posted - 2007/09/17 : 23:11:08
|
quote: Tror att vi har glömt Type O Negative, tungt som bara den!
"World Coming Down" och nya "Dead Again" rekommenderas.
... och October Rust och Bloody Kisses ännu bättre av samma grupp. |
Min anläggningstråd |
|
|
jonasz
Member
2542 Posts |
|
byakugan
Member
707 Posts |
|
guy gadbois
Member
2415 Posts |
|
byakugan
Member
707 Posts |
Posted - 2007/09/18 : 10:11:06
|
OJ. Kovenant var ju riktigt bra. Mycet bättre än Deathstars baserat på de tre låtar på sidan. Tack för tipset |
Quantum materiae materietur marmota monax si marmota monax materiam possit materiarimitt system |
|
|
IcedEarth
Member
498 Posts |
|
myskankan
Member
177 Posts |
|
byakugan
Member
707 Posts |
Posted - 2007/09/26 : 09:03:28
|
bläddrade lite i månadens Close-Up och hittade ett intressant band under sektionen "Nytt Blod". Bandet är från Göteborg och det lilla dom lagt ut på Myspace så är det radiometal på hög nivå, eller vad jag nu ska kalla det. Jag kan tänka mig att dom bara kommer att bli större. Denbutalbumet släpps den 5:e November, om jag inte är ute och cyklar.
här har ni: All Ends http://www.myspace.com/allends |
Quantum materiae materietur marmota monax si marmota monax materiam possit materiarimitt system |
|
|
qvisten
Member
123 Posts |
Posted - 2007/09/26 : 10:51:04
|
kanske vår svenske black metal urfader vore nått för trådskaparen, jag pratar ju naturligtvis om bathory http://www.youtube.com/watch?v=iTEi_PlFEWU (ganska snäll låt det där, ju äldre plattorna blir destå hårdare blir dom. http://www.youtube.com/watch?v=OyYnstGB3rM a fine day to die, kanske lite förmycket growl för din smak men jävlig bra är det) synd att quorthon inte fick leva längre än vad han gjorde |
|
|
mayday
350.000-klubben
8338 Posts |
Posted - 2007/10/01 : 19:31:29
|
Pantera är klassiska, slipknot helt suveräna om man står ut med sångarens growl på vissa låtar(själv gillar jag det). Lite lugnare men tål definift att höras: Godsmack, Stained, Nickelback, 3 doors down, Korn mfl. Och varför inte metallicas tidigare alster typ Master of puppets? |
DIY:are som håller på att dras ned i rör-träsket Mayday DIY Blogg http://maydaydiy.wordpress.com/
|
|
|
byakugan
Member
707 Posts |
Posted - 2007/10/01 : 20:35:49
|
JÄVLAR!!! Jag har ju helt och hållet glömt bort tre band...
Gotisk Metal från både Finland och Sverige
först ut det finska the 69eyes devils dance d'amour gothic girl lost boys fyra bra låtar av en jäkla massa. Dom började sin karriär med en väldigt Thrashig metal, men ändrade till det mörka Gotiska med skivan "Wasting the dawn"
näst ut det svenska Beseech between the lines manmade dreams addicted gimmie gimmie gimmie (your blood after midnight) <-- ABBA (live) cover Dom lade av med ett album som inte är bra alls, den blev alldeles för amerikansk Pop-metal aktig, men dom fyra första är riktigt bra. Jag väntar på hela upsättningens nästa skiva med nya bandet "The Mary Major". Alla i bandet är riktigt trevliga att prata med, träffade dom efter en spelning på "Motala Metal Festival" och vid frågan "Vilket är ert bästa album?" så valde dom inte den dyraste av skivorna
sist ut det finska To/Die/For farewell in the heat of the night <-- Sandra cover hollow heart like never before Bandet hette "Mary Ann" när dom började spela, men projektet lades ner för att de medlemmarna inte hade tid. När bandet ett par år senare återförenades så övergav medlemmarna det grova soundet och bytte ut det med det sega och mörka stilen istället. En låt har gjorts som en hyllning till det tidigare namnet i form av låten "Mary Ann R.I.P" |
|
|
byakugan
Member
707 Posts |
Posted - 2007/10/01 : 22:01:33
|
Om ni klarar av att lyssna på det tyska språket när ni lyssnar på musik, men inte riktigt har fallit för Rammstein, eller är trötta på Rammstein så kanske dessa två band är något som faller i smaken.
Det första bandet Eisbrecher Vergissmeinnicht Willkommen im Nichts Ohne Dich <-- Anime Music Video Herz steht still En typ av Rammstein men med en inriktning mot synten istället för gitarrer. En grupp född ur askorna av "Megaherz". Inte lika tungt, men riktigt bra. Publiken varnas för en liten övertramp från metal till tung synth
det andra bandet Oomph! Augen auf Gott ist ein Popstar Brennende Liebe Träumst Du Har absolut ingen info om detta band, men jag tror dom började med ren industiell musik. Jag gillar dom, det är lite mer publikvänlig metal än Rammstein och Eisbrecher |
|
|
opethic
Member
2890 Posts |
|
byakugan
Member
707 Posts |
Posted - 2007/10/03 : 00:19:48
|
Dom gillade jag extremt mycket. Tack för tipset, nu ska jag börja jaga skivor. Något i samma stil är ju My Dying Bride the cry of mankind deeper down
|
|
|
Buggsson
Medlem i AÖ
1657 Posts |
Posted - 2007/10/03 : 01:57:02
|
Angenäm tidsbrist det här, få tid till att lyssna på alla nya tips. Härligt. Har även börjat handla lite vinyl enligt tipsen i denna tråd. Blir dyrt om man skall ha allt man vill ha. |
J. Ullberg |
|
|
guy gadbois
Member
2415 Posts |
Posted - 2007/10/03 : 11:37:01
|
My Dying bride, en av mina absoluta favoriter, en skiva man inte har några ursäkter som helst att inte äga är "The dreadful hours", allmusic ger skivan 4,5 stjärnor (jag ger den fem!); http://wm03.allmusic.com/cg/amg.dll?p=amg&sql=10:avfrxq90ld6e
Av någon anledning blir jag alltid sugen på att lyssna på den skivan till jul (årets julskiva ), slår gärna in klappar med den i bakgrunden. Det är ödesmättat vackert och tämligen gotiskt... |
Min anläggningstråd |
|
|
Topic |
|