HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Hyra Rega P78 ellera annan 78 varvare
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

poppen
Member

1570 Posts

Posted - 2007/09/06 :  08:38:07  Show Profile Send poppen a Private Message
Vet någon om vart man kan hyra en Rega P78 för en dag.

På mitt arbet KF biblitek och arkiv i Stockholm har vi ett antal 78 varvare som Kooperativa Förbundet gett ut B.l.a. Sveriges första bildskiva från 30 talets början : Det var en utbildnings skiva för personal hur de skulle uppföra sig. DEn gjordes i papp med ett lager av klarlack som sedan graverats. Denna liksom några andra skivor vi har borde bli digitaliserade under min projekt anställnings tid.

Kanske en RIAA steg också till ljudkortet: Avid M-audio också skulle vara bra.

Ni som vet eller handlare som har en 78 - varvare till utlåning hör av er. Bara ni tar företags kort är det bra.

Edited by - poppen on 2007/09/06 08:54:20

gcs
Member

5273 Posts

Posted - 2007/09/06 :  11:15:39  Show Profile Send gcs a Private Message
Jag har själv möjlighet att spela 78:or med olika typer av nålar, men jag har inget företag. Jag föreslår att du går till SRF och grammofonarkivet där dom också har möjligheter att göra jobbet. En sak till. En vanlig Riaa förstärkare ska man nog inte använda utan man brukar försöka använda en förstärkare utan diskantsänkning för att sedan fixa med det när man senare renoverar ljudet.
Go to Top of Page

poppen
Member

1570 Posts

Posted - 2007/09/06 :  15:29:52  Show Profile Send poppen a Private Message
Vi har redan ljud studio på jobbet. Behöver inte lägga ut mer pengar än vad som absolut nödvändigt.

Men tack för tipsett.

Förut kunde man hyra Rega p78 och en dag skulle faktiskt kunna räcka för vår del. Då var priset ganska lågt.
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.5 sekunder. Snitz Forums 2000