Author |
Topic |
time
Harry-vinnare 2004
2637 Posts |
Posted - 2007/09/06 : 14:12:33
|
Hur menar du med "kört" bara att skrota ? |
Lämnat forumet |
|
|
hoktuna
Jultomte
2786 Posts |
Posted - 2007/09/06 : 15:51:31
|
Jag roade mig med skåpet igår och en fyrkant från datorns tongenerartor. Jag testade 1k,5k,10k .Nu är mitt skåp kanske inte det bästa men det jag såg var en mjuk svacka upptill och nertill,inga små "krusningar"eller spikar som Lord visar på bilderna.417 ca 11ma sen 1660 sen 6f6.Högtalarna var inkopplade. När jag tröttnat på pip ljudet så slog jag på en skiva och fortsatte att njuta |
Delägare och driver företaget www.westerasmarkiser.se |
|
|
reVintage
Medlem i AÖ
3445 Posts |
Posted - 2007/09/06 : 15:58:04
|
Nja, snarare att det är kört att få bukt med kantvågs-svaret utan att få en begränsning i frekvensgången. Det var ju ingen liten fasvridning heller! Ska leka med lite filter i spajsmiljö ikväll. |
mvh Lars "Back To Basics" Bygger reVintage Amps, www.revintage.se Sur man med svart själ! |
|
|
Lord
Member
1020 Posts |
Posted - 2007/09/06 : 17:15:23
|
Jag börjar misstänka att det äe mina mätinstrument som har lekt rövare, nu gick singanlgenerator sönder ochså Allt som rör mätning med fyrkantsvågs kan tyvärr var helt felaktigt.
Ta bort den här trågen !!!
vi för börja på ny kula när de nya mätinstrumenten är på platts. |
En bit tråd blir inte mer antenn bara för att du kan ansluta den till radion Min anläggning |
Edited by - Lord on 2007/09/06 17:16:54 |
|
|
hoktuna
Jultomte
2786 Posts |
Posted - 2007/09/06 : 17:39:41
|
Nääää,behåll tråden jag är väldigt intresserad av resultaten. Jag har ett gammalt skåp som jag fått på elektronik återvinning,jag ska se om det går att skrämma fart på den. Gör jag rätt om jag mäter med högisarna ikopplade.Fyrkants våg från datorn genom försteget.Vilken nivå/volym ska jag ha? Ska se om jag kan knäppa bild på mätningen. |
Delägare och driver företaget www.westerasmarkiser.se |
|
|
Fuling
DIY-Harry 2006, 200.000-klubben
7961 Posts |
Posted - 2007/09/06 : 17:40:58
|
Du får bygga en trollfälla, det verkar vara ganska ofta som det spökar i dina maskinerier |
"För mig påverkar inte priset kabelns elektriska egenskaper och därmed deras påverkan på ljudet" |
|
|
reVintage
Medlem i AÖ
3445 Posts |
Posted - 2007/09/06 : 17:52:46
|
Hoktuna: Jag har 2st rörbestyckade tongeneratorer med fyrkant-, triangel- och sinusvåg och ner till 5 ohms utgång. Du kan få låna den ena, det är mer kult att köra en sån än datorn! Har du mätt frekvensgång och kantvågssvar direkt efter ITn? Hur det ser ut på högtalarutgången påverkas av så många fler komponenter. |
mvh Lars "Back To Basics" Bygger reVintage Amps, www.revintage.se Sur man med svart själ! |
|
|
Bernt Jansson
400.000-klubben
19763 Posts |
Posted - 2007/09/06 : 18:17:46
|
quote: Jag börjar misstänka att det äe mina mätinstrument som har lekt rövare, nu gick singanlgenerator sönder ochså Allt som rör mätning med fyrkantsvågs kan tyvärr var helt felaktigt.
Ta bort den här trågen !!!
vi för börja på ny kula när de nya mätinstrumenten är på platts.
OK, det var en intressant tråd men var mätningarna helt fel så är det ju bättre att bomma igen så länge. MVH Bernt |
MVH Bernt Mitt system
"Det enda man kan vara praktiskt taget säker på är att en rak tonkurva alltid är fel." - Ingvar Öhman
Jobbar för Jorma Design och gillar bashorn
|
|
|
Topic |
|